Zundert 2 - JEKA 3 (7 - 3)

zondag 4 oktober 2020, 12:00

Zundert 2 walst over Jeka 3

Op zondag 4 oktober mocht Zundert 2 het opnemen tegen de tricolores uit Breda: Jeka 3. Voor het eerst werd er een competitiewedstrijd gevoetbald waarbij de nieuwe inmiddels welbekende maatregelen moesten worden gehandhaafd. Er waren dus geen kleedkamers beschikbaar en ook toeschouwers moesten worden geweerd, iets wat een vreemde gewaarwording is op Sportpark de Wildert. Nadat de spelers zich hadden omgekleed in de tijdelijk opgezette circustent, kon worden begonnen aan de warming-up die voor Zundertse begrippen redelijk tam was. De voortekenen waren dus in eerste instantie niet al te goed, maar Zundert had maar één doel voor ogen: Het herhalen van de kunstje tegen VVR 2 en DIA 2, zodat de tot nog toe ongeslagen competitiereeks kon worden uitgebreid.

De volgende elf spelers moesten het gaan doen: Alex van Nederkassel; Cas van Ooijen; Wouter Leeuw; Mathijs Hense; Menno Schrauwen; Rick Gommers; Karim Vriends; Jelle Roelands; Joey Daemen; Rob Gommers en Sjoerd Vreugde.

Wissels: Jorg Weijgers; Niek Havermans; Stef van Dongen; Danny Antens en Yannick Sonnemans

Nadat er was afgetrapt, werd duidelijk waarom de energie in de warming-up ontbrak. Zundert had zijn energie bewaard voor de wedstrijd want het schoot als een raket uit de startblokken. Al in de 5e minuut wist het de score te openen na een diepe bal van Karim op Rob. Laatstgenoemde wist de uitkomende keeper die veel te laat was (dit was overigens niet de enige keer in de wedstrijd) voorbij te spelen, waarna hij de bal in het keeperloze doel kon schuiven: 1-0. Ruim 10 minuten later was het weer raak: Rick zag Sjoerd aan de linkerkant vertrekken en wist hem met een puntfijne pass te bereiken. Sjoerd kon zoals hij dat kan zijn man opzoeken en wist na enkele schijnbewegingen zijn directe tegenstander op het verkeerde been te zetten. Vervolgens kon hij de bal vanaf de linkerkant van de 16 als een soort golf-chip richting de rechter bovenhoek sturen: Via de binnenkant van de paal viel de bal binnen, 2-0 voor Zundert. Ook de derde treffer van Zundert liet niet lang op zich wachten. In de 19e minuut hielp een speler van Jeka een handje door een voorzet van Rob zelf tegen de touwen te werken: 3-0.

Zundert zat dus op rozen en had dus het welbekende ‘Jantje’ uitgedeeld binnen 20 minuten. Deze comfortabele voorsprong zorgde er alleen wel voor dat Zundert een beetje in slaap sukkelde. Het veldspel werd wat slordiger en er werd nonchalant met de kansen omgegaan. In de 32e minuut deed Jeka zelfs wat terug: na slordig balverlies aan de rechterkant van het veld en de daarop volgende foute keuzes die werden gemaakt schoof de spits van Jeka de bal binnen: 3-1. Deze tegentreffer werkte als een wekker voor Zundert, want nog voor rust werden er twee doelpunten toegevoegd aan de score. Eerst kreeg Rob de tijd om te draaien en binnen te punteren in de korte hoek: 4-1. Niet veel later was het Karim die zijn doelpuntje mee wist te pikken. Na terug koppen van Rob, kopte Karim de bal zachtjes in de lange hoek: 5-1.

In de rust werd afgesproken om de concentratie vast te houden zodat de score kon worden uitgebreid. Er werd één wissel doorgevoerd: Joey maakte plaats voor Jorg. Jeka leek rijp voor de slachtbank, maar niets bleek minder waar. Jeka toonde gelijk veerkracht: in de 47e minuut werd een goede voorzet binnen gewerkt door een aanvaller van Jeka: 5-2. Dit bleek niet het laatste wapenfeit van Jeka te zijn, want in de 64e minuut gaf de scheidsrechter een dubieuze penalty die Alex helaas niet kon pakken: 5-3. Zundert maakte het zichzelf weer onnodig moeilijk en leek iets te moeten veranderen om de draad weer op te kunnen pakken. Dit resulteerde in een wissel: Wouter kwam er uit en Danny was degene die hem verving. Nadat er vele kansen werden gemist aan Zundertse zijde, wist de frisse Danny de wedstrijd pas in de 86e minuut in het slot te gooien. Na een een-twee met Karim door het hart van de verdediging, kon hij simpel binnen schuiven: 6-3. Zundert wisselde hierna voor de 3e keer: Stef, Niek en Yannick kwamen in de ploeg om de laatste vijf minuten vol te maken. Het slotakkoord was opnieuw voor Danny: Na een goede rush van Stef aan de linkerkant van het veld bewaarde hij het overzicht waarna Danny simpel kon binnen werken.

Zundert deed dus wat het moest doen en kan volgende week met goede moed aantreden in Kruisland tegen kampioenskandidaat Kruisland 2.