Zundert 2 - Kruisland 2 (3 - 2)

donderdag 21 april 2022, 20:00

Verslag VV Zundert 2

Donderdag 21 april 2022           (20:00)                        VV Zundert 2 – SC Kruisland 2

Basis Opstelling:

Joep Jacobs,

Sebastiaan van Hassel, Mathijs Hense, Kees Bullens, Menno Schrauwen,

Jelle Roelands, Joey Schijfs, Karim Vriends, Sjoerd Vreugde, Lars van Elsacker, Rob Gommers.

Bankzitters:

Nick Goossens, Jacco de Bil, Rick Gommers, Thieu Vergauwen, Sam Smits.

Wissels:

Joey Schijfs      --> Nick Goossens      (70e min)

Sjoerd Vreugde --> Jacco de Bil          (86e min)

Na de uitgestelde wedstrijd van vorige week, waar we pas een uur voor de wedstrijd werden afgebeld, mochten we dan eindelijk onze revanche nemen tegen de Kruislandse polder boys. In de uitwedstrijd werd er op dubieuze wijze net met 3-2 verloren. Een doelpunt in de slotfase van de wedstrijd liet ons met lege handen achter. Daarom was het nu onze taak om dit recht te gaan zetten.

Het was mooie dag en de zon was nog niet onder. De klok sloeg 20:00, en de scheids floot voor het startsignaal. De gevreesde linksbuiten ‘Adje’, die in de uitwedstrijd de winnende maakte, stond ineens rechtsbuiten. En daar had meneer van Hassel niet op gerekend. Al na 1 minuut kreeg Basje een vrijkaartje voor de draaimolen van Adje. En ja hoor… de 0-1 was snel gemaakt.

Ondanks deze onverwacht snelle achterstand, liet Zundert 2 zich niet gek maken.  Want 3 minuten later scoorde Rob Gommers alweer de 1-1 (assist Jelle R.).

Zundert was wakker geschud en liet eindelijk zien waar ze goed in waren, onnodig balverlies lijden. Onvermoed gaf dit de trigger voor een nieuw doelpunt. In de 32e minuut slaagde Karim Vriends erin om een bal er, na 3 keer kappen, in te paffen. (2-1) !!!

We gaan met 2-1 de rust in en spreken af om het in de 2e helft snel af te maken. “We moeten snel die 3-1 maken, dan hebben we hem binnen”.  Zo gezegd zo gedaan, toch? Niets is minder waar. Kruisland had nog een geheim wapen, welke vroegtijdig al werd ingezet. Dit was niemand minder dan de topscorer van Noord-Brabant, scherpschutter Rombouts. Jammer genoeg staat er al na 10 minuten in de tweede helft, 2-2 op het scorebord.

Dan is het de taak aan Zundert, om hier nog een goed einde van te maken, en niet weer met 3-2 te gaan verliezen. Gelukkig was Zundert nog gretig. Een aanval werd opgezet vanaf de rechterflank, Sjoerd geeft uiteindelijk voor op Lars, die hem koelbloedig via een tegenstander binnen kan pissen. (3-2) !!!

Het laatste halfuur bleef spannend, maar Zundert kon gelukkig de voorsprong behouden. In de 70e minuut kwam Nick Goossens er nog in voor Joey Schijfs, die een akelige nopafdruk op zijn scheen moest verdragen. En in de 86e minuut werd Jacco de Bil er nog ingebracht voor een beetje chaos.

Zundert kan eindelijk weer 3 punten noteren, en plaatst zich hiermee boven Kruisland op de ranglijst.

Tot komende zondag!, waar Zundert zich klaar kan gaan maken voor een wedstrijd tegen Terheijden.