Zundert 2 - Roosendaal 2 (3 - 5)

zondag 2 oktober 2022, 12:00

Met enige vertraging het verslag van Zundert 2. Begrijpelijk want het was ook een heel enerverende wedstrijd. Maar alles op een rijtje zettende was het een prima wedstrijd tegen een sterke tegenstander.

Het is 2 oktober wanneer de eerste thuis wedstrijd van Zundert 2 op de planning staat tegen Roosendaal 2. Het belooft een mooie zondag te gaan worden, de weergoden zijn goed gezind en de voorbereidingen worden getroffen om het eerste kantinefeest te gaan vieren. Wat nog rest is de 3 punten binnen halen.

Met de volgende spelers wordt de wedstrijd gestart:

Lars Vermeulen, Jelle Roelands, Kees Bullens, Nick Schrauwen, Wouter Leeuw, Thieu Vergauwen, Joey Daemen, Thijn Willemsen, Stef van Dongen, Ebbe van de Wouw en Wessel Delcroix.

De wissels bestaan uit Sem van Elsacker, Jesse Graumans, Dorus Gommers, Merijn Jaspers en Mathijs Hense.

Onder leiding van een inmiddels welbekende scheidsrechter wordt de wedstrijd gestart. Zundert begint rommelig aan de wedstrijd, waardoor Roosendaal al snel een mogelijkheid tot scoren krijgt; 0-1 na 8 minuten spelen. Zundert laat zich echter niet kennen en begint aanvallend te voetballen. Na een kwartier spelen stapt Wessel achter de bal om een vrije trap te nemen. Wat een voorzet had moeten worden, eindigt in een doelpunt wanneer niemand de bal weet te raken en achter de keeper in de goal verdwijnt: 1-1!

De teams gaan goed tegen elkaar op. Toch is het Roosendaal dat op voorsprong komt na een doelpunt in de 22e minuut. In de 35e minuut mag Wessel wederom achter de bal plaatsnemen, nu vanwege een dubieuze strafschop die aan Zundert wordt toegekend. De strafschop wordt genadeloos binnengeschoten, waardoor de stand weer gelijk komt te staan met 2-2.

Aan het eind van de 1e helft weet Zundert nog tot scoren te komen. Helaas moet het gejuich worden afgekapt door een schijnbaar buitenspel situatie wat de grensrechter heeft geconstateerd. Terwijl de spelers van Zundert verhaal halen bij de scheidsrechter, besluit Roosendaal alvast eenzijdig de wedstrijd te hervatten. Door met meerdere spelers alleen op de keeper van Zundert af te stormen, weten ze een goal te maken. Ondanks dat de bal niet op de juiste plek lag, niet stil lag en de scheids niet had gefloten om de vrij trap te mogen nemen, durfde de scheidsrechter de goal van Roosendaal niet af te keuren.

Tot slot wist Roosendaal ook nog in de extra tijd van de 1e helft te scoren, waardoor de teams de rust in gingen met een stand van 2-4.

Met Jesse vers in het team voor Ebbe, komt Zundert vol moed de kleedkamer uit. Dit werpt zijn vruchten af, want na 51 minuten weet Wessel zijn 3e doelpunt te maken uit een assist van Stef. Met meerdere wissels (Dorus voor Nick, Sem voor Stef en Merijn voor Thijn) probeert Zundert nog een slotoffensief te starten. Helaas is het Roosendaal dat uiteindelijk de wedstrijd weet te bepalen door in de 79e minuut voor de 3-5 te tekenen.

De punten mochten helaas niet bij Zundert achterblijven. Toch heeft het team karakter getoond door te blijven vechten tot de laatste minuut.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen HVV 2 op het programma om 11.30, gevolgd door de wedstrijd van HVV 1 tegen Zundert 1 om 14.30. Voor de trouwe supporters een mooie gelegenheid om beide elftallen te komen aanmoedigen!