Zundert 2 - Roosendaal 2 (2 - 2)

zondag 19 maart 2023, 12:00

Deze week in de rubriek "Het wel en wee van Zundert 2", een verslag van de "tigste" remise van dit seizoen. Het schiet niet op qua punten, maar spannend is het wel. En veel kleintjes maken een grote, dus Zundert 2 komt er wel.

VV Zundert 2 – Roosendaal 2 2-2

Het was vandaag zo ver; na een week lang standaardsituaties geoefend te hebben mochten we weer de wei in. Joey had nog steeds hoofdpijn hiervan, maar hopelijk levert het ook wat op.

Daarnaast had Owen een keer zichzelf had geblesseerd in plaats van een ander, dus kon hij helaas niet meedoen. Rabin was na een kort trainingskamp weer te bewonderen op sportpark de Wildert, samen met de volgende 10 spelers, tegen koploper Roosendaal:

Jan Vermeul

Bwomentrekker - Het raam staat al 2 weken niet open – Vriendje van Fabiënne – Ebbelauw;

Scooba - Haarbandje - Tiffie vriend van de scheids;

Nipke bubbel blowie plumeauy Daemen – The Barber - Stoplicht Showman de Bil

De wissels waren Wokkel, Bert en VAAAAAAAN Dongen

Speler van de week was deze week Nick Schrauwen (zie foto). Nick zijn favoriete club is Manchester City vanwege zijn ‘rijke historie’, zijn voorbeeld is Mathijs (zelfde draai-as) & het liefste eet hij oliebollekes, maar die hebben ze (nog) niet in de kantine – misschien een idee?

De wedstrijd kon beginnen en Zundert had het moeilijk in het begin. Roosendaal was veel te vinden op de helft van Zundert en kreeg goed druk op de verdediging. Toch kwamen de mannen 1x lekker eruit via de linker kant waar Jacco vertrok, hij ging weer eens naar zijn fluwelen linker waarmee hij hem voor de goal legde bij Nipke bubbel op z’n nog fluwelen linker – 1-0.

Vervolgens kreeg Zundert wat extra energie; Rabin was (gelukkig) niet veranderd na zijn trainingskamp. Hij was lekker aan het sleuren en werkte zich kapot voorin. De spelers van Roosendaal vonden dit niet leuk en leken een beetje op Jammerende Jenny (zoek maar op). Wat resulteerde na een eerste gele kaart voor Rabin na een aantal, kleine overtredingen en wat huilende baby’s in zijn nek.

Gelukkig kreeg Zundert de eerste helft goed uitgespeeld zonder problemen, voorsprong de rust in.

Net na de rust kwam Zundert gelijk goed uit de kleedkamer met wat kansjes hier en daar. Toch was het snel Roosendaal die gelijk maakte. Helaas kreeg de scheids steeds meer de pik op Rabin, waardoor hij uit voorzorg gewisseld werd. Rabin had hier wel een logische redernering voor; Koerden en Turken gaan niet altijd even goed samen (zoek ook maar op). Sem kwam in het veld voor hem.

Kort erna kregen we een corner, Blowie gaf hem perfect op het hoofd van Bas die hem binnen knikte, 1-2. Toch goed dat we dat niet geoefend hadden -)

Ontlading was groot en we wilden koste wat het kost winnen. Helaas wilde de leidsman niet graag dat we gingen winnen, dus liet hij Stefan staan bij buitenspel (terwijl de speler 2/3 meter buitenspel stond). Jan zag geen andere keuze dan de speler (buiten de 16) neer te halen, maar de scheids wilde graag een penalty geven. Veel bombarie op en langs het veld, maar de scheids bleef op zijn strepen (ondanks protest van Tiefke). 2-2 met een penalty, Jan zat er zelfs nog met zijn nieuwe griphandschoenen bijna aan, maar helaas.

Tiffie was ondertussen gestopt met zeuren bij de scheids en met Ebbe aan het praten. Dit leek de scheids een fantastisch moment om alsnog de gele prent te trekken. Toch lieten de mannen het er niet bij en bleven aanvallen totdat zelfs Roosendaal een aantal keer zei; zullen we gewoon gelijkspel affluiten? Helaas kwam de gelijkmaker er niet meer.

Er zou wel ineens 50 man (uit hoog waarschijnlijk woonplaats Roosendaal) aankomen door 1 belletje van een bepaald persoon met een groen tricot, en hij voetbalde niet.

Wij hebben niemand gezien, misschien was hij verkeerd verbonden?

Helaas hebben we 2 punten verloren, maar we staan na 1x tegen iedereen gespeeld te hebben nog steeds ongeslagen op de 3e plek.

Alles is nog mogelijk en als we zo blijven vechten voor elkaar, als team. Dan komen de 3-punters vanzelf wel weer. Eerste kans daarop is volgende week zondag, thuis tegen Bavel 2.

Het 1e moet toch uitspelen in Terneuzen, dus dan kun je mooi bij het 2e komen kijken als je het wat dichter bij huis zoekt-)

Tot zondag, 12:00, Sportpark de Wildert