Zundert 2 - Terheijden 2 (0 - 2)

zondag 24 april 2022, 11:30

Zondag 24 April (11:30)

Terheijden 2 – Zundert 2 (0-1) 0-2

Basis Opstelling:

Joep Jacobs

Jelle Roelands                  Kees Bullens                      Mathijs Hense                  Jacco de Bil

Joey Schijfs                        Rick Gommers                  Thieu Vergauwen

Nick Goossens                  Rob Gommers                  Sjoerd Vreugde

Bankzitters:

Maarten Arnouts             Ebbe van de Wouw         Lorenzo Dobbe                Sem van Elsacker

Wissels:

Rob Gommers/Sem van Elsacker              45e min (rust)

Zondag 24 april mocht Zundert 2 na een kleine maand weer een optreden maken tegen Terheijden 2. De vorige wedstrijd stond nog vers in het geheugen. Al twijfelen velen van ons of we destijds niet tegen Terheijden 1,5 speelden. Genoeg over de vorige wedstrijd, het was veel belangrijker dat we de uit pot onze revanche zouden nemen.

Tijdens de warming up was al te merken dat er een stevige wind stond. Deze leek zelfs zo stevig dat alle lijnen op het veld er krom van waren gewaaid. Het was of dit, of de terreinknecht heeft een goede borrel genomen voordat hij aan zijn terrein onderhoud begon.

De wind en het veld hadden gelukkig geen invloed op Zundert in het begin van de eerste helft. Door het hoogdruk zetten en een aantal goede aanvallen kwam Zundert al vroeg op voorsprong. De bal kwam bij Sjoerd in zijn voeten die vervolgens goed Rob wegstak. Deze dribbelde vervolgens de 16 binnen waar hij Nick een loopactie zag maken naar de 1e paal. Deze werd vervolgens goed bediend en kon in de 16e minuut al voor de 0-1 tekenen.

Wat er in het begin zo goed ging vergat Zundert in het 2e gedeelte van de 1e helft door te zetten. Er werd alleen nog maar de lange bal gespeeld wat niet heel veel zin had gezien de wind. Hierdoor kwam het een aantal keer in de moeilijkheden. Gelukkig kon onze Kermit (Joep) zijn visnet leeg houden en konden we met een 0-1 voorsprong van de thee gaan genieten.

De 2e helft begonnen we met een wijziging. Sem van Elsacker mocht de spits positie van Rob overnemen. Dit vulden hij sterk in en hierdoor ontstond er al snel een kans. Sem werd weggestoken waardoor hij 1 op 1 kwam te staan, Sem vergat helaas te score waardoor Zundert nog iets langer met samen geknepen billen moest spelen. Later in de wedstrijd was dit nog een keer het geval.

Na steeds meer druk van Terheijden waarbij er een aantal kansen ontstonden werd de spanning steeds groter. Hierbij was het hoogtepunt een bal op de paal die per toeval bij Joep in zijn handen kwam. Het geluk zat wat dit betreft niet tegen bij Zundert, maar Zundert 2 zou Zundert 2 niet zijn als dit niet door de scheidsrechter gecompenseerd zou worden. Waarbij we de gehele wedstrijd precies 1 overtreding mee kregen en de rest alles tegen bleef Zundert verstandig. We gaven de scheids geen gelegenheid bepalend te zijn.

Na 45 lange minuten in de 2e helft was er dan eindelijk de verlossing. Nick werd weggestuurd langs de zijlijn waarna hij zijn motor aanzetten. Hierdoor was hij niet meer te achterhalen door zijn directe tegenstander. Daarbij gaf hij ook nog een puntgave voorzet die beheerst binnen werd geschoten door Sem. Hiermee beloonde hij zijn sterke invalbeurt en ook de twijfel of hij wel wou scoren.

Etienne waagde nog een poging de mee gereisde reserve spelers minuten te geven. De scheidsrechter vond de wissel te lang duren waardoor hij toch maar besloot af te fluiten. Toch ontzettend bedankt voor het meegaan en hopelijk zullen jullie vaker bereid zijn!

Zundert boekt dus een zakelijke overwinning op Terheijden. Hierdoor kunnen ze nog een klein beetje dromen over de bovenste plaatsen in het klassement, al zal het dan wel stukken beter moeten dan ze vandaag lieten zien.

Weer ontzettend bedankt voor het lezen en tot volgende week dinsdag. Dan staat er een verslag te wachtten over de wedstrijd Dosko 2 – Zundert 2. Waarbij de mannen in het Rood en Zwart hun opwachting mogen maken tegen KNVB Donny.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nog een kleine opmerking over een van de randzaken van Zundert 2. Na een lange strijd waarbij Wouter en Jacco elkaar vaak afwisselde van nummer 1 positie, is er eindelijk een beslissing gevallen. Na een uitstapje naar het media platform Tik Tok mag Jacco zichzelf officieel clown van de club noemen. We waren het er unaniem over eens dat dit een dusdanig sterke zet was dat het gat te groot is geworden. Wouter kan na ook een erg sterk seizoen trots op zichzelf zijn maar helaas is de achterstand niet meer in te halen.

Jacco, gefeliciteerd!