Zundert 2 - Terneuzen 2 (1 - 0)

zondag 6 november 2022, 12:00

Deze week mocht Zundert 2 een soort voorwedstrijd spelen voor Zundert 1. Ook een duel met de gasten uit Terneuzen. Het ging de mannen van Zundert 2 beter af. Met een 1-0 overwinning werd aansluiting met de bovenste posities in de ranglijst gehouden. Een plaats bij de eerste vier in nodig voor een vervolg om promotie na de winterstop. Hierbij het wedstrijdverslag.

Afgelopen zondag mocht Zundert 2 het opnemen tegen Terneuzen 2. Vooraf om 11 uur de teamfoto maken in het Zundert tenue. Daarna omgekleed naar het witte uittenue en hierna weer terug omgekleed naar het roodzwarte Zundert tenue kon de warming up beginnen. Van het omkleden bleek Sam Smits zo in de war te zijn dat hij geblesseerd moest afhaken in de warming up.

De opstelling voor vandaag ziet er als volgt uit: Alex van Nederkassel; Kees Bullens, Daan Bastiaenen, Mathijs Hense, Ebbe van de Wouw; Jelle Roelands, Rick Gommers, Joey Schijfs; Stef van Dongen, Wessel Delcroix en Joey Daemen.

Zundert begint aardig. De eerste voorzet van Joey Schijfs beland in de handen van de keeper. Niet veel later na goed doorzetten van Wessel en Stef levert dit een penalty op. Wessel schiet deze op zijn manier door de keeper op het verkeerde been te zetten de goal in. Hier had hij wel de paal voor nodig. Nadat Joey een ijsbeentje heeft gehad komt Mikai hem vervangen in de 30e minuut. Even later een  schot uit een corner voor Terneuzen, word goed geblokt door Mathijs. Bij de volgende kans voor Terneuzen raakt Mathijs de edele delen van Daan. Uit de volgende corner van Terneuzen tikt Alex  hem via de lat achter.

We gaan rusten met een stand van 1-0.  Kees gaat genieten van een welverdiende vakantie, Harold is zijn vervanger.

De eerste kans voor Terneuzen is een bal die blijft hangen in de 16 , de middenvelder Terneuzen jaagt hem langs de paal. Alex trapt ver uit met in een keer een diepe bal op Mikai die hem goed meeneemt, alleen zijn schot beland op de paal. Volgende kans schiet de spits van Terneuzen de bal voorlangs.  Na goed doorzetten van Stef komt de bal voor de rechter van Wessel, die voor een afzwaaiend schot zorgt. Wessel krijgt na goed doorzetten een schietkans die wordt geblokt, hierna krijgt Ebbe de bal die vergeet te schieten. in de counter van Terneuzen wordt een schot van de spits  geblokt door Joey S. De moegestreden Daan word vervangen door Jesse. Ebbe schuift door naar centraal, Jesse wordt linksback. Harold gaat er af met een blessure aan zijn heup, Maarten komt in zijn plek, Jelle naar back, Maarten op het middenveld. Een indraaiende corner van Wessel schiet aan iedereen voorbij. Na goed druk zetten van Maarten krijg Wessel de bal die passt hem naar Joey, het schot wordt gered door de keeper en wordt tot corner verwerkt.

Niet veel later fluit de scheids af. Hiermee doet Zundert 2 goede zaken voor het verder verloop van de 1e competitie helft. Volgende week wacht de altijd lastige uitwedstrijd tegen Hoeven 2.