Zundert 2 - VVR 2 (0 - 2)

woensdag 9 maart 2022, 20:00

Wedstrijdverslag 8 maart 2022: VV Zundert 2 – VVR 2

Na een winterstop van ongeveer 14 weken was het eindelijk weer zover.  Op een dinsdagavond mocht het tweede aantreden tegen VVR. Zoals bij veel clubs had Carnaval in de week voor deze wedstrijd voor nogal wat besmettingen gezorgd in de gehele selectie, de voorbereiding was daarom niet optimaal. Maar dat zou niet uit moeten maken in een wedstrijd tegen VVR. Hier is iedereen extra gemotiveerd en gebrand op een goede uitslag. Het weekend vooraf waren er toch een aantal wedstrijden gespeeld. Een extra motivatie was dat Kruisland en Wernhout beide punten hadden laten liggen. Bij winst zou Zundert koploper worden, een belangrijke wedstrijd dus!

De basis was als volgt: Joep Jacobs, Jelle Roelands (W: Joey Schijfs), Kees Bullens, Sebastiaan van Hassel, Menno Schrauwen, Rick Gommers, Lars van Elsacker, Karim Vriends (W:Mathijs Hense), Nick Goossens (W: Joey Daemen), Rob Gommers, Jacco de Bil (W: Sjoerd Vreugde).

Wissels: Sjoerd Vreugde, Joey Schijfs, Thieu Vergauwen, Joey Daemen, Mathijs Hense, Alex van Nederkassel.

In de eerste minuten van de wedstrijd gaat het er meteen fel aan toe, het werd gelijk duidelijk dat het hier om een derby ging die niemand wilt verliezen. De beginfase was wel voor Zundert. ‘6, een aanval over rechts waar Nick op snelheid zijn man voorbij gaat, hij krijgt de bal bij Rob wiens schot helaas smoort tussen de verdedigers. ‘7, Sebastiaan combineert met Rob die Jacco weg steekt, Jacco probeert de bal in de verre hoek te krullen. Helaas gaat de bal over, afleggen leek hier een betere optie met 2 inlopende mensen op de 16. ’10, Zundert krijgt een vrije trap aan de zijkant van het veld, Jelle lijkt zijn traptechniek niet verleert te zijn tijdens zijn hoogte stage in Les Deux Alpes en legt de bal in de 16. De bal beland voor de voeten van Rob die over lepelt. ’18, De Zundertse verdediging wordt onder druk gezet, Kees speelt de bal te kort terug op Joep. Een aanvaller van VVR pikt de bal ertussen op en omspeeld Joep. Hij kon zijn schot echter geen kracht meer geven. Kees liep goed door, bracht redding op de doellijn en herstelde zijn fout. ’22, Zundert gaf hoog druk waardoor een verdediger de bal terug speelde op de keeper, deze besefte echter niet dat je de bal dan niet mag oppakken. Zundert kreeg een indirecte vrije trap in de 16. Karim legt de bal breed op rob, maar die vergeet een hoek uit te kiezen en schiet recht op de keeper. ’27, Karim geeft een perfecte voorzet op Jelle die bij de tweede paal de bal vrij kon inkoppen. Helaas had Jelle zijn ski-helm nog op en kopte hij naast. ’34, Een middenvelder van VVR krijgt de bal en wordt niet aangepakt door Zundert, van ongeveer 35m kon hij vrij schieten. Het schot leek een prooi voor Joep, maar de bal glipte door zijn handen. 0-1. ’40, Zundert is ietwat geïrriteerd, het heeft het betere van het spel, maar de bal wilt er niet in. Een gevolg hiervan is dat Karim een man van achter raakt. Al beweert hij zelf dat hij de bal zuiver speelde. Met gestrekte armen probeerde Karim te redden wat er te redden viel en ging verhaal te halen bij de scheids, de scheids ging hier niet in mee en trok een gele kaart. ’42, Een speler van VVR die ongeveer 3 meter buitenspel staat wordt weggestoken en scoort, Sjoerd vlagt (terecht) voor buitenspel, maar de scheids laat Sjoerd staan. 0-2. Door deze goal ontstaat er grote irritatie richting de scheids. Hierdoor wordt er vooral veel gepraat en niet meer gevoetbald. Zundert is gefrustreerd en focust zich niet meer niet meer op het voetbal. Gelukkig stond de rust voor de deur, en kon Zundert zich proberen te herpakken.

In de rust werd er 1 wissel toegepast, Joey D. mocht de vlag van Sjoerd overnemen.

Het begin van de tweede helft was fel, maar geen van beide teams kwamen tot echte kansen. ’58, Wissels; Sjoerd en Joey S., voor Jacco en Jelle. Met 3-4-3 probeerde Zundert hoger en aanvallender te gaan spelen. ’60, Vrijetrap voor Zundert, Karim gooit de bal voor en Rob kopt de bal op de keeper. ’62, Een aanval over rechts waar Joey S. de bal terug legt op Lars. Zijn schot word helaas gekeerd door de goed uitkomende keeper van VVR. ’77, Een hoge bal van kees beland voor de voeten van Rob die vrij voor de goal komt, de bal wordt echter niet geraakt. ’80, Wissels; Mathijs en Joey D., voor Karim en Nick. Kees wordt naar voor gestuurd als extra stormram in de punt. Zundert bleef vechten en was nog steeds gebrand op resultaat. De lange bal werd vaker gespeeld en Zundert voerde de druk steeds maar op. ’84, Een aanval van Zundert, de bal komt tussen Kees en de keeper van VVR. De keeper schopt de bal hard weg en raakt daarbij ook Kees, die vervolgens naar de grond gaat. Zundert wilt onterecht een penalty en krijgt deze ook niet. Een Lesje ‘vallen en schreeuwen’ van Sjoerd zou misschien wel van pas kunnen komen. ’89, Zundert blijft de ballen naar voren schieten en hoopt nog op kansen, een van die ballen beland voor de voeten van Rick die uit de draai het zijnet vind. ’92, Aan het eind van de wedstrijd was het Kees die kramp kreeg. Dit was typerend voor de wedstrijd die gespeeld is. Iedereen heeft gestreden voor wat hij waard was, maar het zat niet mee. Eindstand 0-2. Aan de motivatie en werklust heeft het niet gelegen.

Tijd om ermee te blijven zitten is er niet, Zondag wacht Terheijden waar 3 punten gepakt moeten worden om in de top 3 te blijven staan.