Zundert 2 - Wernhout 2 (5 - 0)

zondag 7 november 2021, 12:00

Gezien de titel van het verslag zou dit beter op woensdag gehaktdag geplaatst kunnen worden. Maar we houden ons vast aan het schema. De tweede dag van de week in voor het tweede. Het is lekker schrijven na een overwinning, zeker na een dikke zege op de concurrent. Hierbij het verslag met de soms onnavolgbare bijnamen van enkele coryfeeën.

Zundert 2 maakt gehakt van Wernhout 2!

Na het pijnlijke verlies van vorige week tegen Kruisland 2, was de boodschap voor vandaag duidelijk: Winnen! Na een korte fotosessie voor de nieuwe tassen sponsor PvdB Computers werd in de bespreking het strijdplan duidelijk en de opstelling bekend gemaakt:

DM: Kermit de Kikker (Joep)

Verdediging: Bomentrekker (Jelle), Kersje (Thomas), GOAT (Kees) & Brood en Banket koffiekoek Menno.

Middenveld: Tiffie (Rick), Baljeet (Karim) & Rietje (Lars)

Aanval: Jacco de Akka, Rob & Sjoerd

Bank: Wutru Lion, Basje van de wat van frans van de klopper, Tina (Mathijn)

Vlagger: Legend Stefan

De wedstrijd begon van beide kanten rommelig. Het was duidelijk dat er veel op het spel stond in deze kraker. Beide ploegen kregen in het eerste half uur een halve kans. Na een half uur kwam de rust in de ploeg en werd het van een Engelse 4e divisie wedstrijd een heuse Champions League voorstelling zoals we de afgelopen weken bij Ajax hebben gezien. In de veertigste minuut schoot Jacco de Akka en voorzet/schot met enig fortuin via de paal binnen. Met 1-0 rusten zou lekker zijn zou je zeggen, maar Zundert wilde meer! Na een mooie aanval over links komt de bal via een carambole bij Sjoerd terecht. Ook hij schiet een bal binnen waarbij het de vraag is of het een voorzet was (Van horen zeggen is vernomen dat het zeer bewust was). 2-0 ruststand en de sfeer in de kleedkamer was in de rust al euforisch. Jan Biggel werd nog net niet aan geslingerd.

Blijkbaar gaf de ontspannen sfeer in de kleedkamer Zundert vleugels. Na zo’ n twee minuten in de tweede helft was het Rob die met ware pirouette zichzelf vrijspeelde en met een schepijs schot de 3-0 op het bord zette. Vijf minuten later ontsnapte Baljeet aan buitenspel die de bal aan Rob schonk. Rob twijfelde niet en lobte de bal over de keeper. Zundert schoot dus uit de startblokken en eigenlijk was de wedstrijd gespeeld. Dit zag je ook terug in het spel van Zundert. Na wat slordigheden redde Kermit de Kikker een een-op-een situatie. Vervolgens gooide Tiffie er een ware Kung Fu trap uit. In de negenzestigste minuut kwam Zundert er nogmaals uit en werd een voorzet van Rob onfortuinlijk in eigen goal gegleden door Wernhout. Vervolgens werden en twee wissel doorgevoerd vanuit Zunderste kant. GOAT Kees & Rob eruit voor Wutru Lion & Tina. De wedstrijd liep op zijn einde totdat Kermit de Kikker dacht dat hij zich in het Dolfinarium bevond. Met een mooie dolfijnenduik wist hij de bal uit het doel te koppen, waarmee hij eindelijk dus nul wist te houden.

Een dik en dik verdiende overwinning waardoor Zundert 2 nu bovenaan de ranglijst staat. Volgende week geen competitiewedstrijd, maar een bekerwedstrijd tegen hoofdklasser JEKA 2.