Zundert JO11-1 - Groen Wit JO11-3 (3 - 2)

zaterdag 18 januari 2020, 11:00

VVZundert JO11-1 - Groen-Wit JO11-3 3-2

De eerste wedstrijd van de voorjaarsreeks is aangebroken, de jongens en meisjes van de JO11-1 van Zundert nemen het vriendschappelijk op tegen Groen-Wit JO11-3. Een gewaagde tegenstander, beide teams zijn 4e geworden in de 3e klasse.

Zundert begint goed aan de wedstrijd, er was te zien dat ze deze pot wilde winnen. Helaas werd er een beetje geklungeld achterin, waardoor de spits van Groen-Wit voor open doel kon scoren. Gelijk nadat de goal werd gescoord vocht Zundert terug. De ploeg kreeg veel corners mee, maar de afgesproken varianten pakte niet goed uit. Er werd wel goed gevoetbald en Zundert creëerde kansen, maar kwam niet tot scoren. Vlak voor rust scoorde Zundert alsnog door goed voetbal de 1-1.

Na rust was Zundert weer de betere partij, weer werd er goed gevoetbald en had Zundert het meeste balbezit. Groen-Wit hield goed stand, zij werden met counter-voetbal nog een paar keer gevaarlijk, maar kwamen niet tot scoren. Het bleef 1-1, totdat Zundert weer een prachtige aanval opzette en het team scoorde weer, 1-2.

Na de time-out zakte beide teams in en de stand leek zo te blijven. Ondanks het verslappen speelde Zundert nog eens goed over en maakte weer een mooi doelpunt door samen te spelen, 1-3. Groen-Wit werd nog een keer gevaarlijk met een counter die ze goed uitspeelde, toen viel de 2-3. Dit was tevens ook de eindstand.

Een taaie ochtend voor Zundert uit in de Heuvel, maar een verdiende overwinning. Volgende week volgt de 2e en laatste oefenduel thuis tegen Terheijden JO11-1 om 09:30.