Zundert JO13-1 - VVR JO13-2 (3 - 0)

zaterdag 4 december 2021, 13:15

VVZundert JO13-1 – VVR JO13-2 – 3-0

Na de vervelende persconferentie van vorige week vrijdag mocht er niet meer getraind worden van de overheid. Nu stonden er nog twee wedstrijden op het programma voor de jongens en meisjes van de JO13. Maar deze mogen nog wel gespeeld worden. VVZundert heeft het kampioenschap helemaal in eigen hand nu. Bij twee keer winst zijn ze namelijk kampioen.

Er werd weer verzameld in het jeugdhonk om een teambespreking te houden. Hier lag voornamelijk de focus op het niet onderschatten van de tegenstander. Het is nu eenmaal een derby, dus die jongens van VVR zijn gebrand om te winnen.

Gelukkig had het team de bespreking meegenomen naar de wedstrijd en werd er goed begonnen aan de wedstrijd. VVZ had voornamelijk de bal en er werd aardig voetbal gespeeld. Al snel werd het gevaarlijk met Raff Jongenelen die diep werd gestoken werd en alleen op de keeper af liep. De keeper was misschien net 1 meter 10, maar Raff kreeg het toch voor elkaar om recht op de keeper te schieten. Goede redding overigens. VVR probeerde het zelf ook een paar keer om iemand diep te steken, maar Ruben stond vandaag goed op te letten en zat samen met Owen en Ward overal tussen. Daarnaast stond Jesse ook enorm scherp vandaag. Volgens mij zit zijn man nog steeds in zijn broekzak thuis. Isa is wat meer een dieseltje met opstartproblemen, die was nog niet zo scherp. Doordat Zundert het potdicht hield achterin, werden ze ook steeds gevaarlijker en werd het 1-0. De voorzet van Tieme was net iets te scherp voor Raff. Die hield de bal binnen en speelde zijn man uit. Vervolgens legde hij de bal terug op de goed spelende Rayan die hem daarna goed binnen schoot. Niet veel later kwam er weer een voorzet van Tieme die voor de voeten van Raf Jansen belandde en hem zo binnen kon pissen. 2-0. Ondanks de pijnlijke rug van Raf deed hij goed mee met het spel en kreeg niemand hem van de bal! Zo beloonde hij zichzelf met een doelpunt. Raff Jongenelen had gisteravond te veel bier op denken wij, die kreeg vandaag zoveel kansen, maar niks wilde erin. Totdat hij de bal in zijn voeten kreeg in de 16m en zo binnen kon schuiven. 3-0. VVR herpakte zich heel goed met dank aan de fanatieke trainers aan de zijlijn. Ze begonnen steeds meer duels te winnen en Zundert kreeg niet veel kansen meer als voorheen. Het team kakte namelijk in en het leek weer op de wedstrijd tegen Moerse Boys.

In de rust paste coach Wim zijn ‘wakker maak tactiek’ toe op Isa. Die was zelfs om 12:15 nog in dromenland. We houden ons hart vast voor volgende week uit bij JEKA om 08:30. VVR speelde 4-4-2 in een ruit en creëerde hierdoor verwarring bij Zundert. Door deze verwarring kwam er vaak een middenvelder vrij die vooruit kon lopen. Door een paar kleine aanpassingen binnen de ploeg was dit in de tweede helft opgelost. Raf werd door zijn blessure gewisseld voor Robert.

De tactiek van Wim had geholpen en de dieselmotor van Isa was warmgelopen en draaide op volle toeren. Ik denk dat haar tegenstander vannacht nog nachtmerries krijgt ervan. De rest van het team ging wel door met waar ze de eerste helft waren gebleven. Het was namelijk weer eens enorm slap en VVR begon meer balbezit te krijgen. Op een aantal corners na kreeg Zundert de bal niet echt meer in de 16m van de tegenstander. Alleen Robert kreeg nog eens de kans om de bal op goal te schieten, maar schoot hem keihard op de paal. Ook Elke kreeg nog een afstandsschot, maar die dacht dat we rugby aan het spelen waren, dus die bal ging nog net niet over het vangnet heen. Zij speelde overigens wel een prima pot en zorgde weer voor enorm veel goede steekballen samen met Jana. De bal was zo heet geworden dat niemand hem meer aan de voet kon houden. Alles werd namelijk meteen weer weggeschoten en zo was de grip op de hele wedstrijd kwijt. Dit hebben we vaker meegemaakt, maar vandaag wist de tegenstander gelukkig hier geen gebruik van te maken. Er werd dus ook niet meer gescoord in de tweede helft en 3-0 is de eindstand.

Volgende week wordt de kampioenswedstrijd om 08:30 uit bij JEKA gespeeld. Allemaal goed eten en op tijd naar bed dus! (ook de coaches). Want volgende week kan het team na 2 jaar eindelijk een keer kampioen worden onder deze trainer. Geruchten gaan zelfs rond dat de trainer nog zenuwachtiger zal zijn dan de kinderen