Zundert JO15-1 - Baronie JO15-6 (2 - 10)

zaterdag 10 november 2018, 11:30

Zundert JO15-1 – Baronie 15-6 (1-3) 2-10

Zundert haakt af in de strijd om de titel na zware nederlaag. Baronie veel te sterk voor dapper Zundert.

Zoals eerder aangegeven bestaat de competitie uit vijf wat minder sterke teams en vijf sterke ploegen. Zundert zit daar een beetje tussen in. Na een nederlaag tegen een van de sterkere teams, volgde vier overwinningen op de zwakkere broeders. Vorige week was Bavel JO15-2 aangevuld met 4 spelers uit de JO15-1 dat koploper in de eerste klasse was. Dat zet de nipte overwinning tegen de staartploeg toch nog wel in een ander daglicht. Op Facebook berichte Bavel JO15-2 van een knappe prestatie tegen een JO15-1 team. Tegenstanders zien Zundert JO5-1 dus echt als een selectieteam. Een groot compliment, maar ook een bewijs van onvoldoende research bij de verslaggever.

Het is ook lastig soms om te volgen. Ook voor de supporters van Zundert JO15-1. Daarom wat feiten op een rij met betrekking tot de tegenstander van vandaag. En zo is het eigenlijk iedere week in deze competitie. Veel verenigingen worstelen met de indeling van de teams. Het blijft lastig om het niveau in te schatten. Zundert heeft 13 eerstejaars en 3 tweedejaars JO15 spelers. Tegenstander Baronie had geen eerstejaars, 10 tweedejaars en in dispensatie JO16 speler. Van deze tweedejaars was ook nog een speler met een naam die niet door de spellingscontrole komt geboren op 1 januari. Ouder vind je ze dus niet.

Op een leeftijd waarin het lichaam allerlei kanten uitgroeit zijn dit soort verschillen vaak doorslaggevend. Gelukkig zegt leeftijd niet altijd alles.

Baronie liet dan ook geen twijfel bestaan over de intenties. Vanaf de eerste minuut werd Zundert teruggedrongen. De belegering was gestart. De twee sterke, pijlsnelle en technische donkere jongens voorin, maakte het Zundert voortdurend lastig. Met acties en veel snelheid denderden ze steeds op de achterhoede van Zundert af. Ook de voorzetten waren van een volwassen niveau.

Toch was het Zundert dat op voorsprong kwam. In de vijfde minuut stuurde Issam met een mooie pass Mikai de diepte in. Het nam de bal met rechts aan en schoot te stappen later met links de bal achter de doelman. Tegen de verhouding stond Zundert voor met 1-0.

Lang kon Zundert niet genieten van deze stand. 1 minuut later stelde de Baronnen orde op zaken. Met een goede actie en voorzet vond de buitenspeler de meegelopen spits die hard binnenkopte. En drie minuten daarna viel de bal na een scrimmage ongelukkig na tussenkomst van een roodzwart been binnen. 1-2.

Daarna bleef Baronie dreigend, maar kon het hardwerkende Zundert steeds een voet of ander lichaamsdeel voor de baan van een schot gooien. De roodzwarten werkten hard tegen de sterkere tegenstander en knokten zich terug in de wedstrijd. Niet dat het de achterhoede met de uitstraling van een hockeyteam echt in verlegenheid kon brengen, maar toch Zundert deed weer mee.

Het spel op het middenveld werd beter. Een aantal keer werd de aanval gezocht. Maar de pass was steeds te hard, waardoor grote kansen uitbleven. Toch had Zundert gelijk kunnen komen als het wat zorgvuldiger met de bal was omgesprongen en men minder ontzag voor de fysiek sterke tegenstander had getoond.

Baronie bleef ondertussen gewoon dreigend. Het was vooral aan sterk keeperswerk van Job te danken dat het 1-2 bleef. Zeker toen hij in de 18e minuut tweemaal op onnavolgbare wijze een tegentreffer voorkwam.

Net toen Zundert in de mogelijkheden begon te geloven brak Baronie met een counter uit. De 1-3 werd was gelukkig via de binnenkant van de bal binnengeschoten. Toch gaf Zundert zich nog niet gewonnen. Met hard werken werd de rust gehaald met een score die lastig, maar niet onmogelijk was.

Illusies die in de ranja waren achtergebleven. Baronie voelde aan dat het een tandje bij moest schakelen. In de eerste vijf minuten leverde dat 3 treffers op. Tweemaal werd een van de snelste Zundertse verdedigers voorbijgesneld alsof hij er niet stond. En een corner werd ingekopt waarbij en passant Job even dizzy tegen de grond werd gewerkt.

Zundert bleef echt de best doen, maar het zat er niet in. Dan lijkt het al snel dat het wordt opgegeven, maar het feit dat Zundert na 1-9, toch nog op zoek bleef gaan naar doelpunten onderstreepte dat, dat niet het geval was. Baronie was gewoon, ouder, groter, sterker en beter. Dus terecht de winnaar, waarbij vooral de twee aanvallers de mooiste voetbalacties lieten zien. Om van te smullen. De 2-9 was een replica van de 1-0. Alleen was nu Issam de gevierde doelpuntenmaker en Mikai de man van de assist. Het was jammer dat uiteindelijk ook de dubbele cijfers nog op het bord kwamen. 2-10 was de eindstand. Omdat het scorebord geen dubbele cijfers aankan, stond er overigens 2-0.

Hiermee werd Zundert weer met beide voeten terug op aarde gezet. Op sommige momenten werd er ook stevig gecoacht naar elkaar. Soms in pittige bewoordingen. Dit was na afloop gelukkig al snel vergeten en vergeven. Volgende week een nog lastigere tegenstander, Unitas’30 JO15-3. Hopelijk kunnen onze jongens met de inzet van vooral de eerste helft het de tegenstander lastiger maken, dan vandaag. Zundert staat nu vierde en zal gezien het programma nog alle zeilen bij moeten zetten om een plaats in de top 5 vast te houden. Maar eerste woensdagavond 19.30 oefenen tegen Zundert JO17-2.

Opstelling: Job, Jarno, Fallou [W: Willem], Tijs, Floris, Willem [W: Lars], Tieme, Issam, Sieb [W: Robert], Jesse [W: Jesse] en Mikai.

Wissels: Roy, Robert, Sunvir en Lars.