Zundert JO15-1 - METO JO15-1 (0 - 3)

zaterdag 9 februari 2019, 11:30

Zundert JO15-1 – METO JO15-1 (0-3) 0-3

In de winterstop hebben de mannen van Zundert JO15-1 niet stilgezeten. Ondanks het slechte weer en de onbespeelbare velden zijn ze een aantal maal in actie gekomen. Tussen kerst en nieuwjaar in de zaal, een paar looptrainingen door de sneeuw, een wintertoernooi op kunstgras in Etten Leur en een boksclinic. Kortom er is goed doorgetraind.

Het toernooi was verrassend leuk. En dat in de koude winter. De eerste wedstrijd werd verdienstelijk gelijkgespeeld tegen JEKA JO15-8. 0-0. De volgende wedstrijd tegen NWC uit Asten werd door een doelpunt van Mikai winnend afgesloten met 1-0. Daarna verloor men in de laatste minuut onfortuinlijk van UVV’40 JO14-1. Gezegd moet worden dat dit een echt sterk team was. De laatste wedstrijd tegen de uiteindelijke winnaar Virtus JO15-2 werd ook verloren. Met 0-2 deze keer. Dit team gaan we ook tegenkomen in de competitie. Een derde plaats was het eindresultaat. Wel was het erg vervelend, dat Fallou na een botsing geblesseerd uitviel. En later zelfs een nachtje in het ziekenhuis moest doorbrengen. Het was dermate ernstig dat Fallou vandaag tegen METO nog niet in actie kon komen. Zijn rentree duurt nog even.

Voor de wedstrijd werden de eerste wissels doorgevoerd. Scheidsrechter Wessel, werd toch coach. Vlagger Rob, nam de taak van Wessel over, waarna er een nieuwe vlagger opgetrommeld werd. Met alle randfuncties ingevuld, kon de wedstrijd van start gaan.

METO staat voor Moed en Training Overwinnen. Maar het leek wel meteo. METO had zich namelijk het beste aan de weersomstandigheden aangepast. Het hield de bal laag en gokte om dwalingen van de bal door de wind.

Zundert begon dapper, maar al snel bleek METO een sterke tegenstander. METO had net als Zundert veel eerstejaars JO15 spelers en maar 3 tweedejaars. Echter had het ook drie dispensatie spelers van de JO17. En het was duidelijk te zien, wie dat waren. In iedere linie had METO een grote, snelle, sterke speler die het verschil kon maken.

Een diepe bal van METO die ver uit leek te gaan, bleef hangen in de wind. De aanvaller van METO vond de bal plotsklaps voor z’n voet. Zijn schot werd prima gekeerd door Roy. De rebound werd helaas onberispelijk binnen geschoten.

Zundert herpakte zich snel en ging via de snelheid van Jesse en Mikai op zoek naar de gelijkmaker. Uit deze aanvallen ontstond gevaar en dwong Zundert JO15-1 wat corners af. Uit een van deze corners was het helaas METO dat scoorde. De bal werd weggewerkt en naar de pijlsnelle linksbuiten geschoten. Die schakelde z’n turbo in en liet de complete Roodzwarte achterhoede z’n hielen zien. Ook voor Roy bleef hij ijzig koud en krulde de bal keurig in de verre kruising. Schitterend doelpunt.

Als dit maar geen monsterscore wordt, hoorde je al rondklinken op de tribune. Zundert herpakte zich knap. Er werd veel strijd geleverd. Floris en Jarno kwamen steeds vaker voor de tegenstander en verdedigde de ballen goed uit. Op het middenveld begonnen Tieme, Sieb, Lars en Issam elkaar steeds beter te vinden. Hierdoor ontstond een gelijk opgaande wedstrijd, waarin Zundert soms met verzorgd voetbal leuke aanvallen op de mat toverde. Langs de andere kant was METO altijd dreigend met de snelle spitsen voorin.

Willem speelde een dijk van een wedstrijd en ruimde alles op, wat voor z’n voeten kwam. Het was hopen op een 2-1 of in ieder geval een 2-0 ruststand. Helaas viel 3 minuten voor rust de derde tegentreffer. Dit doordat een achterhoede een paar maal achter elkaar niet doortastend ingreep. Hiermee leek de wedstrijd gespeeld.

Tijdens de ranja werd de tactiek nog een keer doorgenomen. Mikai bleef geblesseerd achter in het kleedlokaal. Dagmawi kwam het middenveld versterken en Sieb ging de tweede helft in de spits spelen. De wedstrijd was aardig in balans. Zundert speelde lekker mee, maar kon in de laatste fase van het veld niet echt grote kansen afdwingen. Slechts Tijs was met een aantal vrije trappen gevaarlijk. METO daarentegen kreeg 3-4 dotten van kansen als de snelle linksbuiten het weer op z’n heupen kreeg. Roy had duidelijk geen zin in een METO-feestje. Als een kat dook hij alle pogingen uit z’n doel. Eenmaal leek hij te vroeg naar de grond te zijn gegaan, maar dat bleek de juiste keuze omdat de aanvaller daar ook schoot. Via de lat hield Roy de tweede helft knap z’n doel schoon.

Robert kwam Issam nog aflossen en Sunvir, Sieb. Maar grote gevolgen had dit niet. De wedstrijd liep zachtjes naar het einde toe. Er gebeurde voor beide doelen niet veel meer, waardoor na exact 35 minuten de goed fluitende scheidsrechter het welletjes vond. Een 0-3 nederlaag, was het verdict. Niets op aan te merken. METO had er meer kunnen maken, maar trof Roy op een topdag. Voetballend deed Zundert het bij vlagen aardig, maar de sterke laatste man, was zo slim en snel dat hij alle gevaar op tijd in de kiem smoorde.

Gezien de uitslagen en tegenstanders in de competitie zal het een lastige tweede seizoenshelft worden. Maar het blijft voetbal. Goed trainen, goed als team werken en alles in mogelijk. Volgende week uit in Etten Leur tegen DSE JO15-1 dat de eerste wedstrijd wel won. Nipt met 3-2 tegen Beek Vooruit JO15-2. Voor de supporters, we trappen af om 13.00 uur.