Zundert JO15-1 - Moerse Boys JO15-1 (4 - 0)

woensdag 4 september 2019, 19:30

Zundert JO15-1 – Moerse Boys JO15-1 (2-0) 4-0

De eerste wedstrijd van de nieuwe JO15-1 was gelijk een derby tegen Moerse Boys JO15-1. Het was een bekerwedstrijd, maar ook in de competitie staan beide teams bij elkaar ingedeeld.

In het toernooi in de voorbereiding troffen beide ploegen elkaar ook al. Toen werden de punten gedeeld, 1-1. Zundert werd tweede op dit toernooi na een overwinning met 2-0 op Wernhout JO15-1 en nog twee gelijke spelen zonder doelpunten tegen clubs uit Etten Leur. DSE JO15-1 en Unitas JO15-2.

Nu dus tegen de oranje-witten uit Klein Zundert. Tymo was helaas te ziek om in actie te komen, Willem was zijn vervanger. Zundert begon gedreven en overrompelde de tegenstander met veel sturm-und-drang. De tactiek was vooraf goed doorgenomen. En ook was er moest gebeuren als Moerse Boys 4-4-2 zou spelen, wat ze ook deden. Sieb schoof door naar het middenveld, terwijl Floris en Rick zich over de spitsen gingen ontfermen, gesteund door Fallou met rugdekking.

Hierdoor nam Zundert onder leiding van Tieme en Floor de regie over het middenveld, gesteund door de flankspelers Dagmawi en Mike. Al na 4 minuten lag de bal in het net. Mikai schakelde z’n turbo in en liet de achterhoede z’n hielen zien. Vijf minuten later deed hij dit nog een keer na een goede pass van Issam en verdubbelde zo de score.

Daarna combineerde Zundert prima, maar vergat zich te belonen met een hogere score. Hieruit putte Moerse Boys moed en knokte zich terug in de wedstrijd. Zonder overigens tot grote kansen te komen. Hiervoor was de Zundertse verdediging te sterk. En anders was daar Roy die een goede wedstrijd keepte door de paar ballen die hij kreeg eenvoudig te keren.

Richting rust daalde het spelpeil en werd het rommelig, Beide partijen konden de bal moeilijk in de ploeg houden. Ook werden er te veel onnodige balletjes onder de voet doorgehaald, waardoor de snelheid uit het spel verdween.

De rust bracht hier helaas geen verandering in.  Veel middenveldspel was het gevolg. Met Zundert als gevaarlijkste ploeg. En ook al was het niet altijd even goed vlak voor en na rust, er werd hard gewerkt. Fouten werden gecorrigeerd en iedereen verdedigde mee terug als de situatie er om vroeg. Ook bleef men proberen de combinatie te zoeken. Willem kwam de moegestreden Sieb vervangen.

Na een klein kwartier opende Floor schitterend op rechts, waarna een mooie aanval volgde. Moerse Boys kon die nog afweren. Maar door het goede druk zetten werd de bal al snel veroverd en Issam vrijgespeeld, die de bal schitterend in de kruising schoot. Hiermee werd het 3-0.

Uiteindelijk werd het na een mooie actie en prima schot van Mikai ook nog 4-0. Sieb kwam weer terug in het veld om Dagmawi te vervangen die last had van een pijnlijke teen. Het laatste kwartier gebeurde er niet heel veel, waardoor de 4-0 score ook de eindstand werd.

Een mooi begin van de bekercampagne, waarin komende zaterdag tegen Internos JO15-1 in Etten Leur wordt gespeeld. Over 14 dagen eindigt deze bekerpoule met een wedstrijd tegen favoriet VVR JO15-1 dat in de eerste klasse uitkomt. Met de getoonde spirit, enthousiasme en regelmatige mooie aanvallen, kan Zundert JO15-1 met vertrouwen het seizoen tegemoet zien.

Opstelling : Roy, Floris, Fallou, Rick, Sieb [W: Willem}, Dagmawi [W: Sieb], Tieme, Floor, Mike, Mikai en Issam.

Wissel: Willem.