Zundert JO17-1 - Baronie JO17-3 (0 - 3)

zaterdag 6 november 2021, 15:00

Zundert JO17-1 – Baronie JO17-3 (0-0) 0-3

“De dag waarvan je weet dat die zal komen”. Het klinkt als de titel van een kneiter van een hit van een volkszanger uit de Jordaan. Toch gaat het echt over de prestaties van onze eigen JO17-1. Het ging al weken boven verwachting goed. De ramptoeristen onder ons, hielden hun hart vast. Wanneer zou het fout gaan. Een wedstrijd tegen Baronie JO17-3 uit de middenmoot op eigen veld was niet het eerste moment wat in ons op kwam. Toch gebeurde het.

Het ging al mis op de ochtend van de wedstrijd. Issam en Sieb bleken de vakantieweek van school slecht verteerd te hebben, zij waren ziek en konden niet mee voetballen. Een tegenvaller, want met Sieb en Issam zijn gelijk twee belangrijke vleugelspelers genoemd.

Ik heb geleerd niet te veel aandacht geven aan de spelers die er niet bij zijn, maar juist aan degenen die aanwezig waren. En dan nog bleef er een goed team over. Een team dat de punten van Baronie JO17-3 zou af kunnen snoepen.

Wel bleek de technische leiding van Baronie JO17-3 het huiswerk goed gedaan te hebben. Zij hadden een goed plan om Zundert te bestrijden. Wellicht was het ook niet handig om alle kwaliteiten van de mannen van de JO17-1 op sociale media te delen in de rubriek “Jeugdteams in de spotlights”. Baronie was goed op de hoogte.

De verdediging was in tact. Job, Floris, Rick, Dirk en Tymo hielden voor rust dan ook zoals zo vaak de nul weer op het scorebord. Op het middenveld waren Mike, Lars en Tieme weer druk in de weer. Zij hadden het lastig om het middenveld in handen te houden. Hierdoor ontstond een gelijk opgaande wedstrijd. De voorhoede van Zundert kreeg voor rust twee grote mogelijkheden. Zowel Jan als Quinten mochten voor de doelman aanleggen. Beide keren kon de doelman de bal stoppen, waardoor het 0-0 bij rust bleef. Ook Sunvir was een paar keer dreigend.

In de rust werden de 38 seconden livestream van de video analiste Hilda bekeken. In deze 38 seconden video werd in 1 klap duidelijk hoe het zat. Zundert zat in dubio, gaan we voor de drie punten of proberen we het ene punt over de streep te trekken. Er werd gekozen voor het laatste. Vol voor de overwinning spelen. Jeroen kwam in de ploeg voor Jan. En even later maakte ook Niek z’n debuut in de JO17-1 door in het veld te komen voor Sunvir. Rick en Mike schoven een linie door om meer druk naar voor te kunnen geven.

Zundert zocht naar de voorsprong maar liep in het mes. Baronie JO17-3 kwam op voorsprong. Daarna ging Zundert nog meer risico’s nemen. Met alle gevaren van dien. Zundert kreeg het deksel op de neus. Baronie strafte dit zakelijk af en liep uit naar 0-3. Intussen was ook Roy als speler de geblesseerde Dirk komen aflossen.

Hiermee liep Zundert tegen de eerste nederlaag van het seizoen. Moerse Boys won met 12-1 van Roosendaal en METO won met 6-3 van Alliance. Hierdoor hebben alle drie de teams 12 punten uit 5 wedstrijden. Moerse Boys heeft de koppositie van Zundert op doelsaldo overgenomen.

De mannen hebben goed gestreden, aan de inzet lag het niet. Een combinatie van pech en net niet leverde de eerste nederlaag op. Baronie was ook sterk met goede individuele spelers. Volgende week is Zundert JO17-1 vrij.  Op zaterdag 20 november in Fijnaart, kan men op zoek naar eerherstel in de uitwedstrijd tegen de Fendert JO17-1. We trappen af op 13.00 uur. Kom om te supporteren, dat kunnen ze zeker gebruiken. Hier kan men laten zien dat ze met tegenslagen om kunnen gaan en echt een team zijn.

Opstelling: Job, Dirk [W: Roy], Floris, Rick, Tymo, Mike, Tieme, Lars, Sunvir [W: Niek], Quinten en Jan [W: Jeroen].

Wissels: Jeroen, Niek en Roy.