Zundert JO17-1 JEKA JO17-3 (7 - 0)

zaterdag 19 maart 2022, 15:00

Zundert JO17-1 – JEKA JO17-3 (1-0) 7-0

JEKA JO17-3 stond er in verliespunten beter voor dan Zundert JO17-1. Zundert was dan ook voorbereid op een lastige middag. Het zonnetje scheen, maar er was ook een stevige wind op sportpark de Wildert.

Quinten, Dirk en Job deden eerst met de JO16-1 mee. Zij hielpen dit team aan een 1-1 gelijkspel. Jarno en Harold sloten aan vanuit de JO19-1. Zo was er een brede selectie om de strijd met de ploeg uit Bavel aan te gaan. JEKA is natuurlijk een vereniging uit Breda, maar is sinds de verhuizing gevestigd op Bavels grondgebied.

JEKA kwam met 12 spelers naar Zundert, waarbij er één al klachten aan de hamstring kreeg in de warming-up. Maar goed JEKA staat voor Jeugdig Enthousiasme Kan Alles, dus dat moest wel goed komen.

Zundert begon matig aan de wedstrijd en zou dat eigenlijk het hele duel volhouden. Toch was de eerste kans voor Zundert. In de achtste minuut gooide Jeroen snel en slim in richting Lars. Die ontdeed zich van z’n tegenstander en gaf de bal in de zestien aan Issam. Die speelde zijn tegenstander uit, maar zag z’n poging tot corner verwerkt worden door de keeper. Verder was er weinig gevaar. Jan hield een paar keer goed de balvast, maar omdat er weinig aansluiting was, kwamen hier geen kansen uit.

Aan de overzijde kwam Zundert eenmaal goed weg toen een afgeslagen corner opnieuw ingebracht werd. De spits vond gelukkig voor de mannen in roodzwart slechts het zijnet. Verder gebeurde er weinig. In de 22e minuut liet Jeroen zich vervangen door Jarno. Net z’n doelstelling van een half uur niet gehaald, maar gelukkig weer veel meer minuten dan de vorige wedstrijden.

Na een minuut of 30 moest JEKA door een tweede blessuregeval met 10 man verder. Vier minuten later profiteerde Zundert. Sieb liep met een mooie actie twee man voorbij en stak de bal op Issam. Issam omspeelde de doelman en schoot de 1-0 op het bord. Hiermee kwam Zundert ondanks het matige spel, terecht op voorsprong. Dat het ook met deze stand de rust haalde was aan Roy te danken. Met twee goede ingrepen voorkwam hij de gelijkmaker. De verdediging met Dagmawi, Floris, Rick en Jarno kwam verder niet in gevaar.

Tymo en Harold kwamen in de rust in het elftal voor Dagmawi en Jan. Er werd duidelijk aangegeven door de staff en de spelers zelf dat het vandaag niet lekker liep. En dat het de tweede helft beter moest. Het was dan ook bijzonder om te zien dat de eerste kans voor JEKA was, waarbij een geblesseerde speler het tegen beter weten in toch nog een keer probeerde.

Daarna schakelde Zundert zonder goed te spelen door. Een snelle ingooi van Sieb op Mike was de opmaat tot nieuw gevaar. De voorzet van Mike kwam bij Jarno, die z’n poging net gestuit zag. De rebound van Issam kwam tegen de paal.

Na 9 minuten werd de muur dan toch gebroken. Een mooie opening van Tieme kwam bij Mike op rechts. Mike bewaarde de rust en het overzicht een vond Lars. Lars scoorde beheerst de 2-0. Met Lars en Mike waren gelijk de beste twee spelers van de middag genoemd. En met de 2-0 was het verzet gebroken. Zeker omdat het vanaf dat  moment met 9 spelers verder moest, door blessures.

In de 56e minuut hield de keeper een bal binnen, maar werkte die ongelukkig voor de voeten van Jarno, die cool de 3-0 binnentikte. Nog geen minuut later bekroonde Issam een slalom met een schuiver die de 4-0 opleverde.

Quinten kwam nog in de ploeg voor Issam. Hij was wel gevaarlijk, maar kon het net niet vinden. Dat lukte Zundert nog wel driemaal. Eerst was het een verdediger die onder druk van Jarno de 5-0 in eigen doel schoot. De voorzet kwam van Sieb. Sieb scoorde later zelf de 6-0 met een actie die hij ieder training minimaal eenmaal uitvoert. Naar binnen dribbelen, voorbij de tegenstander slepen en in de korte hoek de doelman verrassen. En uiteindelijk was het Jarno die de eindstand op 7-0 bepaalde met een intikker na een mooie actie en overzicht van Mike. Dagmawi was intussen ook nog Floris af komen lossen. Dirk kwam niet meer in actie, omdat hij na de wedstrijd van de JO16-1 nog even wat eten gerecycled had

En zo bereikte Zundert toch een hoge score ondanks het matige spel. Jan kwam de laatste 3 minuten Mike nog vervangen, omdat die even z’n “Mike” momentje had. Een wanprestatie en een 7-0 overwinning tegelijk. Dat geeft maar weer aan hoe bijzonder deze wedstrijd was.

Door deze overwinning klimt Zundert naar de tweede plaats. Met evenveel punten als koploper DSE, maar wel een wedstrijd meer gespeeld. Als de grensrechter van DSE……, maar goed dat telt niet meer. Volgende week speelt Zundert om 16.15 uur uit tegen Boeimeer JO17-2. Er is een verzoek gedaan om eerder te mogen aftrappen, maar voorlopig is dit het aanvangstijdstip. Boeimeer staat puntloos onderaan, toch zal het zeker geen makkie worden. De thuiswedstrijd werd door een benutte penalty van Tieme in de laatste minuut gewonnen. De penalty was wat makkelijk gekregen, Boeimeer had meer verdiend. Waarschijnlijk zullen zij dit recht willen zetten, dus Zundert zal aan de bak moeten.

En over bakken gesproken. Er is een actie binnen v.v. Zundert waarin u voor €90 een vat bier voor de jubileum week kunt sponsoren. Een vat is misschien wat veel voor de JO17-1, maar een donatie voor een drankje naar keuze is altijd welkom. Als leiders hebben we een paar maal wat consumpties gesponsord, maar misschien zijn er andere ouders die binnenkort eens iets voor onze mannen op of onder tafel willen zetten. Dit kan natuurlijk altijd. En schuif gezellig bij ons aan.

Voor nu een fijn weekend, voor volgende week zal het beter moeten. Supporters zijn welkom, we laten het tijdstip nog weten.

Opstelling: Roy, Jeroen (W: Jarno), Rick, Floris (W: Dagmawi), Dagmawi (W: Tymo), Lars, Tieme, Mike (W: Jan), Sieb, Issam (W: Quinten) en Jan (W: Harold).

Wissels: Job, Dirk, Harold, Jarno, Tymo en Quinten.