Zundert JO17-1 - Moerse Boys JO17-1 (2 - 6)

zaterdag 11 september 2021, 15:00

Zundert JO17-1 – Moerse Boys JO17-1 (2-5) 2-6

Het seizoen ging van start met de derby tegen Moerse Boys JO17-1. Een bekerwedstrijd. Eerder op een toernooi speelde de JO17-1 in een andere samenstelling door vakanties al vier korte wedstrijden tegen Moerse Boys JO17-1 en JO17-2. Van de JO17-2 werd tweemaal met 1-0 gewonnen, tegen de tegenstander van zaterdag werd een 0-0 gelijkspel behaald, maar ook met 3-0 verloren.

Later komen we dit team nog een keer tegen in de competitie. Onze JO17-1 staat voor de winterstop ingedeeld in de tweede klasse. Daar ligt een pittige uitdaging, want we zullen veel sterke tegenstanders tegenkomen. Maar dat geeft niet, daar leer je alleen maar van. Het zal zaak zijn om hard voor elkaar te werken, goed de taken uit te voeren en fit te blijven.

Dirk en Floris waren er niet bij deze wedstrijd, Mike was licht geblesseerd en Roy had al een wedstrijd met de JO16-1 gespeeld. De overgebleven mannen waren vastberaden om de bekenden uit Klein-Zundert te verslaan.

Helaas hadden de mannen in het oranje-wit hetzelfde idee. En waren zij bereid er vol voor te gaan. Zundert werd vanaf het begin aan teruggedrongen en stond na 3 minuten al met 0-1 achter. Een vlotte combinatie door het centrum werd bekwaam afgerond. Helaas bleef het hier niet bij. Vier minuten later werd een corner gemist door de verdediging van Zundert, waarna deze plompverloren het doel indraaide. Een enorme domper, waarna de technische staff wat aanpassingen in de opstelling deed. Het had gelijk resultaat. Goed doorzetten van Quinten leverde de aansluitingstreffer op, 1-2. Zundert kwam iets beter in de wedstrijd, maar bleef moeite houden met Moerse Boys. Te veel persoonlijke duels werden verloren en aan de bal was Zundert veel te onrustig. De kansen die Zundert toch echt kreeg, kwamen vooral voort uit “op-goed-geluk” trappen naar voor. Tussen minuut 20 en 24 stortte Zundert compleet in. Drie tegentreffers tot gevolg. Met 1-5 leek een genadeloze afstraffing nabij. Zundert ging na de 1-5 wat rustiger spelen en zocht vaker de flanken op en kwam zowaar beter in de wedstrijd. Issam kon na een goede actie de 2-5 aantekenen. En met een beetje geluk had ook de 3-5 nog voor rust gevallen. Langs de achter kant moet ook gezegd worden dat het vaak alarmfase 1 was in de achterhoede bij Zundert. De score had dus ook hier op kunnen lopen.

In de rust werd op een rustige manier geanalyseerd waar het mis ging. De groep gaf zelfkritisch een aantal punten die veel beter moesten. Hierop werden afspraken gemaakt hoe de tweede helft aan te pakken. Dit werkte prima. Moerse Boys had een paar keer gewisseld en was daar niet sterker van geworden, maar Zundert zelf kwam ook beter voor de dag. Strijdvaardiger vooral. De flipperkast met kansen over en weer van de eerste helft kwam tot rust. Moerse Boys kwam niet verder dan veel lange ballen, die heel gevaarlijk leken, maar eigen vrij eenvoudig opgeraapt konden worden door de sterk keepende Job. Mike kwam in de ploeg voor de moegestreden Sunvir en Roy kwam Tymo nog vervangen. Zundert toonde zoals eerder gezegd veerkracht en leek het toch nog spannend te maken. Een reuzenkans werd echter niet binnen, maar in het zijnet geschoven. Daarna was de wedstrijd wel gespeeld. Uiteindelijk maakte Moerse Boys nog een zesde treffer toen Zundert al een tijdje met 10 man speelde door het uitvallen van wisselende spelers met kleine pijntjes. Met 2-6 kwam het bekeravontuur gelijk in de eerste ronde al ten einde.

Het is duidelijk dat Zundert JO17-1 het lastig gaat krijgen deze seizoenshelft. Maar het is ook duidelijk dat dit team het andere elftallen ook erg lastig kan maken. Dan is hard voor elkaar werken wel een vereiste. En onderlinge acceptatie van foutjes. Dat lijkt wel goed te zitten bij deze boys. De conditie kan hier en daar nog geoptimaliseerd worden evenals de rust aan de bal. Dit is niet erg, hier is aan te werken. En dat is bij Antoine en Erwin wel in goede handen.

Dus aan de slag maandag en woensdag op het trainingsveld en dan op naar de competitie, waar zaterdag UVV’40 JO17-2 de eerste tegenstander is. UVV’40 JO17-2 won zaterdag, ook voor de beker, van Baronie JO17-3 met 4-1. Ook Baronie is ingedeeld in onze tweede klasse. Dus zo krijgen we al snel een beeld van de krachtsverhoudingen in onze competitie. Het aantal supporters voor de JO17-1 viel enigszins tegen, weet dat iedereen weer welkom is om de mannen te ondersteunen. Dus tot zaterdag aanstaande 15.00 uur op sportpark de Wildert.

Opstelling: Job, Jan, Tymo, Rick, Jeroen, Sunvir, Tieme, Sieb, Issam, Lars en Quinten.

Wissels: Roy en Mike.