Zundert JO19-1 - Bavel JO19-4 (13 - 0)

zaterdag 10 december 2022, 15:00

Zundert JO19-1 – Bavel JO19-4 (6-0) 13-0

Het vierde JO19 team van Bavel zou dat wat zijn? Ze spelen een klasse hoger dan het derde JO19 team, dus het getal zegt niet alles. Het zette twee knappe uitslagen neer tegen de “naaste belagers” van v.v. Zundert JO19-1. Het verloor nipt met 2-3 van VVR en haalde met 1-1 knap een puntje tegen Moerse Boys. Een punt dat doorslaggevend zou kunnen zijn in de titelstrijd. Bavel had nog maar 14 treffers moeten incasseren. Het was gezien de uitslagen een stugge ploeg. Zundert had zich voorbereid op een lastige middag.

Dat werd het niet. Bavel kwam zonder leiders, zonder echte keeper en begon ook nog zonder goede warming-up. Niet echt de signalen van een team dat zin heeft in een wedstrijd met het kwik ronde de nul graden Celsius. Zoals octopus Paul tijdens het WK voetbal in Zuid Afrika de uitslagen voorspelde, gaf nu de kilometertellen van uw verslaggever een hint. Met 111.111 kilometer op de teller, zou vandaag misschien wel definitief de eerste plaats kunnen worden behaald. Zo ver kwam het niet. Mathematisch in ieder geval niet. Wat als Zundert volgende week met 10-0 verliest en Moerse Boys wint met 11-0 dan zakt Zundert een plaatsje. VVR heeft bij een 10-0 nederlaag van Zundert, zelf nog twee kansen om 14 doelpunten in te halen. Verliest Zundert met een kleinere uitslag dan wordt het natuurlijk een stuk lastiger voor de beiden buren.

Kortom Zundert heeft zich met een 13-0 overwinning in een zetel voor het kampioenschap gemanoeuvreerd. Iedere overwinning of gelijkspel is voldoende. Een nederlaag hoeft geen fatale consequenties te hebben. Jesse, Floris en Job ontbraken vanwege blessures. Rick van JO18-1 zat daarom extra op de bank.

Ik ga hier niet alle doelpunten omschrijven. Luca speelde een goede wedstrijd op een voor hem nieuwe plaats, namelijk linksback. Hij kwam veelvuldig mee op en kon alleen met geweld gestopt worden. Met een penalty als gevolg. Die werd benut door Tieme. Maar dat was al na rust.

De verdediging met verder Jarno, Harold en Daan had een eenvoudig middagje. Roy had het helemaal rustig. Wat hij deed was goed, hoewel hij in de 90e minuut de heilige nul zelf nog even in gevaar bracht. Het doelpunten festijn werd geopend door een lange pass van Harold op Issam, die controleerde, versnelde en scoorde. Toen even later Tieme, die nog niet gescoord had dit seizoen, een reeks tegenstanders voorbij liep en scoorde, was het wel duidelijk, dit Bavel was niet zo sterk als gedacht. Zundert bleef combineren en samenspelen. Er werd in tegenstelling tot eerdere “makkelijke” wedstrijden tot het eind gecombineerd. Merijn, Tieme en Maarten konden de aanval steeds voeden met nieuwe impulsen. Sem en Issam kwamen voor rust dan allebei nog tweemaal op het scorebord.

Na rust met Tijs voor Daan en Sieb voor Issam, ging Zundert onverdroten verder. Na de eerder gememoreerde strafschop scoorde Maarten uit snelle omschakeling. Tijs was de aangever. Tijs was even later zelf trefzeker. Ook Sem scoorde na rust nog 2 keer. Een van grote afstand waar de doelman wellicht iets meer had kunnen doen en een counter na een corner van Bavel. De doelman ging mee naar voor, terwijl de stand op dat moment 8-0 was. En Bavel met 1 speler minder speelde vanwege een gele kaart. In de slotfase waren er nog twee spelers trefzeker die hier geen gewoonte van hebben gemaakt. Zowel Sieb als Harold troffen doel na mooie aanvallen. Zo deed zich het bijzondere feit voor dat Zundert met 13-0 won en spits Mikai geen treffer of assist op z’n naam had. Hij was vooral betrokken in de aanloop, maar niet in de beslissende fase.

Smetje op de monsterzege waren twee gele kaarten. Harold en Merijn konden na stevige en gezien de stand onnodige overtredingen 10 minuten gaan rusten. Rick mocht ook nog een half uur invallen. Zo kon iedereen voldoende minuten maken. Zundert bleef dus voetballen waardoor er een uitstekende uitslag op het scorebord stond.

Volgende week in Breda tegen WDS’19 kan de titel daadwerkelijk worden binnengehaald, ongeacht de kilometerstand van die dag. WDS’19 zal er alles aan doen om dit feestje te verstoren, daarom is concentratie belangrijk. Want niets is zo vervelend als een kampioenschap te moeten vieren, na een slechte wedstrijd of zelfs nederlaag. Nee, deze wedstrijd moet een kroon op een goede eerste seizoenshelft worden. Dus met een overwinning en goed spel. En niet bezig zijn met de eventuele activiteiten na de wedstrijd.

Voor de volledigheid hier nog even de stand aan kop en het programma van degene die nog “kans” maken:

1.      Zundert                             6-16 33-05          + 28

2.      Moerse Boys                    6-13 18-10         + 8

3.      VVR                                    5-10 14-09         + 5

Programma 17 december:

WDS’19 – Zundert

Moerse Boys – JEKA

VVR - Hoeven

Nader in te plannen

VVR-WDS’19

Laten we hopen dat de calculator in de zak kan blijven en Zundert JO19-1 op een passende wijze de eerste seizoenshelft afsluit. Natuurlijk hopen we tijdens deze heuglijke wedstrijd op veel support. De aftrap tegen WDS’19 is om 14.00 uur op sportpark Paradijs, Ganzerik 80 in Breda.

Opstelling: Roy, Luca, Harold (W: Rick), Daan (W: Tijs), Jarno, Tieme, Merijn, Maarten, Sem (W: Harold), Mikai en Issam (W: Sieb)

Wissels: Sieb, Tijs en Rick.