Zundert JO19-1 - Bavel JO19-4 (4 - 2)

zaterdag 20 mei 2023, 15:00

Zundert JO19-1 – Bavel JO19-4 ( 3-0 ) 4–2

Het seizoen loopt op z’n eind. En dat is voor de JO19-1 duidelijk merkbaar. De geest is uit de fles, het seizoen dooft als een nachtkaars uit. Begrijpelijk, maar jammer. En wat voor het team opgaat, telt ook voor de verslaggever. De clichés zijn op. Het seizoen duurt iets te lang. De kleine kern spelers heeft het uitstekend gedaan. Zeker voor de winterstop. Maar de vele wedstrijden bij Zundert 1, 2 en 3. En de onfortuinlijke blessures van spelers met specifieke kwaliteiten, heeft de mannen opgebroken.

Er is vroeg gepiekt. De eerste fase werd winnend afgesloten en ook de tweede fase was een prooi voor de JO19-1. Na de winterstop kon het zich voor de bekerwedstrijden nog goed opladen, maar in de competitie was de fut eruit. De wedstrijd tegen Moerse Boys werd in de slotfase uit handen gegeven om over het duel tegen UVV’40 maar te zwijgen. En daarna was het over. Toch werden de meeste wedstrijden vrij eenvoudig gewonnen en is een derde plaats nog steeds denkbaar. De vierde plaats is sowieso veiliggesteld.

Tegen Bavel JO19-4 was dan ook zoals verwacht. Bavel heeft geen superploeg, maar liet het ook niet lopen. Met op het oog een gelegenheidsdoelman, geen leiders en wat vriendinnen in de dug-out werd de wedstrijd begonnen. Maar niet nadat eerst de sigaretten werden uitgetrapt. Bij Zundert ontbraken Luca, Mikai, Issam, Sem en Floris. Jan sloot vanuit de JO18-1 aan.

Zundert begon overtuigend en nam het heft in handen. Dit resulteerde in wat kansjes. In de zestiende minuut was het al raak. Na een corner van Maarten toornde Harold hoog boven iedereen uit. Hij kopte de bal hard naar de grond, waardoor het een koud kunstje voor Tijs was om de bal bij de tweede paal binnen te lopen. Een minuut later stond het 2-0. Maarten stak met de bal aan z’n voet het hele veld over en verraste de doelman met een schot in de korte hoek. Hiermee was de wedstrijd gespeeld.

De achterhoede met Jesse, Daan, Harold en Jarno had geen kind aan de tegenstanders. Het was bal afpakken en weer in de aanval. Hierbij werd veelvuldig de lange bal gekozen. Doordat Zundert slordig was aan de bal, kon Bavel relatief eenvoudig bijbenen. Op het middenveld stonden deze middag Merijn, Sieb en Tieme. Zij kwamen te veel in duels, waarbij kleine en grote overtredingen op ze gemaakt werden. Vooral Tieme moest het een paar keer ontgelden. Hierdoor kwam er ook niet echt tempo in het duel.

Toch liep Zundert nog voor rust naar 3-0. Maarten werd onhandig en hardhandig gestuit door de doelman, waarna de bal op de stip ging. Tijs schoot deze penalty feilloos binnen. En zo ging Zundert met een comfortabele voorsprong aan de ranja. Bavel moest 2 seconden voor rust met 10 man verder. Een speler kreeg een gele kaart en 10 minuten tijdstraf vanwege natrappen.

Na rust met Jan voor Tieme ging Zundert verder. Jesse brak door op links en legde de bal terug op Luuk, die de bal als een volleerd spits tegendraads tegen de touwen joeg. 4-0.

En toen kwam de klad erin bij Zundert. De ploeg leek afgeleid door de barbecuelucht die over het veld trok. Deze geur prikkelde de neus. Het zingen voor de jarige Stanneke en het proosten op het terras maakten de afleiding compleet. Zundert wist tot viermaal toe een tegentreffer te voorkomen. Job moest een keer handelend optreden en deed uitstekend. De paal redde Zundert net als voor rust een keer. En Jarno haalde met kunst- en vliegwerk een bal van de lijn. Toch scoorde Bavel na een klein half uur. Tieme kwam in de ploeg voor Merijn. En Merijn kwam later weer terug binnen de lijnen voor Harold. Intussen bleef de wedstrijd voortkabbelen.

Toen 5 minuten voor tijd de 4-2 viel uit een schot na een afgeslagen corner, wilde Bavel nog wel voor een slotoffensief gaan, maar echt lukken deed dit niet. Hierdoor was 4-2 de eindstand, steeg Zundert naar plaats drie en mag het volgende week tegen JEKA de competitie en het seizoen afsluiten.

Opstelling: Job, Jarno, Daan, Harold (W: Merijn), Jesse, Tieme (W: Jan), Merijn (W: Tieme), Sieb, Maarten, Luuk en Tijs.

Wissels: Jan.