Zundert JO19-1 - Beek Vooruit JO19-2 (5 - 2)

zaterdag 29 april 2023, 15:00

Zundert JO19-1 – Beek Vooruit JO19-2 ( 4-1 ) 5-2

Sommige wedstrijden blijven je voor het leven bij. Je weet jaren na dato nog exact de opstelling, het scoreverloop, de wissels, de doelpunten en zelfs de minuten waarin deze gebeurtenissen plaats vonden. En je hebt wedstrijden als Zundert JO19-1 – Beek Vooruit JO19-2. Zelfs kort na de wedstrijd moet ik in m’n aantekeningen kijken om te herinneren wat er gebeurd is.

De wedstrijd had wel wat weg van een potje zomeravond voetbal bij Jantje Bras. Maar omdat er geen sprake was van alternatieve tenues, er geen bier in zicht stond en de ezel niet te bekennen was, ging het toch om een competitie wedstrijd van Zundert JO19-1.

Er werd gefloten voor het begin van de wedstrijden. Wat gedoe, wat doelpunten en het eindsignaal bij 5-2. Dat is een bondige samenvatting van de middag. Maar omdat er minder supporters dan normaal aanwezig waren, toch een iets uitgebreidere voorstelling van zaken.

Floris en Mikai waren nog geblesseerd. Sieb was op vakantie en zowel Issam als Tieme bleken in de warming-up niet fit genoeg. Merijn kwam te laat, waardoor ook hij vanaf het (straf)bankje mocht toekijken.

Hij zag Zundert na een eigen (!) aftrap binnen 20 seconden op 0-1 achter komen. Een terugspeelbal, een struikelpartij op de bal en daar lag de 0-1 al in het mandje.

Zundert zette dit snel recht. In de  4e minuut stuurde Maarten Sem in de diepte weg. Sem schoot de bal onberispelijk binnen. De fout was al weer uitgegumd. Het stond weer gelijk. 1 minuut later gaf Tijs de bal voor. Matige keeperswerk en attent frommelen van Sem en Zundert stond gewoon voor. Toen Daan  nog binnen het kwartier tweemaal mocht koppen, stond het 3-1. Bij de corner ging hij nog onder de bal door. Tijs lepelde de bal opnieuw voor en Daan, die nog steeds vrijstond, kopte de bal kordaat tegen de touwen. In tussentijd had Jesse nog een mogelijkheid voor open goal die jammerlijk over ging. Na ruim een half uur was de poging van Jesse wel overtuigend. Nadat Tijs de bal bij Jesse had gerommeld, haalde hij vernietigend genoeg uit om de doelman van Beek Vooruit in de korte hoek te verrassen.

Van Beek Vooruit was tot de 4-1 weinig vernomen. Het werkte hard, het speelde aandoenlijk, maar eigenlijk deed het maar wat. Na de 4-1 nam Zundert gas terug en kwam Beek Vooruit zowaar tot wat mogelijkheden, maar Job was steeds op z’n plaats.

Net voor rust viel Sem uit met een ogenschijnlijk zware of in ieder geval vervelende blessure. Sterkte Sem. Luuk kwam hem voor de laatste minuten tot de ranja aflossen. Het bleef bij 4-1.

Na de pauze kwam Merijn in het veld. Harold ging even pauzeren. Het speelbeeld werd er niet beter op. De gesprekken langs de lijn dwaalden af. En ook op het veld was de focus verdwenen. Beek Vooruit krijg een aantal kansjes en Zundert leek de problemen over zich af te roepen. Tegen echt een matige tegenstander, kwam het nauwelijks meer van eigen helft af. De 4-2 lag dan ook in lijn met de verrichtingen op het veld. Harold kwam terug in het veld voor Lars. Maar Beek Vooruit bleef de bovenliggende partij. Zonder het overigens Zundert echt lastig te maken. Sterker nog de grensrechter van de thuisploeg liet een aantal keer de oranjehemden doorgaan, waar een vlagsignaal niet ondenkbaar was. Maar zelfs deze gestes werden niet benut door Beek Vooruit.

Bij Beek Vooruit werd nog een speler voor 10 minuten vanwege praten tegen de scheidsrechter van het veld gestuurd. Dit deed z’n leider beter. Die had wel commentaar op de leiding, maar besprak dit hardop met z’n denkbeeldige vrienden. Hierdoor was dit eerder vermakelijk dan storend.

Toen Luuk op de doellijn de bal binnentikte na een poging van Tijs, was de wedstrijd gespeeld. Tijs kwam door zijn broer niet op de lijst van doelpunten makers, maar dit betekende wel z’n vierde assist.

En zo eindigde een niet zo enerverend duel in een eenvoudige 5-2 overwinning. De volgende wedstrijd is over 14 dagen in Bavel tegen JEKA JO19-4. De winnaar zal hoogstwaarschijnlijk vierde worden. Dus toch nog iets om voor te strijden.

Mede gezien de afgelopen twee wedstrijden, sla ik volgende keer over. Ik ga vol voor de ZUDOQU. Dus hopelijk kan iemand de verslaglegging eenmalig overnemen.

Opstelling: Job, Luca, Daan, Harold (W: Merijn), Jesse, Jarno, Rick, Lars (W: Harold), Maarten, Jesse, Tijs en Sem (W: Luuk).

Wissels: Luuk, Merijn en Tieme.