Zundert JO19-1 - Boeimeer JO19-2 (9 - 1)

zaterdag 25 maart 2023, 15:00

Zundert JO19-1 – Boeimeer JO19-2 (4-1) 9-1

Zundert deed wat het vorige week had moeten doen, namelijk een matige tegenstander geen kans geven. Niet het gevoel geven dat er ook maar iets te halen valt. Midweeks liet Zundert al zien over voldoende voetbaltalent en inzet te beschikken om een goede match op de mat te leggen. Vandaag deed het hetzelfde, alleen gaf de tegenstander weinig weerstand en weinig blijk van talent zodat het vrij eenvoudig ging. Maar dan nog is het knap om te blijven voetballen. Dat deed Zundert tot de 8-1.

Zundert ging sterk van start en draaide Boeimeer de duimschroeven aan. Het had was kansjes en een poging van Maarten tegen de paal tot resultaat. Pas in de negende minuut kwam de 1-0 tot stand. Merijn schoot richting doel, waarna Sem de bal met een hakje achter het standbeen doeltreffend verlengde.

Zundert ging op zoek naar meer. Het balletje ging makkelijk rond. De achterhoede met Jarno, Daan, Luca en Jesse kon lekker inschuiven en meevoetballen. Hierdoor was het gezellig druk op het middenveld waar Sieb, Merijn en Tieme sowieso het heft al in handen hadden. Kortom het was eenrichtingsverkeer op sportpark de Wildert. Toch stond het na 23 minuten gelijk. Een van de spaarzame keren dat Boeimeer over de middenlijn kwam, kreeg het meteen een penalty. Ondanks dat de bal steeds door de wind van de stip werd geblazen, schoot Boeimeer de bal op een goed getimed windstil moment binnen. 1-1.

Zundert was even van slag, maar herstelde zich snel. Een corner van Maarten werd door Sem binnengekopt. En daarna ging het hard. Nog voor rust was het 4-1. Een schot van Merijn van afstand en een verschroeiend harde poging (not) van Sem waren de doelman te machtig.  Harold was intussen Jesse af komen lossen.

Na de ranja kwamen Luuk en Jesse in het elftal. Tieme en Daan kregen rust. Luuk noteerde in z’n tweede wedstrijd voor de JO19-1 z’n tweede treffer. Sem was nu de aangever.  Daarna scoorde Jesse fraai op aangeven van Tijs, die daarna zelf driemaal op rij het net vond en daarmee de score naar 9-1 tilde. Het klasse verschil was te groot. Zundert bleef tot dat moment redelijk geconcentreerd spelen. Toen het even later een strafschop kreeg nadat Sieb onderuit gehaald was, mocht Jarno aanleggen voor een treffer. Midweeks scoorde hij ook al. Omdat er veel wind stond had Jarno het moeilijk om de bal stil te laten liggen, waarna hij een kuiltje maakte in het veld om de bal in te leggen. Niet de beste keuze bleek, want de poging vloog langs de verkeerde kant van de paal tegen de reclameborden aan. Boeimeer gooide er daarna pas de beuk in om de dubbele cijfers te voorkomen. Job had verder een hele rustige middag.

Zo bleef het 9-1. Een prima uitslag, waarmee Zundert twee wedstrijden op rij tekenen van herstel liet zien. Vorige week was ik kritisch op het elftal, deze week moet ik bestraffende woorden richten aan enkele supporters. Zij gaven aan dat Zundert JO19-1 voor de beker moet gaan, omdat de competitie verloren is. Op de redactie wordt dit betwist. Natuurlijk zal het lastig zijn omdat VVR, Moerse Boys en Right Oh minder verliespunten hebben. Maar zij spelen ook allemaal nog tegen elkaar en Zundert nog tegen Right Oh. Het is een kwestie van wedstrijd naar wedstrijd leven, proberen te winnen en de druk opvoeren op deze drie ploegen, die zeker niet alle drie alles kunnen winnen.

En dan is het 1 of 2 weken voor het einde een kwestie van de balans opmaken en kijken wat er nog mogelijk is. Maar de competitie nu als verloren beschouwen is echt voorbarig.

Volgende week weer een thuiswedstrijd. Hekkensluiter Beek Vooruit JO19-2 is dan de opponent. Dus kom onze mannen aanmoedigen om 15.00 op sportpark de Wildert.