Zundert JO19-1 - JEKA JO19-7 (5 - 0)

zaterdag 12 november 2022, 15:00

Zundert JO19-1 – JEKA JO19-7 (0-0) 5-0

Ik heb ongeveer evenveel inspiratie als de mannen van de JO19-1 vandaag. Dus verwacht er niet te veel van. Degene die ooit zelf gevoetbald hebben, zullen herkennen dat het soms onverklaarbaar en ongrijpbaar is waarom zoiets ontstaat. Het is extra lastig jezelf op te laden, na een schitterende triomf tegen de buren van Moerse Boys. Als de tegenstander dan ook nog een “zeven” achter de teamnaam heeft, zijn alle ingrediënten voor onderschatting aanwezig.

RKVV JEKA staat voor Rooms Katholieke Voetbal Vereniging Jeugdig Enthousiasme Kan Alles. Zundert JO19-1 moest blijkbaar tegen JEKA BV. Jeugdig Enthousiasme Kan Alles Behalve Voetballen. De tegenstander toonde een aandoenlijke inzet, waardoor het tot de ranja stand hield. Daarna was het een ongelijke strijd.

Kwam dit door de wissels? Nee. Kwam dit door een ander strijdplan? Nee. Was JEKA JO19-7 in de eerste helft afgemat? Nee. Het was gewoon een afspiegeling van het niveauverschil. Kortom Zundert JO19-1 boekte een terechte, plichtmatige overwinning. Of positiever bekeken, Zundert boekte een zakelijke, degelijke overwinning. Het maakte geen onnodige misstap.

In de eerste helft was Zundert sterker, maar lag het tempo wat laag. En werd te snel de lange bal gehanteerd. Dit leverde een paar maal gevaar op. Een pass van Merijn bereikte Issam, die van dichtbij op de doelman schoot. Een corner van Maarten na een klein half uur werd door Daan binnen gekopt en kon ternauwernood worden weggehaald op de doellijn.

In de 31e minuut was het eerste gevaar van de ploeg uit Bavel te noteren. Bij een lange bal kwam Roy goed uit en voorkwam het eerste gevaar. Met hulp van Harold op de lijn werd ook in tweede instantie een achterstand voorkomen. Weer een pass van Merijn zorgde voor het laatste gevaar voor rust. Sem had te veel tijd nodig om tot een schot te komen. Hierdoor bleef het 0-0. De backs Jesse en Jarno hadden de tegenstanders onder controle, waardoor er verder nauwelijks iets te duchten was van de tricolores.

Na rust kwamen Floris, Tieme en Luca, Jarno, Merijn en Tijs aflossen. Er veranderde niet zoveel, behalve dat JEKA er totaal niet meer aan te pas  kwam. Of het aan de wissels lag of dat de ploeg van de eerste helft JEKA kapot gespeeld had? Allebei leek niet het geval, maar het werd nu wel heel eentonig. Zundert viel aan. JEKA hield tegen. Na drie minuten leek Issam z’n ploeg al op voorsprong te schieten, maar om onverklaarbare wijze ging de bal van dichtbij naast.

Pas na een klein uur spelen werd de ban gebroken. Hier was ook nog eens een standaard situatie voor nodig. Een vrije trap van Maarten werd door Daan keurig binnen geknikt. 1-0. Mikai kwam Sem aflossen. Sieb kreeg dadendrang en zette aan de zijlijn een mooie actie in, combineerde met Tieme en Maarten en stond ook als eindstation aan deze aanval. Zijn schoot kon echter eenvoudig gekeerd worden door de keeper.

Mikai  was in de korte tijd dat hij binnen de lijnen stond erg bepalend voor het scoreverloop. Eerst zette hij op links goed door, waarna hij met een sliding een niet te missen kans bood aan Luca. Die tikte als een echte goaltjesdief de bal ook kundig binnen. Even later was Mikai weer de aangever. Deze keer mocht Issam de trekker over halen. 3-0. Wedstrijd gespeeld. En ik weet niet of er een naam is voor een hattrick assists, maar Mikai was ook de voorbereider van de 4-0. Deze keer mocht Luca het karwei weer afmaken. Tot er een beter woord gevonden is, heeft Mikai dus een “hatssist”.

Hiermee zat het werk voor Mikai er al weer op. Tijs kwam op zijn positie terug het veld in. En Jarno mocht nog extra minuten maken voor de aangeslagen Harold. Voor de statistieken werd het nog 5-0. Een assist van Jarno, werd kundig afgemaakt door Tijs. Tijs scoorde even later nog de mooiste van de middag. Een stiftje na goed voorbereidend van Tieme. Helaas werd er voor buitenspel gevlagd en bleef het 5-0.

Het resultaat was prima. Drie punten erbij en met 10 voor en 2 tegen een uitstekend tussentijdsrapport. Volgende week zal er uit een andere vaatje getapt moeten worden. Dan staat er een derby tegen Wernhout JO19-1 op het programma. Wernhout heeft een sterk team. In een toernooi bij Moerse Boys in de voorbereiding ging Zundert nog kopje-onder tegen de leeftijdsgenoten uit Wernhout.

Met de inzet, strijd en teamgeest van de wedstrijd tegen Moerse Boys moet ook een goed resultaat tegen Wernhout mogelijk zijn. En dan doe je ook in deze competitie weer echt mee op de hoogste positie. Speel je zoals vandaag, dan zal dit een stuk lastiger worden.

Komt allen kijken naar de verrichtingen van v.v. Zundert JO19-1. Aftrap voor de wedstrijd tegen Wernhout JO19-1 om 14.45 op het sportpark aan de Diepstraat.

Opstelling: Roy, Jesse, Harold (W: Jarno), Daan, Jarno (W: Floris), Merijn (W: Tieme), Maarten, Sieb, Issam, Tijs (W: Luca) en Sem (W: Mikai (W: Tijs)).

Wissels: Tieme, Mikai, Luca en Floris.