Zundert JO19 - Hoeven Jo19-1 (2 - 0)

zaterdag 26 november 2022, 15:00

Zundert JO19-1 – Hoeven JO19-1 (2-0) 2-0

Zundert JO19-1 nam revanche voor de enige nederlaag tot zover in dit seizoen. Toen ontbraken Sieb, Job, Daan, Jesse en Tieme. Nu waren Job, Luca en Maarten om uiteenlopende redenen niet beschikbaar. Of het de lieve woordjes waren die Tom in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” in de oren van de mannen had gefluisterd, weten we niet, maar sommige leken wel 10 centimeter gegroeid van de complimenten.

Uitgerekend tegen Hoeven JO19-1 speelde Zundert JO19-1 de beste wedstrijd van het seizoen. De eerste helft tegen Wernhout was ook al goed, maar nu was de tegenstander van een hoger niveau.

Vanaf de aftrap had Zundert een houding van “hier valt niets te halen”. Goed en stevig in de duels, maar vooral steeds voetballend op zoek naar een oplossing. De verdediging was geconcentreerd. Floris schakelde de spits volledig uit. Jarno legde de gevaarlijke linksbuiten aan banden en Jesse had geen kind aan z’n directe tegenstander. Sterker nog hij denderde er keer-op-keer overheen om mee ten aanval te trekken.

Zundert combineerde vrolijk op het middenveld. Sieb stond op een controlerende positie en deed dit uitstekend. Hij liep minder met de bal en speelde z’n beste wedstrijd van het seizoen. Sterk en combinerend in de as. Zowel verdedigend nuttig met een balletje dat hij van de lijn haalde en diep in de tweede helft nog actief in de zestien van de tegenstander. Helaas ging die poging nipt naast.

Na een kwartier leek Zundert dan eindelijk op voorsprong te komen. Een verloren bal in de diepte werd opgepikt door Issam, die de bal afspeelde op de vrijstaande Mikai, die schoot snel met links, waarna de bal millimeters naast ging. Iets daarna kwam Zundert een keer goed weg een vrije trap van Hoeven stuiterde via de onderzijde van de lat terug het veld in.

In de 20e minuut veroverde Tieme, niet voor het laatst vandaag, de bal. Hij speelde Issam aan, die zocht Tijs. Tijs kon de bal met z’n uitschuifbare been verlengen, waarna Issam op de doelman af kon stevenen. Hij krulde de bal fraai in de verre hoek. 1-0. Nog geen drie minuten later stond het 2-0. Tussen de doelpunten had Mikai het strijdtoneel verlaten, Merijn was hem komen vervangen. Weer de tandem Issam en Tijs. Nu was het Merijn die Jesse vond. Jesse speelde de bal schitterend door richting Issam. Issam die helemaal los was, speelde de bal naar Tijs. Op zijn beurt speelde hij de bal op het juiste moment met de juiste snelheid terug naar Issam. Die weer oog-in-oog met de keeper stond. Deze keer verschalkte hij de doelman in de korte hoek met een bekeken schot.

Roy had niet veel te doen. Een paar keer kon hij z’n talenten etaleren. Al was het buitenspel, steeds hield hij knap de aanvallers van scoren af. En een keer ging het niet vlekkeloos met uitkomen, maar toen stond Daan op de plaats waar het onheil leek te ontstaan. Zoals een echte laatste man, klaarde hij de klus.

En buiten de doelpunten waren er best wat mooie aanvallen te zien in de eerste helft. Het meeste gevaar kwam over links, maar ook de rechterflank zorgde voor dreiging. Een schot van Sem had een beter lot verdiend.

Zo mocht Hoeven nog het meest gelukkig zijn met de ruststand. 2-0 was geen afspiegeling van de krachtsverhouding. In de tweede helft, voetbalde Zundert ook best goed. Er kwam kansen en de defensie hield vrij eenvoudig stand. De meest onpartijdige grensrechter denkbaar in een wedstrijd tegen Hoeven, namelijk Carlo wiens roots in Peejenland liggen, werd nooit in verlegenheid gebracht.

Tieme probeerde het een paar keer van afstand, Sem raakte de heuvel voor de paal, Sieb was er dichtbij en Issam bleef gevaarlijk, toch bleef de stand op het scorebord ongewijzigd. Harold die na rust Jarno in de laatste linie was komen aflossen hield het met z’n kompanen achterin potdicht, waardoor het nooit echt spannend werkt. Er kwam enige frustratie bij Hoeven in de ploeg. Hierdoor mochten ze voor 10 minuten met een man minder verder. Helaas moest in deze periode ook Merijn even 10 minuten gaan banken door een gele kaart na een onnodige overtreding. Beide ploegen konden het man-meer-voordeel niet verzilveren. 10 minuten voor tijd moest Hoeven na een harde charge nog een keer met een man verder. Maar ondanks mogelijkheden en kansen, wist Zundert ook toen niet meer te scoren. Roy stal de show nog met twee professionele doorduikjes en zo werd het laatste fluitsignaal gehaald.

Zundert had een knappe wedstrijd afgeleverd en revanche genomen voor de eerdere nederlaag. Als Zundert geconcentreerd blijft, geen gekke dingen onderneemt en de taken blijft uitvoeren, dan moet het doel” promotie naar de eerste klasse” mogelijk zijn. De andere uitslagen waren ook zeker niet ongunstig. Gelijk ligt hier het gevaar, want Zundert kan zich geen lichtzinnigheid veroorloven. Zeker niet aankomende zaterdag tegen VVR. Eerder werd er gewonnen van de Rijsbergenaren. Bij een nederlaag komen zij echter in verliespunten op hetzelfde niveau als Zundert. Met een overwinning kan Zundert een reuzenstap zetten. Dus kom onze mannen aanstaande zaterdag om 12.30 uur supporteren in Rijsbergen.

Voor de volledigheid de stand:

1.      Zundert 4 -12

2.      Moerse Boys 3-6

3.      VVR 3-6

4.      WDS’19 3-4

5.      Bavel 3-4

6.      Wernhout 3-3

7.      Hoeven 4-2

8.      JEKA 4-0

Opstelling: Roy, Jesse, Floris, Daan, Jarno (W: Harold), Tieme, Sieb, Mikai (W: Merijn), Issam, Tijs en Sem.

Wissels: Merijn en Harold.