Zundert JO8-01 - Sprundel JO8-1 (7 - 4)

zaterdag 11 december 2021, 9:00

De beste club in roodzwart! JO8-1 wint van Sprundel!

Vandaag speelde de JO8-1 tegen Sprundel JO8-1. De uitwedstrijd ging met 17-7 verloren, dus de verwachtingen waren niet al te hoog. Maar ja, de bal is rond en je weet het maar nooit. De vorige onderlinge wedstrijd kenmerkte zich al met hele wisselvallige wedstrijddelen. Sprundel was vooral een team van twee hele sterke spelers die het verschil maakten.

Helaas kon Scott niet meedoen. De quarantaine hield hem thuis, maar hij volgde de verrichtingen van z’n team hartstochtelijk via de Sociale Media. Deze morele ondersteuning deed het team goed. Hoewel Scott natuurlijk niet te vervangen is, werd zijn plaats overgenomen door Naud. Naud, bedankt voor het meedoen!

Met de QR-code voor het struikgewas net buiten het sportpark, had ik als objectieve verslaggever een plaatsje bemachtigd op het parkeerterrein van de hockeyvereniging. Vanuit deze positie kan onderstaande verslag enigszins gekleurd overkomen, maar dat ligt dan toch echt aan de afstand.

De warming-up van Zundert oogde wat ongeorganiseerd. Er was plezier, maar de bal was vaker kwijt of niet in beeld dan wel. Sommigen stonden ook te veel stil. Hier liggen nog verbeterkansen. Langs de andere kant werd er ook niet te veel onnodige energie verspild. Bij Sprundel werd er vooraf een professionele wedstrijdbespreking gehouden. Voorzien van aantekeningenbord werden de afspraken doorgenomen en even teruggeblikt op de fouten van vorige week. De aandacht van het team uit Sprundel leek echter meer op elkaar en de omgeving gericht dan op de tactische instructies van de leiders.

Zundert ging goed van start. De eerste kansen waren dan ook voor de aanvallers van Zundert, helaas stond het vizier van Timo en Naud nog niet zorgvuldig afgesteld. Tijn keepte op de paar ballen die hij kreeg uitstekend, waardoor het 0-0 bleef. Zundert bleef de bovenliggende partij, ook omdat Finan en Biniam bleven bikkelen en Lisse veel meters maakte. Biniam speelde een van z’n betere wedstijden. Uiteindelijk vielen de treffer toch. De voorsprong door twee doelpunten van Naud was dan ook dik en dik verdiend. Eigenlijk kon het team alleen verweten worden, dat er te weinig gescoord werd. Want de kansen waren er. Sprundel probeerde ook van alles en scoorde net voor de eerste time-out de aansluitingstreffer, 2-1.

Het tweede bedrijf, deed Zundert het een stuk beter. Met Mats als slot op de deur, was er nog meer zekerheid. Dit gaf de andere spelers nog meer ruimte om risico’s te nemen in de aanvallende actie. Het is echt lekker aanvallen als je weet dat er achter toch niemand langs Mats komt. En anders was daar altijd nog Tijn, die een goede wedstrijd keepte. Zundert beloonde zich nu wel en scoorde via Naud (tweemaal) en Timo (eenmaal) drie keer. Wat de ruststand op 5-1 bracht. De reservespelers van Sprundel vermaakten zich ondertussen prima in de plassen die naast het veld lagen.

Op dat moment viel ook de juichfoto van Scott binnen. Als een gekooide tijger zit hij nu binnen, al z’n kracht en energie spaart hij op voor de krachtmeting van volgende week. Bij Moerse Boys kunnen ze hun borst nat maken voor een getergde Scott, die gaat vlammen. Want een echte tijger is niet te temmen, weten we sinds deze zomer.

Na de Bacardi lemon, o nee, ranja natuurlijk, ging Zundert verder met scoren. Het samenspel was niet zo goed als vorige week, maar de werklust was weer fenomenaal. Lisse liep een halve marathon en je vraagt je soms af hoeveel Timo’s er op het veld staan, want hij was werkelijk overal. Verder denderde Tijn nu ook voorin regelmatig langs z’n tegenstander. Eenmaal werd hij wat ruw opzij gezet. Dit vond hij niet leuk. Hij bleef een beetje hangen in z’n frustratie, maar zette de knop snel om en scoorde later nog een mooi doelpunt. Maar eerst was het Finan die attent was en mooi scoorde. 6-1. Finan speelde sowieso een goede wedstrijd, hij heeft echt de stijgende lijn te pakken Toch eindigde dit blok iets minder, want Sprundel maakte twee doelpunten, waardoor het toch nog spannend leek te gaan worden, 6-3.

In het vierde blok, herstelde Zundert zich weer. Het viel aan een scoorde zoals hierboven gememoreerd de 7-3 door Tijn. Tijn, Timo en Naud lieten goede dribbelvaardigheden zien. En hoewel klein van stuk, wonnen zij veel duels. Sprundel had een paar hele sterke verdedigers die er steeds met een voet, knie of hak tussenzaten. Zij lieten zien dat blijven lopen, niet opgeven echt loont. Steeds stonden ze hinderlijk in de weg en voorkwamen ze meer Zunderts succes.

Daarna ontstond een heuse battle-of-the-babes. Bij Sprundel speelde ook een meisje. Lisse deed haar best en met hulp van haar teamgenootjes kreeg zij twee kansen. Hieruit had ze bijna gescoord, ze was er echt dichtbij. Even later leek het meisje van Sprundel op weg naar een doelpunt, maar door goed meelopen en verdedigen van Lisse, kon zij ook niet tot scoren komen. Omdat Lisse haar penalty benutte won zij ook deze onderlinge zusterstrijd. Dat Sprundel nog eenmaal scoorde was slechts voor de statistieken. Biniam hield als keeper nog een paar goede pogingen tegen, waardoor het nooit echt spannend werd. De eindstand was 7-4 voor Zundert. Iets wat uit de reacties van de tegenstander niet verwacht was.

Ondanks dat Zundert met oranje hesjes speelde was het dus de beste club in roodzwart. Want dat is ook de kleur van het tenue van Sprundel. Oranje won dus, hopelijk is dat volgende week niet het geval tegen Moerse Boys. En wint roodzwart de derby.

Deze overwinning werd in ieder geval als goed gevierd, de jongens en het meisje waren terecht blij met de overwinning. De les van Sprundel is dat altijd meelopen en niet opgeven veel doelpunten kan voorkomen. Volgende week nog iets meer overspelen en iets rustiger voor de doelman en dan moet het goed komen. Maar nu herstellen van deze wedstrijd en natuurlijk nagenieten van deze mooie overwinning! HUP ZUNDERT!