Zundert JO8-1 - Beek Vooruit JO8-5 (1 - 6)

zaterdag 4 december 2021, 9:00

Size matters! Ukkies van JO8-1 verliezen onverdiend van Beek Vooruit JO8-5

Met de huidige coronamaatregelen kunnen er geen supporters bij de wedstrijden zijn. Jammer, want de trouwe supportersschare van de JO8-1 heeft hierdoor een fantastische wedstrijd gemist. Als volleerd paparazzi ben ik voor de supporters in de struiken gekropen om verslag te doen van dit duel. Via de sociale media zijn de highlights al gecommuniceerd, maar omdat de wedstrijd zo spectaculair was, zijn niet alle bijzonderheden gedeeld.

De jongens en het meisje van de JO8-1 waren weer compleet. Zo blijkt maar weer dat sporten gezond is. En hoewel het fris was in de struiken, leken de kinderen er geen last van te hebben, zij renden en sprongen al voor de warming-up van enthousiasme. Een vijftal spelers speelde de bal lekker rond en Scott schoot doelman Biniam warm, waardoor hij met het goede gevoel aan de wedstrijd kon beginnen.

Zundert speelde goed en zocht veelvuldig de aanval. Tijn en Timo waren een ware plaag voor de verdedigers van Beek Vooruit. Ondanks dat zij allemaal een stuk groter waren, merkte je dat niet in het spel. Het viel ook positief op dat Zundert echt probeerde om over te spelen.

Mats was weer als vanouds aanwezig om steeds verdedigend z’n tegenstanders op weg naar het doel af te stoppen. En als hij de bal had stoomde hij op of verzond uitstekende passes op de aanval. Finan was vandaag ook overal. Nuttig bij het verdedigen en steeds op tijd vooraan om gevaarlijk te worden. Helaas kon hij een paar keer net niet scoren.

En dan Lisse en Scott, zij zijn de denkers van het team, zij scannen constant de omgeving om te kijken waar de tegenstander gevaarlijk kan worden en waar de ruimte ligt. Hierdoor staan zij steeds vrij.

Het was dan ook jammer dat twee door het midden uitverdedigde ballen hard werden afgestraft door Beek Vooruit met harde schoten. Biniam keepte verder uitstekend en vooral z’n verre uittrappen zorgde er voor dat Zundert gelijk weer aan aanvallen kon denken.

Ook in het tweede kwart was Zundert sterker. Het speelde goed over en gaf weinig weg. Alleen net voor het doel kwam Zundert steeds net een stapje te laat, was het schot te zacht of werd de bal tegengehouden door een hele goede keeper. Heel veel pech dus. Zeker als de ballen er aan de andere kant wel hoog en hard invliegen. Biniam kon hier niets aan doen, de verdediging kon hier niets aan doen, niemand kon hier iets aan doen. Of misschien moeten de papa’s en mama’s de kinderen meer krachtvoer geven, zodat ze wat groter worden.

Na de rust ging het eigenlijk op dezelfde manier verder. Zundert wilde kost wat kost scoren. Timo slalomde meerdere keren een heel team voorbij en miste dan kracht voor een schot. Bij Tijn was ongeveer hetzelfde aan de hand, mooie acties konden net niet afgerond worden. Ook Finan kwam tweemaal een teenlengte tekort. Zelfs Lisse sprintte een keer de diepte in, waarna de verdediger net op tijd de bal kon afpakken, voordat ze kon scoren. En dan Mats die steeds opkwam en hard schoot. Waar de ballen van Beek Vooruit wel doel troffen, had Mats steeds de pech dat een knie, been, bips of rug van een oranjehemd ertussen zat. Grote animator van deze stormloop in het derde kwartier was Scott die alle energie legde in de fase direct na de ranja. Op de suikerrush speelde hij z’n beste kwart van het seizoen.

In het laatste kwart viel dan toch de terechte treffer. En er hadden er nog meer ingezeten, maar zoals hierboven beschreven, de bal wilde er vandaag gewoon niet in. En de keeper van Beek Vooruit was echt heel goed. Een paar zekere doelpunten wist hij toch nog te stoppen. Echt knap.

Maar wat dus ook knap was, was het spel van JO8-1. Met de goede coaching van Anke en Barbara werd de moed er in gehouden en werd er voor deze leeftijd goed overgespeeld. En ook de opstelling en tactiek klopten uitstekend. Met een beetje meer lef en hard werken aan scoren, zit een overwinning er snel aan te komen.

Volgende week Sprundel JO8-1. In de uitwedstrijd was deze ploeg te sterk, maar in de huidige vorm kan de JO8-1 het elk team lastig maken, dus ook Sprundel, zet hem op jongens en meisje! En probeer deze week nog te oefenen met hard en hoog schieten thuis. En als het lukt nog een paar centimeter te groeien. Het schijnt dat taai-taai en pepernoten hier goed bij kunnen helpen. En die hebben ze ontvangen door het onverwachte huisbezoek van de v.v. Zundert pieten afgelopen woensdagavond. Fijne sinterklaas, HUP ZUNDERT!