Zundert JO8-1 - JEKA JO8-3 (7 - 8)

zaterdag 23 april 2022, 9:00

Zundert JO8-1 JEKA JO8-3 (3-4) 7-8

Jeudig Enthousiasme Kan Alles, maar Zundert óók. JEKA staat inderdaad voor de eerder genoemde vier woorden, maar of dit helemaal de lading dekt? Ik waag het te betwijfelen. Kaart lezen en navigeren is sowieso nog voor verbetering vatbaar.

Timo en Biniam waren afwezig omdat zij een grote, belangrijke en spannende dag voor de boeg hadden. Zij gingen namelijk de eerste heilige communie ontvangen. Gelukkig wilde Thijs uit de JO9-1 als dispensatie speler z’n broertje Mats wel komen helpen. Thijs zou een helft keepen en een helft voetballen.

De aanloop van de wedstrijd had wel een hoog Sinterklaasjournaal gehalte. Kwamen ze wel of kwamen ze niet? 5 minuten voor de wedstrijd was er nog maar 1 speler van de grootste club uit Bavel aanwezig. En zoals we kennen van dit soort megaverenigingen, 1 moeder met een kant-en-klaar omgekleed kind. Bij navraag bleken de andere spelers bij een andere club in Zundert aangekomen. Zij moesten dus terug in de auto en op naar het mooie sportpark de Wildert.

Daar aangekomen ging het schoolreisjes gevoel verder. De rugzakjes werden naast het doel gelegd en omdat iedereen aangekleed was komen we gelijk van start. JEKA had geen keeper, waarna 1 speler werd gekozen het doel te verdedigen. Hij ging snel een trui aan doen. Hij deed deze echter onder z’n rood-wit-blauwe shirt, waardoor er gewoon een speler in het doel stond. Maar goed geen probleem, door de handschoenen was het duidelijk wie de bal met de handen mocht pakken en wie niet.

Zundert begon was sloompjes. Het mocht J’Lano en Mats wel dankbaar zijn dat zijn veel schoten konden blokkeren en veel ballen afpakten. En lukte het dit duo niet, dan was daar Thijs die een paar goede reddingen had. Verder was Zundert een beetje sloom, een beetje te mellow, een beetje chill, kortom de JO8-1 was echt in de vakantievibe.

Het was na 10 minuten dan ook 0-2 voor JEKA. En tegen deze achterstand bleef Zundert eigenlijk het verdere vervolg van het duel aanlopen. Het tweede bedrijf ging beter. Tijn kwam los en was een ware plaag voor de defensie. Scott begon steeds meer ballen te veroveren op het middenveld en Finan bracht wat meer dynamiek in de ploeg. Via Tijn kwam Zundert dichterbij. En met twee doelpunten van Mats werd het zelfs even gelijk. Maar helaas profiteerde JEKA even van de feestvreugde van Zundert en maakte het net voor rust 3-4. Toch knap hoe Zundert weer terug in de wedstrijd kwam.

Na de ranja ging J’Lano keepen. De broers Mats en Thijs pakten om de beurt een reserve rol. Zundert drong aan, maar had veel pech of was slordig in de afronding. Op het moment dat Zundert de kans op 4-4 miste, lag de bal er bij de tegenaanval al weer in. 3-5. Zundert viel hard van de roze wolk. Uiteindelijk werd door een doelpunt van Tijn met 4-7 het derde blok afgesloten. Zundert leek niet te beseffen dat er echt meer in zat deze ochtend.

Met Lisse terug in de ploeg werd de aanval gezocht. De ijverige Lisse was met twee pogingen dicht bij een doelpunt, maar helaas mocht zij het net niet vinden. Het lukte Mats, Thijs en Tijn nog wel, waardoor het zelfs 7-7 werd. Bloedstollend spannend. Zundert drukte, maar kreeg het deksel op de neus, weer nam JEKA de leiding. Om die deze keer niet meer af te staan. Zundert kwam nog wel dichtbij, maar het puntje was ze niet gegund. Toch kon de JO8-1 met een goed gevoel het veld af gaan. Misschien hadden ze niet helemaal door dat ze echt van JEKA hadden kunnen winnen, maar sommige aanvallen waren echt goed. En ook de teamspirit was uitstekend. De voorzichtige twijfelmomentjes deden uiteindelijk de JO8-1 de das om. Maar voetbal is een spel van fouten. Wie de minste maakt, die wint. En een portie geluk helpt natuurlijk ook altijd. En dat had de JO8-1 niet deze zonnige zaterdag ochtend. Nog twee wedstrijden staan er op het programma en dan zit het seizoen er al weer op. Zaterdag 14 mei 8.45 Moerse Boys uit en zaterdag 21 mei om 9.30 Internos uit.