Zundert JO8-1 - Unitas'30 JO8-4 (6 - 9)

zaterdag 2 april 2022, 9:00

Zundert JO8-1 – Unitas’30 JO8-4 (2-5) 6-9

Hoewel het niet in de uitslag terug te zien is, is de stijgende lijn van de JO8-1 duidelijk zichtbaar voor de supporters. Die hadden zich dan ook weer en grote getallen genesteld aan de rand van het veld. Lekker bijkletsen, praten over het weer en genieten van de inzet en het enthousiasme van de JO8-1.

Eerder speelde Zundert al uit tegen dit Unitas’30. Toen werd met 9-4 verloren. Een competitie later werd met 10-2 van Unitas’30 JO8-3 gewonnen.Unitas’30 heeft maar liefst 8 JO8 teams. Dus de keuze is er reuze. De JO8-4 is dan ook een sterk team met grote jongen, die ook al hard kunnen schieten. Maar wie niet sterk is, moet slim zijn. En dat is onze JO8-1.

Biniam was afwezig, waardoor we 1 wissel hadden. Unitas’30 had precies 6 spelers, waardoor ons verzoek om 7 tegen 7 te spelen, geen doorgang vond. Maar niet getreurd, lekker voetballen. En dat ging goed. De achterhoede was scherp vandaag. J’Lano speelde z’n beste wedstrijd van het seizoen. Hij hield werkelijk alles tegen en had vaak ook nog een goede pass in de benen. Z’n trouwe luitenant Finan speelde ook al een dijk van een wedstrijd. Samen voorkwamen ze veel kansen en schoten. En als er dan toch iemand langs kwam, was daar altijd nog Mats in de goal. Toch werd het 0-2 door twee onhoudbare hard knallen van de tegenstander. Ze bereikte Zundert de eerste time-out.

De volgende 10 minuten was hetzelfde spelbeeld te zien. Zundert verdedigde sterk. Lisse en Scott stonden steeds beter in de weg om ballen af te pakken en hadden deze vroege ochtend ook een paar goede passjes in huis. Voorin maakten Tijn en Timo het de tegenstanders erg lastig. Maar mede vanwege het leeftijdsverschil kwamen ze net voor de goal soms kracht te kort. Zundert had daardoor een enorme voorsprong in “bijna doelpunten”, waar Unitas’30 uitliep naar 0-5. Toch was de veerkracht van de JO8-1 weer bewonderingswaardig. Door mooie doelpunten van Timo werd het 2-5. Een mooi moment voor de ranja.

Na de ranja bleef Zundert goed voetballen. Mats en Finan ruilden van positie. Met de kracht en goede lange ballen van Mats werd Zundert aanvallend sterker. Weer heel veel “bijna doelpunten”, maar paal, keeper, net voorlangs, grote teen tegenstander, kleine teen tegenstander, middelste teen tegenstander, steeds was het net niet raak. Unitas’30 ging steeds meer leunen op de kwaliteiten van 1 speler. Die maakte dan ook echt het verschil.  Toch wist Zundert met een doelpunt van Tijn nog op 3-7 te komen voor de laatste time-out.

In de laatste 10 minuten werd het nog even spannend Timo en Tijn scoorden weer en het werd 5-7. Zou er weer een remontada zoals vorige week tegen Schijf in zitten. De supporters begonnen in ieder geval nerveus te wiebelen aan de zijlijn. Finan verrichte een paar goede reddingen, Mats was een stofzuiger die alles opruimde en J’Lano speelde de wedstrijd van z’n leven. Op het middenveld werden Scott en Lisse steeds brutaler, terwijl voorin Tijn en Timo de verdedigers tot wanhoop dreven. Wat werd het nog spannend. Zundert ging verder met wisselen en nam steeds meer risico om de achterstand goed te maken. Het rook de overwinning. En ging er echt voor.

Hierdoor ontstond er ook ruimte voor Unitas’30 dat hier dankbaar van profiteerde. Het liep uit met counters naar 5-9. Uiteindelijk viel op het laatst nog de 6-9. Jammer, maar er was hard gewerkt. Er werd goed gespeeld, alleen had Zundert een beetje veel pech. Maar 6-9 is al weer een stuk beter dan de 9-4 van de vorige wedstrijd. Dus de conclusie is dat de jongens en meisje van Zundert JO8-1 zich beter ontwikkeld hebben dan de tegenstander uit Etten Leur. En dat geeft veel vertrouwen in de toekomst. Volgend week uit naar DSE JO8-1. Hier werd in januari nog 6-6 tegen gespeeld. Kijken wie van beide teams de grootste stappen heeft gezet de afgelopen maanden.