Zundert JO9-1 - DSE JO9-1 (6 - 6)

zaterdag 3 december 2022, 10:15

Zundert JO9-1 – DSE JO9-2 (3-2) 6-6

Het is al een tijdje stil geweest rondom de JO9-1. Maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurd is. Sterker nog het team is volop in ontwikkeling. De indeling is de tweede fase is een stuk pittiger. Door het kampioenschap is de JO9-1 hoger ingedeeld. En dat is te merken.

Renzo heeft in de tussenfase de overstap naar de JO8-1 gemaakt, terwijl Livano is aangetrokken tijdens de transferperiode. De eerste wedstrijd in deze competitie werd met 4-5 verloren van Hoeven. Daarna was er een vrij weekend vanwege het terugtrekken van MOC’17. Ook het ingelaste oefenduel tegen Moerse Boys ging helaas niet door. Weer een week later werd de wedstrijd tegen BSC verschoven naar 17 december, waardoor vorige week pas het tweede duel werd afgewerkt. Met 6-6 werd uit tegen Schijf het eerste punt binnengesleept.

En vandaag dus weer dezelfde score. 6-6 tegen DSE. Zundert begon zonder de afwezige Biniam aan het duel. De wedstrijd begon goed, Zundert combineerde goed en kwam op een 2-0 voorsprong. Livano keepte sterk en nam goede uitrappen. Mats en J’Lano hadden het achterin goed voor elkaar, waardoor Lugeno en Mats zich konden uitleven op het middenveld. Lisse en Tijn loerden op kansjes op te scoren. Zundert kwam dan ook terecht op voorsprong en niets leek een grote score in de weg te staan. DSE had 1 sterke speler en verder vooral brute kracht.

In het tweede blokje ging Zundert verder. Finan kwam in de ploeg en bikkelde mee op het middenveld en in de achterhoede. Zundert kwam zelfs op 3-0. Maar daarna liet het de teugels wat vieren. DSE profiteerde hier gelijk van. Twee afstandsschoten vielen iets wat gelukkig buiten bereik van de keeper binnen. Met 3-2 kon het kleedlokaal opgezocht worden.

Bij DSE werd de keeper veldspeler en natuurlijk ook visa versa werd er geruild. Ook bij Zundert een wisseling van  de wacht tussen de palen. J’Lano nam de handschoenen over van Livano.

De doelman van de eerste helft bij DSE bleek ook de beste speler. Zundert was wat overdonderd, ook door de overtredingen en het vasthouden van de blauwwitten. De scheidsrechter had er een zware kluif aan, maar deed het weer uitstekend. Toch liep het derde blok niet goed voor Zundert. Met 3-6 leek het op een grote nederlaag af te steven.

Gelukkig toonde de mannen en dame weer eens karakter. Waar de leiders van DSE niets zeiden over de bijzondere overtredingen in een JO9 wedstrijd, predikten de Zundertse coaches, fairplay en samenspel. Dit loonde gelukkig ook. Via 4-6 werd het 5-6. Een bal op de lat en wat schoten voorlangs hadden de 6-6 kunnen betekenen. Alles leek tegen te zitten. Zeker toen Tijn in kansrijke positie werd vastgehouden. Penalty? De bal viel voor de voeten van Lugeno, die scoorde. Echter was er intussen afgefloten voor een vrije trap. Tijn schoot deze knap in, waardoor er toch nog gerechtigheid was. 6-6. In de laatste zenuwslopende minuten viel de winnende treffer niet meer, waardoor de twee opeenvolgende 6-6 op het scorebord bleef. Toch knap gedaan.

Nog twee wedstrijden tot de welverdiende winterstop. Volgende week uit naar Unitas’30 JO9-3 om 9.45 en op 17 december de slotwedstrijd thuis tegen BSC JO9-3 om 11.00 uur. Fijne sinterklaas allemaal. Ik zag dat jullie genoten hebben van de Sintviering tijdens de training afgelopen woensdag. Hopelijk smaakte de snoepzak lekker en kunnen de keeperhandschoenen goed gebruikt worden om te oefenen thuis.