Zundert JO9-1 - Unitas'30 JO9-8 (8 - 8)

zaterdag 8 oktober 2022, 10:15

Zundert JO9-1 – Unitas’30 JO9-8 (5-5) 8-8

Acht-acht. Het staat er echt. Wat een wedstrijd. Het cijfer “acht” zullen we eerst eens onder de loep nemen. Want deze wedstrijd was echt een emotionele ACHTbaan. Het leek wel een versie van het populaire spelletje Crazy Eighty-Eight. Waarbij bij het spelletje pesten, ACHT=Wacht is was het hier volle bak gasgeven. En Zundert had makkelijk kunnen winnen maar dat is ACHTeraf.

De voorbereiding was wat rommelig. Finan bleek onverwACHT afwezig, hierdoor moest er wat geïmproviseerd worden. Lugeno was niet helemaal fit en er werden ook nog elftalfoto’s gemaakt voor het duel. Wat een informatie zo op de vroege ochtend. De foto’s zullen binnenkort pronken op merchandise in de fanshop.

Zundert begon onder een aangenaam najaarszonnetje aan de wedstrijd. Het had de eerste vier wedstrijden gewonnen en begon al langzaam te denken aan een kampioenschap. Het supporterslegioen was waarschijnlijk hierdoor ook groter dan normaal. De reputatie van de JO9-1 was ze vooruit gesneld. Hoewel er tegenwoordig geen uitslagen en standen worden bijgehouden tot en met de JO10 is het duidelijk dat als je alle wedstrijden wint, je de beste bent.

Wellicht was het de kampioenskoorts die ook een beetje vat kreeg op het team. De start was overigens nog prima. Lisse scoorde bijna haar eerste doelpunt. Helaas miste zij van dichtbij. De counter aan de andere kant vloog met een hard schot wel binnen. Hierdoor stond Zundert voor het eerst dit seizoen op achterstand.

Lang duurde dit niet. Zundert schakelde een tandje hoger en scoorde drie prima uitgespeelde doelpunten. Eerst nam Tijn een corner en bleef goed kijken wie er vrij stond. Dat was Mats die de gelijkmaker binnenschoot. Niet veel later was het andersom. Een diepe bal van Mats werd door Tijn keurig achter de keepster geschoten. Deze keepster hield veel tegen. Want Lisse was er nog tweemaal dichtbij. En ook schoten van Tijn, Mats en Biniam stopte ze knap. Toch was het Biniam die haar met een hard schot na een pass van Tijn versloeg. Dat het door een misverstand nog 2-3 werd, leek slechts een smetje.

Renzo stond uitstekend te keepen en viel vooral op door slimme uittrappen en spelhervatting naar de zijkant. J’Lano speelde zoals we dat graag van hem zien. Sterk in de duels, geen risico’s aan de bal en steeds op zoek naar een medespeler die er beter voor staat. Hierdoor kon Zundert lekker verder gaan met aanvallen. Lugeno was in de ploeg gekomen. Hij liet zich met twee mooie uitgespeelde doelpunten gelijk gelden. Zundert had weer een marge. Lisse schoot nog een keer op de paal en zag een andere poging net gepakt worden.

Biniam bleef goede passes geven en J’Lano en Mats wonnen alle duels. In die fase leek Unitas’30 rijp voor de sloop. Maar zoals gezegd, het was een achtbaan met steeds wisselende perspectieven. In het tijdsbestek van 3 minuten trok Unitas’30 de score gelijk. Zo was er ondanks een veldoverwicht, goed samenspel en veel kansen voor Zundert toch nog geen afstand genomen van de tegenstander. Hoe oneerlijk kan voetbal soms zijn. En wat een veerkracht toonde Unitas’30 dat niet opgaf.

Na de ranja was het weer Zundert dat de klok sloeg. Biniam was gaan keepen. Zundert ging vrolijk verder met aanvallen. Een schot van afstand van Tijn verdween met een “lucky bounce” in het doel. Daarna bewees Tijn z’n talent door een mooie aanval nu met links af te ronden. Knap hoor! En tenslotte liet Lugeno ondanks dat hij niet lekker was nog eens met een dribbel zien hoe goed hij kan voetballen.

J’Lano hield intussen met Biniam en Mats de deur op slot. Lisse probeerde ook op het scorebord te komen, maar je zag bij haar en de rest van het team de krachten wegvloeien. Er werd gevraagd om wissels, terwijl de rest van het seizoen niemand op de bank wilde gaan zitten. Het werd een echte slijtageslag. Renzo bracht nog wel frisse energie in de ploeg. Toch liep Zundert meer achter de bal aan dan eerder in de partij. Zundert had al eerder de veerkracht van de ploeg uit Etten-Leur ervaren. Er volgde ook een kopie van de drie minuten voor rust. Weer trok Unitas’30 op kracht en inzet in drie minuten de stand in evenwicht. 8-8 nu.

Beide partijen gingen nog op zoek naar de overwinning, maar slaagden daar niet meer in. Hierdoor bleef het in een leuke, sportieve en spannende wedstrijd gelijk. Voor Zundert het eerste puntverlies na 4 overwinningen, maar nog steeds ongeslagen.

Een groot  compliment aan de spelers, de speelster en de trainers / leiders. De sfeer in het team is uitstekend. Er wordt bij vlagen goed overgespeeld. Iedereen doet z’n best en toont inzet. Een genot om naar te mogen kijken. Volgende week de laatste wedstrijd van fase 1. Dan uit naar Baronie JO9-9 in Breda. De aftrap op sportpark de Blauwe Kei is op het specifieke tijdstip 9.35 gepland.

Hoewel het officieel niet bestaat en we niet op de zaken vooruit willen lopen, zou Zundert met een overwinning wel kampioen van deze fase zijn. Dus kom Zundert JO9-1 ondersteunen in Breda. Ze gaan echt nog beter voetballen van positieve aanmoediging. Daarnaast ook de complimenten aan de staf voor het steeds betere spel. Dat doen jullie goed!

Daarna even geen wedstrijden, maar trainingen om nog beter te worden. En natuurlijk op 28 oktober een van de hoogtepunten van het seizoen, namelijk de Avond(t)urentocht! Maar eerst dus volgende week knallen op de training en in Breda!