Zundert MO13-1 eerste punt (2 - 2)

zaterdag 26 september 2020, 9:00

Het eerste punt is binnen!

Ik was niet van plan om iedere week een verslag te schrijven, maar zo’n heuglijk moment mag niet ongemerkt voorbij gaan. Zundert MO13-1 heeft het eerste punt behaald in een wedstrijd op een heel veld. Een punt en het was niet eens een stunt! Er had wellicht nog meer ingezeten.

De entourage in Welberg deed geen recht aan het mooie, zoete moment van het eerste punt. De wedstrijd stond al om 9.00 uur op het programma. Of de scheidsrechter een weergod is, of dat het louter toeval was, is niet opgehelderd. In ieder geval was het eerste fluitsignaal een tekenen voor Pluvius om de hemelsluizen vol op te zetten. De dappere dames waren in no-time drijfnat. De paardenstaarten plakten tegen de koppies.

Toch was dit geen reden voor de meiden om rustig aan te doen. Wat heet, gelijk werd het doel van Welberg MO13-2 gezocht. De supporters die ondanks het weer en de temperatuur toch weer talrijk aanwezig waren gingen gezien de eerdere wedstrijden ter hoogte van de eigen helft van Zundert staan. Dit was deze keer de verkeerde keuze. Zundert was volop in de aanval. Het had ook de beste kansen. Met een inleenspeelster vanwege drie afwezigen, speelde het spel zich op de helft van Welberg af. De aanval speelde goed over. Het middenveld zwoegden van voor naar achter en weer terug dat het een lieve lust was. De verdediging handelde zeer doortastend, waardoor er weinig gevaar van Welberg was. En als ze er een keer door kwamen, stond daar de geweldige doelvrouw van Zundert.

Het was wachten op een doelpunt van Zundert. Een paar keer waren de dames er dichtbij, maar ook de tegenstander had een uitstekende keepster. Hierdoor was het nog even wachten op een doelpunt. Helaas viel die aan de verkeerde kant. Een goede counter werd knap binnengeschoten. Niks aan te doen. Zundert gaf niet op. En bleef aanvallen. Een doelpunt van de roodzwarte kon niet uitblijven. Omdat Zundert meer naar voren ging, werd het achterin toch een paar keer spannend. Maar buiten wat corners was er weinig groot gevaar. Nog voor rust scoorde Zundert dan ook de meer dan verdiende gelijkmaker. Het doelpunt werd met luid gejuich gevierd. De 1-1 tussenstand stond dan ook een kwartier te shinen op het scorebord.

Na rust kon het alle kanten op. Beide teams waren aan elkaar gewaagd. Zundert streed voor iedere bal. Er werd geprobeerd goed over te spelen, maar vooral het blijven rennen en jagen op de bal maakte indruk. Wat helemaal knap was, dat het geoefende oog van uw verslaggever regelmatig TikTok bewegingen in volle sprint meende te herkennen. Zundert kreeg wat kansjes, maar had toch wat last van plankenkoorts op het moment-supreme. Aan de overkant kwam men ook een paar keer goed weg of klaarden de achterhoede en de keepster vakkundig de klus.

Toch leek de wedstrijd in mineur te eindigen. Een speelster in het oranje zette haar turbo aan en liep alle Zundert speelsters voorbij om de bal hard tegen de touwen te schieten. 2-1. Maar weer gaf Zundert MO13-1 zich niet gewonnen. Bij de derde kans op de gelijkmaker was het raak. Een mooie aanval leek spaak te lopen. Toch geloofden de voorwaartsen van Zundert erin. De bal werd binnengehouden en opnieuw voorgebracht, waarna van dichtbij de 2-2 binnengetikt werd. De meiden vielen elkaar in de armen en de paraplu’s aan de zijlijn gingen de lucht in.

In de resterende 5 minuten was het aan beiden kanten nog een paar keer spannend, maar vielen er geen doelpunten meer. Zowel Welberg MO13-2 als Zundert MO13-1 haalden hiermee het eerste punt van het seizoen binnen. Zundert scoorde in één wedstrijd tweemaal zo vaak als in alle vijf wedstrijden hiervoor. Het is nog vroeg om over een platte kar en kampioenschap te praten, maar de weg naar boven lijkt gevonden.

En wat nog belangrijker is, het team groeit iedere week onder de bezielende leiding van Roger en Eduard. Het enthousiasme is groot, het spelplezier en de vriendschap spat ervan af. De supporters hebben weer een kostelijke ochtend gehad.

Volgende week weer een vroege uitwedstrijd, om 10.00 uur tegen NSV MO13-1. NSV heeft tweemaal verloren en staat net onder Zundert. Toch moeten de meiden rekening houden met een zware wedstrijd. NSV scoorde tegen Welberg MO13-1 en verloor maar met 5-1, waar Zundert met 12-0 het hoofd moest buigen. Maar met de ontwikkeling in het achterhoofd, moet een tweede punt of zelfs een overwinning mogelijk zijn. GO Girls!