Zundert VR1 - Baronie VR4 (0 - 1)

zondag 28 oktober 2018, 10:00

In een goede wedstrijd van Zundertzijde werd een momentje van onachtzaamheid Zundert fataal. Baronie profiteerde en won met 0-1

De eerste tien minuten waren voor het sterk geachte Baronie VR4. Een aantal corners wisten de dames uit Breda echter niet te verzilveren. Langzaam groeide Zundert in de wedstrijd en werd het minstens gelijkwaardig aan de tegenstander. Met goed samenspel werd de aanval gezocht, maar tot echte kansen leidde dit niet. Ook Baronie wist nauwelijks gevaarlijk voor de Zundertse goalie te komen. De enige keer dat dit wel gebeurde riep iedereen “bal buiten” i.v.m een geblesseerde Barones. Pas na de kans verprutst te hebben schoot de tegenstander de bal buiten.

In de tweede helft was de opdracht het prima spel van de eerste helft voort te zetten en de focus op het voetballen te houden. Met een frisse aanvallende impuls aan de linkerkant, een linkspootje aan de rechterkant en wat meer snelheid in de spits werd geprobeerd gevaarlijk te worden binnen de zestien van de groenwitten. Het spelbeeld kantelde echter iets in het voordeel van Baronie, maar vooralsnog bleef de Zundertse verdediging overeind. Baronie kreeg een aantal aardige kansjes, maar verzuimde te scoren. Tot dat ene momentje, een bal werd vanaf links door het centrum gestoken en....... daar stond ze, vogelvrij op acht meter van de goal. Droog werd de bal binnengeschoten en stonden de roodzwarte dames op achterstand. De dames lieten het koppie echter niet hangen en het tekende het team dat het bleef strijden voor een verdiend doelpunt. De laatste 10 minuten werd Baronie volledig vastgezet op eigen helft en was het regelmatig alle hens aan dek in het vijandelijke strafschopgebied. Een doelpunt werd echter niet meer gemaakt.....en wie niet scoort wint niet!

A.s. zondag de Zundertse derby!