Zundert VR1 - Schijf VR2 (3 - 5)

zondag 5 december 2021, 10:00

Pakjesochtend op de Wildert

Beter VR1 verliest onterecht

1-1   en 2-3 Nova, 3-4 Isa

Eerder deze week zorgden enkele dames van VR1 voor vele blije kindergezichtjes. Zondagmorgen ging het feest door en speelde VR1 voor goedheiligman door cadeautjes uit te delen. Het tweede vrouwenteam van Schijf was echter met minder aardige bedoelingen naar Zundert gekomen. Met 3 speelsters op het wedstrijdformulier die dit seizoen al 5 en 6 wedstrijden ervaring hadden opgedaan op 2e klasse niveau werd de strijd met de Zundertse dames aangebonden. Het belette de dames niet om van het begin af aan het initiatief te pakken. Zundert probeerde via de opbouw van achteruit haar aanvalsters aan het werk te zetten. Geweldig om te zien dat de roodzwarte dames hier stappen in maken en hen dit steeds beter afgaat.

Het eerste cadeautje werd ingeleid door de coach, zijn devies ‘kappen’ werd uitgevoerd, maar een Schijfse aanvalster doorzag de actie en kon de bal voorgeven. Keepster en verdedigsters tastten mis waardoor het  “Dank u Sinterklaasje” voor de  Schijfse linksbuiten gold, die vrij voor open doel de 0-1 binnentikte.  Niets aan de hand. Zundert had het betere van het spel en de gelijkmaker zou vroeg of laat wel komen.  De 1-1 viel dan ook snel. Nu speelde de Schijfse keepster voor Sinterklaas door een afstandsschot van Nova door haar handen te laten glippen. Daarna was Schijf weer aan de beurt om een cadeautje uit te pakken. Een doorbraak over de rechterkant werd besloten met een afstandsschot van buiten de zestien. De stuitende bal was de Zundertse goalie te machtig. Opnieuw ging Zundert in de achtervolging. De opbouw werd echter steeds slordiger, te vaak werd blind en ook nog door het midden gespeeld. Het gaf Schijf de kans om een paar keer gevaarlijk te worden. Bij een van deze momenten was het opnieuw raak. Bij het knullig uitverdedigen zorgde het Schijfse blok dat de bal in het verlaten Zundertse doel caramboleerde. Presentje 3 zorgde voor een 1-3 stand. Zundert dat dit seizoen al voor hetere vuren had gestaan bleef geloof houden in een goede afloop. Een 2e Zundertgoal werd terecht wegens buitenspel, door de dienstdoende arbiter geannuleerd. Een handsbal in het strafschopgebied zorgde vlak voor rust wel voor de aansluitingstreffer. Nova schoot de 2-3 onberispelijk binnen.

In de rust werden verdedigend enkele omzettingen gedaan om het supersnelle gevaar aan Schijfse kant te beteugelen. Direct na de start van het tweede bedrijf bleek dat ook Schijf aanvallend had gewijzigd. De Zundert coach trachtte tevergeefs tot tweemaal toe snel in te grijpen, maar het kwaad geschiedde. De snelle Schijfse spits, uit het oog van haar vaste bewaakster verloren werd weggestuurd en rondde 1-op-1 met de keepster bekwaam af. Zundert probeerde te antwoorden, maar was te besluiteloos voor de goal. In plaats van direct binnen de zestien uit te halen werd met te veel kappen, draaien en afleggen een reeks mogelijkheden om zeep geholpen. Bij een door de arbiter weggewuifde Zundertse handsbal sloeg bijna de vlam in de pan. Een vreemdeling, die verdwaald was zeker, hij stond immers niet op het wedstrijdformulier protesteerde heftig. De neutraal leidende scheidsrechter bleef bij zijn standpunt. Even later meldde zich een tweede vreemdeling. In Pieten-legging en dito handschoenen werd achter de boarding plaatsgenomen om even later toch maar stiekem de  gasten dug-out in te kruipen. De Zundertse dames hadden geen tijd om op deze schending van de coronamaatregelen te letten en bleven volop zoeken naar doelpunten. Isa zorgde  voor de aansluitingstreffer door nu niet eerst te denken, maar gelijk te doen. Vanuit een moeilijke hoek ranselde ze de bal in het doel. Het “Wie zoet is krijgt lekkers en wie stout is de roe“ ging vandaag echter niet op. Zundert veroverde de bal, schakelde snel om en de niet buitenspel staande Nova kon vrij oprukken naar het Schijfse doel voor de gelijkmaker. De “stoute” vlagger hief echter haar vlag en de goedgelovige scheidsrechter was volgzaam. De kans om de wedstrijd in Zunderts voordeel te kantelen was om zeep. Even later was het “lekkers” voor Schijf. Een prachtig, geweldig en onhoudbaar afstandsschot verdween achter de Zundertse goalie en zorgde voor een 3-5 stand en een geslagen Zundert.

Voor de tweede opeenvolgende keer stapte het betere team zonder punten van het veld. Een hard gelag, maar dat niet altijd de beste wint hoort nu eenmaal bij het voetbalspelletje! Volgende week naar BSC VR2 waar we scherper en resoluter voor de goal moeten zijn om aansluiting bij de bovenste teams te houden.