Zundert VR1 - Schijf VR3 (7 - 2)

zondag 22 september 2019, 10:00

Zundert VR1 dendert over Schijf heen

Net als vorig seizoen opende Zundert VR de competitie met een grote overwinning. Toen werd Rijen met 10-0 verslagen. De 7-2 overwinning op Schijf maakte echter veel meer indruk. Wederom is Zundert na één speelronde de trotse lijstaanvoerster.

Het geroutineerde Schijf was jarenlang een onneembare horde. Niet alleen voor de roodzwarten, maar ook voor de meeste andere tegenstanders in de 5e klasse. Schijf werd twee seizoenen geleden dan ook kampioen en promoveerde. Echter vorig seizoen eindigde de ploeg onderaan in de vierde klasse. Gewaarschuwd voor de geslepenheid van de tegenstander begonnen de dames scherp en gefocust aan de wedstrijd. Zundert nam direct het initiatief en liet Schijf geen ruimte om te voetballen. De eerste kansjes dienden zich aan, maar deze waren nog niet aan de roodzwarten besteed. Geheel tegen de verhouding in was de eerste kans voor Schijf direct raak. Zundert was niet uit het lood geslagen en ging vrolijk door met haar goede spel. Nog voor rust werd de schade meer dan gerepareerd. Een bekeken schuiver van de linksbuiten betekende de gelijkmaker. Daarna betaalde het tactische idee van de assistentcoach zich dubbel uit. De door hem naar rechtsbuiten gedirigeerde rechtshalf scoorde 2x op zeer fraaie wijze. De NOS was herhalingen tekort gekomen!

Ook na rust bleek Schijf geen antwoord te hebben op het Zundertse spel. Vakkundig werd de Schijfse sterspeelster aan banden gelegd en dicteerde Zundert het spel. De 4-1 liet niet lang op zich wachten. Het was de door een verslaping toch mogen spelende middenveldster die de wedstrijd in het slot gooide. Alhoewel.......Schijf deed nog iets terug. Het tekende de klasse van de Schijfse spits. Twee kansen twee doelpunten. Schijf putte moed en Zundert beleefde een mindere fase. De conditie gaf echter de doorslag. Zundert herpakte zich en speelde de tegenstander kapot. Met nog drie prima doelpunten in de slotfase boekten Zundert VR een volkomen verdiende en ruime overwinning. Was het zo'n dag dat alles lukte of worden de theoretische en tactische aanwijzigingen door de dames goed opgepakt en moet de 5e klasse dit jaar rekening houden met “the BIG 30”? De platte kar blijft voorlopig onder een dikke laag stof in de schuur, eerst aanstaande zondag de confrontatie met Internos dat vorig seizoen in de andere klasse op een derde plaats eindigde!