Zundert VR1 - Unitas VR2 (4 - 4)

zondag 20 oktober 2019, 10:00

Zundert VR1 - Unitas '30 VR2 4 - 4

VR1 sleept gelijkspel uit doelpuntrijk duel

In het eerste inhaalweekend stond de veertien dagen eerder afgelaste wedstrijd tegen Unitas '30 VR2 op het programma. De geelzwarten uit Etten-Leur zijn de laatste jaren regelmatig opponent van de Zundertse dames. Steevast doen beide ploegen niet onder voor elkaar.

Scherp en met strijd aan de wedstrijd beginnen. Termen die elke zondag in de wedstrijdbespreking langskomen, maar niet direct verwerkt worden. Waar de dames sociaal met elkaar op het vroege uur al in topvorm zijn, blijft de voetbalfocus vaak achter. Ook deze zondag was dat, niet voor het eerst dit seizoen, het geval. Zundert startte slap, dekte te ruim en greep vaak maar halfslachtig in. Unitas '30 kreeg binnen vijf minuten twee dotten van kansen, maar de Zundertse sluitpost behoedde haar team voor een vroege achterstand. Geheel tegen de verhouding in kwam Zundert na 10 minuten spelen op voorsprong. Een goed uitgevoerde counter werd door de Zundertse spits, na een lange dribbel rustig en bekwaam afgerond. 1-0. Unitas '30 schrok er echter niet van, ging direct op jacht naar de gelijkmaker en bleef druk zetten op de Zundertse verdediging. Dom balverlies bij het uitverdedigen leidde tot een overtreding en een vrije trap. Ondanks het muurtje werd de bal, nog getoucheerd door de keepster, bij de eerste paal ingeschoten. Niet veel later stond de 1-2 op het scorebord. Zoals wel vaker, zorgde de achterstand voor een andere wedstrijdmentaliteit. Zundert ontwaakte, pakte de zaken energieker aan, vocht zich in de wedstrijd en werd gelijkwaardig aan de tegenstandster. Met name via de goed op dreef zijnde linksbuiten werd Zundert enkele keren gevaarlijk.

Na rust kantelde het spelbeeld definitief in Zunderts voordeel. Zundert viel aan en Unitas '30 moest zich tot verdedigen beperken. De roodzwarte dames toonden de vereiste inzet, combineerden er soms lustig op los en stuurden regelmatig een van de spitsen weg. Een eerste domper leek in de maak toen de verdedigende middenveldster met een blessure de wedstrijd moest verlaten. Haar vervangster bleek later echter goud waard. De na rust ingebrachte andere linksbuiten werd weggestuurd en haar voorzet werd door de net ingevallen spits gecontroleerd en binnengeschoten. 2-2. Een domper kwam er echter wel. De Zundertse keepster verkeek zich op de stuit van een gemakkelijk te pakken afstandsschot en de roodzwarten keken weer tegen een achterstand aan. Het tekende het karakter van de ploeg en de inzet voor elkaar dat Zundert bleef strijden voor een beter resultaat. Weer was het de linksbuiten die, op commando werd weggestuurd, een prima voorzet gaf en weer was het de spits die de bal binnen schoot. 3-3. Unitas '30 wist wat meer van zich af te bijten en schiep zich enkele kansjes. Tien minuten voor tijd leek de geelzwarte nummer 10 het vonnis over Zundert te voltrekken. Met een prachtige knal vanaf randje 16 bracht ze haar ploeg op 3-4. De moraal knakte echter niet, de roodzwarten bleven geloven in een nieuwe gelijkmaker en kregen uiteindelijk loon naar werken met een doelpunt, rijp voor een socialmedia hit. De al driemaal doeltreffende spits zette zich achter een vrije trap. De vrije bal werd door de keepster tegen de onderkant van de lat geslagen en caramboleerde via haar hoofd in de touwen. 4-4.

Komende zondag komt medekoploper Jeka op bezoek. Scherpte en strijd vanaf het eerste fluitsignaal zal nodig zijn om de punten op De Wildert te houden.