Zundert\/Wernhout MO15-1 - SJO De Markiezaten MO15-1 (2 - 1)

zaterdag 11 september 2021, 13:15

Zundert/Wernhout MO15-1 – SJO De Markiezaten (1-1) 2-1

MO-15 verrast met beker overwinning.

De vakanties zijn gedaan en ook corso is achter de rug. Dus afgelopen zaterdag was het tijd voor de eerste officiële wedstrijd van het nieuwe MO-15 team. Dit combinatie team van Wernhout en Zundert meiden spelen dit seizoen voor het eerst samen. Maar in korte tijd zijn ze al een hecht team geworden. Dat het gezellig is weten we al, maar hoe het voetballend zou  gaan wisten we nog niet. Nou prima kan ik u zeggen.

Dat bewezen ze in de bekerwedstrijd tegen SJO de Markiezaten. Een voor iedereen een totaal onbekend tegenstander. Echter toen deze tegenstander arriveerde op sportpark de Wildert trokken de koppies van de meiden wat witjes weg. Het was weer zover; ze waren groter en steviger als onze meiden.

Met vlagvader Richard langs de lijn  starten we vandaag in de wel bekende 1-4-3-3 opstelling. Toch wat onder de indruk was het begin voor de tegenstander. De MO-15 had het moeilijk. Tot Maud en Eva het genoeg vonden. Beide zetten de toon door de duels niet meer uit de weg te gaan. Sterker bijna alle duels wonnen ze. De MO-15 kwam beter in de wedstrijd.  De verdedigers Romy, Meike, Kira en de later ingevallen Nardos gaven hun tegenstander geen millimeter ruimte meer. En sloop er toch eentje door dan was daar altijd Guusje die elk gevaar neutraliseerde. De altijd rustige keepster Alma zag het tevreden aan. Op het middenveld trok Eva het spel naar zich toe. zocht Roxan (vaak aangespeeld door hoor tweelingzus Romy) altijd de pass vooruit. En aanvoerster Maud won zowat elk duel om vervolgens langs de lijn op te stomen. Uit zo'n aanval kwam de bal bij spits Angela. De keeper bracht redding op haar schot.

Even later stond wel de 1-0 op het bord. Over links speelde Roxan met een pass vooruit Feike aan. De linkerspits gaf een mooie voorzet. De inzet van Angela werd nog gestopt maar rechterspits Tes was goed mee gelopen en kon de bal over de lijn tikken. Het spel van de Markiezaten werd nog steviger en ze lieten zich nu ook verbaal horen. Maar de MO-15 was niet geïmponeerd. Met de verse krachten aan de zijkant bleef het leuk voetballen. Leonie was constant dreigend met haar snelheid en aan de andere kant was daar de dartele Fieke die regelmatig 2/3 tegenstanders in de luren legde.

Toch kwam vlak voor rust uit het niets de gelijkmaker.  Een lange bal kwam bij hun spits. Die probeerde zich langs Guusje en Meike te wurmen. Een op het oog onschuldige valpartij werd door scheidsrechter Bram beloond met een strafschop.  Waar de tegenstander nogal eens verbaal commentaar op de leiding gaf accepteerde onze meiden de beslissing.  We kennen Bram als een prima scheidsrechter dus zal hij vast dit ook goed gezien hebben. Alma was kansloos op de goed ingeschoten pingel.

In de rust werden de meiden gekalmeerd omdat ze toch nog steeds onder de indruk waren van het fysieke en verbale geweld van de Markiezaten. Afgesproken werd dat we er ons niets van zouden aantrekken en we zelf als team zouden blijven spelen.

Na rust pakte de MO-15 gelijk de draad weer op. In de 50e minuut werden ze ervoor beloont. Op de rand 16 ontving Tes de bal. Met een laag diagonaal schot scoorde ze de 2-1. Met nog 20 minuten op de klok was het nu een kwestie van volhouden. Dat werd lastiger en lastiger maar de achterhoede bleef stug verdedigen.  Maar Guusje moest steeds vaker handelend optreden. Toch kwam er een grote kans voor de Markiezaten.  Maar met een schitterende reflex op de lijn wist Alma de gelijkmaker te voorkomen. Aangestuurd door de middenvelders bleef Zundert loeren op de counter. Feike draaide een paar keer mooi naar binnen, Fieke dolde weer een paar keer haar tegenstander. De ijzersterke Angela knokte voor wat ze waard was. Leonie was zelfs dicht bij de 3-1 maar haar inzet was net te zacht.

Langzaam kroop de klok richting de 70 minuten.  Een gevaarlijke corner van zowel de Markiezaten als van de MO-15 leverde geen goal op.  En zo kon na 70 minuten bikkelen, strijden en voetballen als 1 team de handen de lucht in. De blijdschap was groot met deze 2-1 overwinning.  De supporters op de tribune werden natuurlijk betrokken bij het feestje.

Complimenten aan de meiden. Als 1 team met volledige inzet was het een overwinning van het collectief.  Zegt het iets voor de competitie.  Nee helemaal niets, maar deze is alvast binnen.

Ook benieuwd naar dit nieuwe team. Die eerste competitie wedstrijd spelen we aanstaande zaterdag. Opnieuw thuis op sportpark de Wildert om 13.15. Alle support daarbij is welkom.

Groetjes van de tevreden leiders.