Zundert/Wernhout MO15-1 - Sprundel MO15-1 (0 - 4)

zaterdag 25 september 2021, 13:15

Onnodige nederlaag MO-15

De ene week is de andere niet. En ook de ene helft is de andere niet.

Om te beginnen met het verschil per week. Na de glorieuze beker overwinning gingen we vorig weekend vol goede moed de competitie in. Maar de veel grotere maar wel sportieve meiden van Terheijden daar waren we niet tegen opgewassen. Mede door een blessuregolf waar menig huisartsenpost in het weekend van in paniek zou raken. Een kansloze nederlaag maar wel met veel inzet gespeeld.

Dan het verschil per helft. Afgelopen zaterdag speelde we thuis tegen Sprundel. Een team dat hun eerste wedstrijd ook ruim had verloren. We roken onze kans om een goed resultaat te halen en er werd al voorzichtig over een overwinning gepraat. Onderschatting?

De eerste helft herkende de leiders hun team niet terug. Slap verdedigen, slecht mee terug verdedigen, niet alert reageren op ballen. Apathisch is best een groot woord maar komt wel in de buurt met wat we zagen. Gevolg was dat we bij rust al op een 0-3 achterstand stonden.

In de rust werd dit besproken. De meiden zagen zelf ook wel in dat het beter kon en moest. Als de, zoals ze dat tegenwoordig noemen, focus meer op de wedstrijd zou zijn dan hoefde ze echt niet voor de tegenstander onder te doen. Maar ja het zeggen dat het beter moet is 1.

En het vervolgens uitvoeren is 2. En dat zat wel goed. Een heel ander beeld in de 2e helft. Een fel MO-15 trok ten aanval. Duels werden gewonnen, er werd volop strijd geleverd. Het overspelen ging steeds beter. En de meiden waren alert op elke bal.  Sprundel kwam met de rug tegen de muur te staan. Maar het geluk zat niet mee. De meiden hadden zeker verdiend om te scoren maar ondanks diverse pogingen lukte dit niet. Dat er nog een tegentreffer viel doet niets af aan de prestatie in de 2e helft.

Een 0-4 nederlaag met perspectief. De leiders waren tevreden hoe de meiden de aanwijzingen in de rust op hebben gepakt. Ze lieten zien dat ze uit het juiste hout gesneden zijn. En de les is natuurlijk. Alles begint met je uiterste best doen, alles te geven en als team te spelen.

Komend weekend spelen we uit tegen VVR. Een op papier sterke tegenstander maar we gaan er vol goed moed naar toe. We beginnen ten slotte weer gewoon op 0-0.

Gr de leiders van de MO-15.