Zundert/Wernhout MO15-1 - UVV'40 MO15-1 (4 - 1)

zaterdag 19 november 2022, 14:00

Zundert/Wernhout-MO15-1 – UVV’40 MO15-1 (2-0) 4-1

Het sprookje gaat door. Ruim vier jaar geleden kreeg ik van Eduard het verzoek om een stukje te schrijven voor de website en de sociale media van v.v. Zundert. Het werd “Zundert MO11 zoekt speelster” meet als ondertitel “zevental wil achttal worden”.

En zie hier 4 jaar verder is de lichting MO11 de lichting MO15 en staan er in samenwerking met Wernhout zelfs twee volledige elftallen. En of dat nog niet mooi genoeg is, gaat het gepaard met heel veel gezelligheid en ook niet onbelangrijk, steeds beter voetbal.

Vier jaar geleden waren dubbele cijfers te standaard. En zelfs vorig seizoen voor de winterstop waren grote uitslagen eerder regel dan uitzondering. Na de winterstop in het seizoen 2021-2022 werden de uitslagen kleiner en kleiner en kon er zelfs in de laatste wedstrijd gewonnen worden. Het grote doel was bereikt. De heilig graal was in handen.  Drie punten. En eten bij de Mac, maar dat terzijde.

En nu in de eerste competitie een derde plaats van de acht ploegen en daarmee ingedeeld bij de betere teams uit de eerste reeks. Dat zou wel eens pittig kunnen worden. Wellicht zelfs een stapje te hoog gegrepen. Maar nee hoor, ook dit logenstraffen de dappere dames van de MO15-1.

Na een 3-0 overwinning tegen Sprundel en een 2-0 winst op Beek Vooruit, volgde een 1-0 nederlaag tegen Groen Wit. Dit leidde zelfs tot teleurstelling. En het was inderdaad onnodig, maar dat hoort bij voetbal. Afgelopen wedstrijd tegen UVV’40 werd dit weer knap recht gezet. Deze tegenstander die ook in het groen en wit uitkomt werd het een 4-1 nederlaag naar huis gestuurd. Hierdoor blijft Zundert op de tweede plaats staan. Pal achter weer een tegenstander in het groen en wit, Baronie. Ook toevallig de tegenstander van volgende week. Dus een week goed trainen voor de topper in Breda. En bij winst zijn de meiden zelfs koploper. Echter zal dit gezien het doelsaldo 20-1 geen eenvoudig karweitje worden.

Terug naar de wedstrijd tegen UVV’40. Salem stond de eerste helft in het doel. Zij hield haar doel schoon. Mede dankzij de hulp van de sterke verdediging. Slecht een keer moest ze echt in actie komen. Dan moet je de bal hebben én die had Salem klemvast. De verdediging van Zundert/ Wernhout is ook echt het fundament van de goede resultaten. Guusje ruimte alles op en corrigeert eventuele slippertje van haar collega’s in de laatste linie. Aanvoerder Meike gaat voorop in de strijd en schakelt zoals gebruikelijk de spits uit. Op rechtsback gaat Lobke iedere week beter spelen. Ze verliest bijna nooit een duel en wordt sterker en sterker. Aan de andere kant het beste nieuws van het weekend. Kira deed na veel blessureleed weer mee. Voorzien van tape om alle onderdelen op z’n plaats te houden, kon ze de afgesproken tijd volmaken. Volmaken zonder klachten. Super! Na de ranja kwam Renske uit de MO15-2 haar vervangen. Ook zij speelde mee alsof ze al jaren in dit team speelt. Kira nam de keepershandschoenen van Salem over.

Op het middenveld staat ook een sterk blok. Eigenlijk ongeacht wie er in het veld staan. Deze keer was Eva weer de motor die het spel draaiende houd. Met eerst Lemke en daarna Jente als secondanten laten zij echte Girlpower zien. De meisjes die bleu aan de kant gezet werden, bestaan niet meer. Zundert/Wernhout heeft echte tijgers op het middenveld. Hier stond deze zaterdag ook Angela. Normaal ook in de voorhoede te bewonderen, maar nu goed actief in de middelste linie.

De creativiteit en de doelpunten kwamen deze middag hoofdzakelijk van de vleugelspitsen. Met Tes als sterk aanspeelpunt en bliksemafleider kwamen Feike en Fieke beiden op het scorebord. Fieke zelfs tweemaal. Halverwege de eerste helft werd Feike de diepte ingestuurd. De keeper aarzelde, Feike niet, die rende door en schoot de bal keurig langs de keepster.1-0.

Tien minuten later was het Fieke die uiterst knap een mooie aanval afrondde en zo stond het 2-0. Ook na de ranja ging Zundert verder. De paal werd nog tweemaal geraakt en Eva schoot haar bijna wekelijkse doelpuntje binnen. UVV’40 deed met 3-1 nog wel iets terug, maar het was Fieke die met haar tweede doelpunt zorgde dat het Zundert/Wernhout was die het laatste lachte 4-1.

Wederom een knappe prestatie. Weer drie punten, maar vooral goed spel, hard werken en veel spelplezier. En dat onder de gure weersomstandigheden. Volgende week zal een echte test plaatsvinden. Gaat de MO15-1 echt om de prijzen meedoen. Of het lukt of niet. Met het verzoek van vier jaar geleden in het achterhoofd, is het nu al een sprookje. En of deze prinsessen in dit sprookje de prins op het witte paard vinden of een kikker gaan kussen of een boze heks tegen komen? We weten het niet. Tot op heden is het in ieder geval een verhaal van: “ze voetbalden nog lang en gelukkig”

En het zijn zeker geen diva’s op noppen. De prinses op de erwt loopt er niet tussen. Dus heel veel succes en kom deze dames aanmoedigen in de wedstrijd tegen Baronie. Aftrap 14.00 uur op sportpark de Blauwe Kei.

Omdat het zo lekker is, hier de stand:

1.      Baronie MO15-1 4- 10

2.      Wernhout/Zundert MO15-1 4-9