7x7 35+ kampioen!

vrijdag 2 december 2022, 23:00

Eerste senioren kampioen 2022-2023!

De mannen van 7x7 35+ hebben het geflikt. Na jaren van relatieve inactiviteit, gelijk de titel binnengesleept. Dit smaakt naar meer.

In de zomer na de wedstrijd tussen de Zundert Stars en de Oud-Kampioenen begonnen het te kriebelen en te borrelen tegelijk. En zo ontstond de v.v. Zundert  7x7 35+ Een elftal met gestopte ex-Zundert spelers, trainende leden en enkele spelers uit de senioren. Theo Reitsma zou zeggen “Dit is een goed stel hoor!”

De groepsapp was snel aangemaakt en de leden vielen binnen als rijpen appelen van een boom. Al snel waren er 18 enthousiastelingen die 7x7 wel leuk vonden. En toen de competitie indeling bekend werd begon het helemaal te leven. VVR, Sprundel, Hoeven en Groen Wit. Iedereen had wel verhalen uit het verleden over deze opponenten. Zou die mee doen en zou die mee doen?

Op 23 september was het zover. Zundert 7x7 zou weten waar het stond. Met drie overwinningen en 1 remise tegen Sprundel gingen de afbeeldingen van “platte karren” als snel rond. Dit gevoel werd versterkt door weer drie over winningen en nu een gelijkspel tegen VVR op 14 oktober.

Op 4 november werd, hoe eentonig, weer driemaal gewonnen en eenmaal de punten gedeeld, ook nu weer met Sprundel. Op 18 november mocht Zundert dan eindelijk gastheer zijn en op eigen terrein de voorsprong verdedigen. En promotie maken voor het senioren 7x7 voetbal. Helaas gooide de combinatie van regen en dramatische velden roet in het eten. Dit heeft u dus na de winterstop nog tegoed!

Vanavond, vrijdag 2 december was het dan zover, met nog 4 wedstrijden en 7 punten voorsprong kon Zundert 7x7 35+ kampioen worden. Hierin slaagde het glansrijk. In de eerste wedstrijd werd Hoeven weggeblazen door de roestige maar dappere mannen van de 7x7, 4-0 was het verdict. Daarna we ook Groen Wit aan de zegekar gebonden, 1-0 was een magere afspiegeling van het krachtsverschil. Hiermee was de titel binnen. Dit werd echter nog niet gevierd. Eerst tegen VVR, de naaste belager aantonen dat het kampioenschap terecht was. Dit viel niet mee, VVR snoepte voor de twee keer 2 punten af van Zundert. Met 0-0 was het intussen duidelijk, Zundert had na 15 wedstrijden, 11 overwinningen en 4 puntendelingen. Dan ben je terecht kampioen, geen Herbstmeister, maar gewoon kampioen in de eerste klasse!

In de bekende traditie van v.v. Zundert werd de laatste wedstrijd toen de titel al binnen was verloren. Ondanks een 0-2 voorsprong, won Sprundel met 4-2. Sprundel wipte hierdoor nipt over VVR en werd nog tweede in de eindrangschiking.

Zundert werd dus overtuigend kampioen, toch is dat bijzaak. 18 veelal gestopte voetballers hebben het plezier in voetballen en de weg naar v.v. Zundert weer gevonden. Dat is de grootste winst.

Ben je enthousiast, heb je interesse neem gerust contact op via seniorenvoetbal@vvzundert.nl . Wie weet is het iets voor jou en je vrienden en wellicht kunnen we met twee teams deelnemen na de verdiende winterstop.

Op de foto de mannen die het laatste zetje gaven in de titelrace, maar natuurlijk ook een harte felicitatie aan alle spelers die de eerste drie toernooien de marge gemaakt hebben.