Achtmaal en Zundert in balans

maandag 20 september 2021, 10:00

Achtmaal – Zundert (2-2) 3-3

Achtmaal en Zundert in balans.

Om niet voor de tweede week het woordje slordig Zundert in de titel gebruiken is er voor balans gekozen. Maar Zundert was wederom erg slordig, wat natuurlijk ook een verdienste van Achtmaal was dat zich goed verweerde.

De start was al niet gunstig. Na 3 minuten mocht de aanvaller van Achtmaal op randje buitenspel door en schoot zijn ploeg op voorsprong. Heel lang kon Achtmaal niet van de voorsprong genieten. Siemen bereikte met een goede voorzet Fabian, die de bal uitstekend controleerde en doorspeelde aan Mike, die deze kans mooie binnenschoot. Zundert pakte door, raakte een keer het aluminium zonder te kunnen juichen en een keer verdween de bal na een afstandsschot van Fabian via lat en doelman wel over de lijn. Zundert had zo de achterstand omgebogen in een 1-2 voorsprong. Toch werd het nog voor de thee gelijk. De normaal zo betrouwbare defensie ging in de fout, waarna Achtmaal langszij kwam.

Na de rust kwamen Owen en Tim E. in de ploeg voor Olivier en Wessel. Zundert was de bovenliggende partij en kwam door een benutte penalty van Fabian wederom op voorsprong. Maar ook dit bleek deze middag niet voldoende. In een turbulente minuut dacht Zundert de wedstrijd te beslissen. Het schot dat via de onderkant van de lat terug het veld in kwam, was volgens de scheidsrechter niet over de lijn. Achtmaal anticipeerde hier snel en slim op. De doelman trapte snel uit, waarna een aanvaller ineens oog-in-oog met Thomas stond. Met een subtiel boogje bracht hij de 3-3 eindstand op het bord.

Zundert bereikte hierdoor ongeslagen de volgende ronde van de beker en is al 10 officiële wedstrijden ongeslagen. Dit was het eerste puntverlies in deze reeks. Goed zo’n wake-up call vlak voor de competitie. Zeker omdat er geen negatieve gevolgen aan vastzitten. Zundert is klaar voor de competitie, maar zal zich moeten beseffen dat men week-in-week-uit gefocust en scherp aan de aftrap moet verschijnen om goede resultaten te halen. Zaken te licht opnemen zal in de derde klasse eerder worden afgestraft.

Opstelling: Thomas  van Nederkassel, Steven Braspenning, Roy Jacobs, Frenk Zagers, Wim Kas, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel [W: Owen Maas], Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts, Wessel Delcroix [W: Tim Englebert] en Mike Daemen.

Wissels: Lars Vermeulen, Bas Englebert, Cas van Oijen, Owen Maas, Tim Englebert en Tim Goethals.