Als je ook slechte wedstrijden weet te winnen ...

woensdag 27 oktober 2021, 21:00

Al decennia lang heeft het Zundertse vlaggenschip het lastig tegen laag geklasseerde tegenstanders. Afgelopen zondag speelden Zundert 1 en Zundert VR 1 allebei tegen de rode lantaarndrager. Waar Zundert 1 het onderspit delfde wisten de roodzwarte dames ternauwernood een overwinning bij te schrijven.

Na een prima dinsdagavondtraining trof Zundert VR1 hekkensluiter NSV . De Nispense dames hadden twee maal gepeeld en beide wedstrijden verloren. Hun nederlagen bij Achtmaal (8-1 ) en tegen Moerse Boys (0-1) zorgden er voor dat een aantal Zundertse speelsters relaxt de wedstrijd tegemoet zagen. Een roodzwarte eigenschap dus? Een tien-nulletje viel te horen en een paar uitslapers sliepen te kort. De kracht van Achtmaal leerden we echter al kennen en ook Moerse Boys lijkt een plaats in de top na te streven. NSV bleek deze morgen dan ook een goede en sterk gemotiveerde tegenstander die de komende weken zeker punten gaat pakken. Met de laatkomers op de bank startte Zundert, door de vele positiewisselingen onwennig, aan de wedstrijd. Het was NSV dat druk zette en Zundert zwaar in de verdediging drong. Zundert was de weg kwijt en wist nauwelijks van eigen helft te komen. De druk van NSV leverde enkele hachelijke situaties voor het doel op, maar een Zunderts been of keepster Moniek bracht steeds redding. Voor de trouwe supporters langs de lijn viel er echter niets te genieten. Na 25 minuten werden de zondaars verlost van de reservebank en zette de coach de op vrijdag en zaterdag bedachte basisopstelling op het veld. Automatismen keerden terug, Zundert kreeg de wedstrijd onder controle en creëerde een overwicht. Het leek wachten op het openingsdoelpunt. Ruststand 0-0

De eerste vraag in de kleedkamer “Wat is het wachtwoord van je Wifi? ” verklaarde wel hoe het team in de wedstrijd zat!

Maar het begin van de tweede helft was toch ook voor Zundert, overtuigend was het echter niet. De coördinatie bij enkele speelsters liet te wensen over en ook enkele motortjes hadden te weinig brandstof. Zundert schakelde niet om en liet het veld te groot waardoor NSV in de wedstrijd bleef. Het was aan het centrale duo Amy en Geke te danken dat Zundert verdedigend prima overeind bleef. Aanvallend wisten de roodzwarten nauwelijks kansen te creëren. Een individuele actie van Nova leek de 1-0 te betekenen. Haar afstandsschot kraakte echter de paal. Een uitbraak van NSV werd door de assistent terecht afgevlagd voor buitenspel en Moniek moest een enkele keer ver uit haar doel handelend optreden. Een kwartier voor tijd viel dan toch de treffer. Vanuit dezelfde hoek loste Nova haar belofte deels in en schoot de bal binnen. Voor Nispen was dit het sein om nog een keer aan te zetten en vol de aanval te zoeken. Een vechtend en op het tandvlees lopend Zundert trok de overwinning echter over de streep. En dat is ook een kwaliteit!

Was er dan niets positiefs te melden? Jazeker wel. Regelmatig werd verdedigend de ruimte gezocht door gebruik te maken van de keepster. Vanuit dit eindstation werd vervolgens weer de opbouw gezocht.

De eerstvolgende thuiswedstrijd spelen we op 21 november tegen Victoria '03. Oh ja, Roosendaal won met 8-4 van Victoria '03. Effe rekenen of we een relaxte zondag tegemoet gaan.......?