Bekeravontuur Zundert eindigt voordat dit echt begon

dinsdag 19 november 2019, 22:30

Bekeravontuur Zundert eindigt voor dit echt gestart was.

Op een koude dinsdag, op een glad veld mocht Zundert een plaats in de volgende ronde van de beker afdwingen. Tegenstander was Bavel, dat in “de andere derde klasse” een soort schrikbewind voert. Met zes overwinningen en slechts 1 gelijkspel is het de trotste koploper. Daarbij het feit dat de doelman in die wedstrijden maar driemaal moest vissen, geeft blijk van de defensieve kracht van Bavel.

Zundert dat op vier plaatsen gewijzigd was ten opzichte van afgelopen zondag kwam aarzelend uit de startblokken. Sebastiaan, Rob G., Lars en Karim mochten vanaf de aftrap meedoen. Nadat een beginnersfout werd afgestraft liep Zundert eigenlijk de hele wedstrijd achter de feiten aan. Slordig uitverdedigen door het midden werd ongenadig afgestraft met een bekeken schuiver in de hoek. 1-0.

Zundert probeerde zich in de wedstrijd te knokken. Na een aanval via Fabian en Olivier, kwam de bal bij Mike. Zijn poging kon eenvoudig gepakt worden door de doelman. Aan de andere kant moest Thomas z’n talenten nog eens aanspreken bij een poging van Bavel. Met een krachtsinspanning voorkwam hij dat de score opliep.

In de gelijk opgaande wedstrijd liet Zundert ook een aantal maal z’n tanden zien. Een hard schot van Fabian kon door de doelman tot corner worden verwerkt. Bij deze corner kon Mike nog eens uithalen. Deze poging werd via een Bavel been naast gewerkt. Mike maakte toch al een gretige indruk deze koude avond. Een schot van afstand had een beter lot verdiend, maar de doelman besloot anders. Een ook een valpartij nadat hij licht gehaakt werd in de zestien meter, kreeg niet de gewenste beloning van de scheidsrechter.

Na de thee kwam Tim E. in de ploeg voor Lars die weer minuten mocht maken na z’n blessure. Fijn dat Lars op de weg terug is. De aanvallende wissel werd niet beloond. Sterker nog Bavel kwam na een vlotte aanval met dito afwerking op 2-0.

Tim E. snelde soepel langs z’n tegenstander maar besloot op het moment-suprêmede bal breed te geven in plaats voor eigen succes te gaan. Hiermee ging de kans verloren. Tim G. kwam ook nog in de ploeg voor de laatste fase. Karim stond z’n plaats af.

Olivier was de producent van de aansluitingstreffer. Met een keurige kopbal uit een corner van de ingevallen Tim G. bracht hij de spanning terug in de wedstrijd. Toch ging het nooit meer echt spoken op sportpark de Roosberg. Ook de vijf minuten extra tijd leverde niet de gewenste gelijkmaker op. De grootste mogelijkheid was wederom voor Mike die een voorzet van Tim E. te gehaast over schoot. Hierdoor bleef het 2-1 voor Bavel.

Bavel kan zich op gaan maken voor de loting van de volgende ronde, terwijl Zundert zich volledig kan richten op de competitie. Te beginnen aanstaande zondag met een treffen tegen VVR uit Rijsbergen. Kom allemaal naar sportpark de Wildert om onze mannen aan te moedigen. En wellicht nog een afzakkertje te nemen in de kantine bij de op de voorhand al legendarische après-ski-party.

Thomas van Nederkassel, Rob Gommers, Dennis Verheijen, Thomas Kerstens, Sebastiaan van Hassel, Tjeu van der Heijden, Lars van Elsacker [W: Tim Engelbert], Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Karim Vriends [W: Tim Goethals] en Mike Daemen.

Wissels: Rob Luijten, Steven Braspenning, Tim Goethals en Tim Englebert.