Bezoek aan de Mosselstad

donderdag 28 november 2019, 12:00

Van apfelstrüdel en glühwein naar de mosselstad, van een derby naar een verre uitwedstrijd in Zeeuws-Vlaanderen. Het zegt alles over de uitersten in deze competitie, waar de ploegen erg kort op elkaar staan.

A.s. zondag wacht Zundert in deze voetbaljaargang een tweede wedstrijd in de Zeeuwse provincie. Na HVV '24 uit Hulst is nu het 28 km westelijker gelegen Sportpark Bermpje in Philippine het strijdtoneel. Selectie en supporters zullen 106 km moeten overbruggen voor de aftrap tegen de nummer 9 uit de 3e klasse A. Voor de manschappen van hoofdtrainer Jack Sweres zal het zeker geen plezierreisje worden. Philippine heeft, ondanks het 3 - 2 verlies vorige week zondag bij MOC '17, de vorm te pakken. De eerste 3 wedstrijden verloor de Zeeuwse ploeg nog van Victoria '03 (4-2), DSE (2-3) en Schijf (3-0). Daarna werd het spelsysteem omgegooid naar 5-4-1 en werd prompt tweemaal gewonnen. Steenbergen werd het eerste slachtoffer. Na een 4-0 voorsprong kwam Steenbergen terug tot 4-3, maar zegevierde Philippine uiteindelijk met ruime cijfers (7-3). Vervolgens ging ook koploper RBC in het Herstacostadion met 1-3 kopje onder tegen de rood-groenen. Een 2-1 verlies op bezoek bij streekgenoot HVV '24 werd opnieuw gevolgd door twee overwinningen. Op eigen veld werden Steenbergen (2-0) en VVR (3-2) verslagen. Het brengt het puntentotaal van de vroegere mosselkwekers op twaalf. Zundert heeft slechts vier punten meer, maar werkte zich vorige week wel op naar de tweede plaats. De burentwist leverde, ondanks de sfeervolle winterse ambiance, geen goed voetbal op. Door de strijd en passie van beide ploegen was er echter spanning van het eerste tot het laatste fluitsignaal. Ook zondag zal het Zundertse keurkorps weer strijd moeten leveren. Philippine doet tot nu toe alleen in overwinningen en nederlagen. Scherpte voor het vijandelijke doel en concentratie voor de eigen goal lijken dan ook de beste wapens te zijn om met drie punten extra in de bagage huiswaarts te keren.

Voor de rood-zwarte supporters lonkt zondag wel een leuk dagje uit. Even uitwaaien aan de Zeeuwse kust, een bezoekje brengen aan het mosselmonument en vervolgens het Zundertse vlaggenschip supporteren. Na afloop kan er bij een van de acht mosselrestaurants van de Zeeuwse lekkernij worden genoten! Rood en zwart succes!