Cees Havermans

zaterdag 24 oktober 2020, 13:30

Op maandag 19 oktober jl. is Cees Havermans, ex-voorzitter en erelid van VV Zundert overleden.
Bestuurlijk heeft Cees een grote bijdrage geleverd aan onze club in rood en zwart.

Als jonge tiener werd Cees lid van VV Zundert en doorliep hij alle jeugdelftallen. Bij de senioren schopte hij het tot rechtsbuiten en speelde hij enkele jaren in het eerste elftal. Als kaderlid begeleidde hij diverse jeugdteams. Daarna trad hij toe tot de sponsorcommissie. In de periode dat hij voorzitter was van deze commissie is, vooral op zijn initiatief, de sponsorwerkgroep VV Zundert opgericht. Deze werkgroep was de voorloper van de huidige Stichting Sponsorgroep VV Zundert die jaarlijks de wedstrijd Zundertse selectie – NAC Breda organiseert.

In 1994 pakte Cees de voorzittershamer van de Zundertse voetbalclub op. De vereniging leerde hem kennen als een doortastend en krachtig bestuurder, die het onderhandelen met de paplepel was ingegeven. Een gedreven voorzitter die de discussie niet schuwde en harde beslissingen in het belang van de vereniging durfde te nemen. Aan de andere kant was Cees zeer belangstellend en innemend. Bij blessures, ziektes of droeve gebeurtenissen stond Cees, niet alleen persoonlijk, maar ook namens de vereniging vooraan om medeleven te betuigen en een hart onder de riem te steken. In zijn periode als voorzitter was Cees een van de stuwende krachten achter de nieuwbouw van de kantine, het “Theehuis”, en de renovatie van de kleedlokalen. Zijn woorden "We gaan ervoor" tijdens de beslissende bestuursvergadering over de bouwplannen waren gedurfd. "Gedurfd" omdat de bouw van een nieuw clubhuis grote financiële consequenties had voor de club. Cees was er echter ten volle van overtuigd dat hij de leden kon inspireren en vertrouwde in de KRACHT van zijn club en op het fanatisme van de leden. Cees stelde na het bestuursbesluit nog wel één voorwaarde: "Het interieur van de kantine zou en moest een warme en gezellige uitstraling krijgen, een bruin café!" Ook dit wist Cees met zijn overtuigingskracht voor elkaar te boksen en maakt tot vandaag de dag de Zundertse voetbalkantine anders dan andere clubgebouwen. Op 26 juli 2002 trad Cees uit het bestuur en werd hij voor zijn inzet voor de club benoemd tot erelid van VV Zundert. Hij trad weer toe tot de sponsorcommissie waarvoor hij, in beide periodes, vele sponsoren aan de vereniging wist te binden.

In Cees verliezen we naast een voorzitter vooral een clubman pur sang, die ook na zijn bestuursperiode nauw betrokken bleef bij het wel en wee van zijn club. De warme uitstraling van het nieuwe theehuis, het "donkerbruine café", staat symbool voor deze betrokkenheid van Cees bij de club en haar leden en zullen ons voor altijd blijven herinneren aan zijn persoonlijkheid.

VV Zundert wenst Anita, Suus en Moh, Niek en Fleur, familie, vrienden en bekenden heel veel sterkte met het dragen van dit grote verlies.