De grote drooglegging

donderdag 2 april 2020, 17:00

Goed nieuws voor v.v. Zundert: De grote drooglegging!

Dat klinkt tegenstrijdig, maar het gaat niet om drooglegging van de kantine. Het gaat om drogere velden. Want het leek de laatste tijd wel of de v.v. voor Zundert stond voor visvereniging Zundert. Zo nat waren de velden na een beetje regen.

Dus eindelijk goed nieuws, in deze rare en verwarrende tijden.

Achter de schermen was de staat van de velden al geruime tijd een bron van zorg, irritatie en het voelde als overmacht. Niet alleen bij supporters, ouders en spelers, maar ook bij verantwoordelijke vrijwilligers en bestuursleden. Gelukkig zijn we goed samen op blijven trekken met de gemeente, die eigenaar en verhuurder is. En met de uitvoeringspartner Krinkels.

Het goede nieuws bestaat uit een aantal elementen:

1.      Het A-veld krijgt een complete renovatie komende zomer, dus niet alleen de toplaag, maar ook de andere grondlagen, afwatering en drainage worden vernieuwd;

2.      Ook het C-veld krijgt extra onderhoudswerkzaamheden komende zomer;

3.      Het B-veld krijgt regulier zomeronderhoud;

4.      En we mogen net als voorheen onder voorwaarden gebruik maken van het kunstgrasveld van de hockeyvereniging ZHC; Hier wordt momenteel een nieuw veld aangelegd;

Hiermee denken we volgend seizoen minder trainingen en wedstrijden te moeten afgelasten. En kunnen we veel vaker sporten. En daarna misschien naar de kantine. Maar bedenk je altijd wel, “De kantine moet je verdienen!”. Dus lekker wekelijks trainen en voetballen. Een heerlijk vooruitzicht!

De planning kan nog wel worden aangepast als er meer duidelijk is over de mogelijkheden na 28 april. Voor degene die het nu soms niet kunnen laten, blijf a.u.b. van de velden af, ook nu. Blijf thuis, houd 1,5 meter afstand.