Deja vú in Etten-Leur

zondag 17 oktober 2021, 20:00

Deja vú in Etten-Leur, Zundert eindigt weer met 2-2

Net als de vorige wedstrijd verspeelde Zundert een 2-0 voorsprong. Wederom werd een uitstekende eerste helft gevolgd door een veel mindere tweede helft.

Zundert dicteerde vanaf de eerste minuut de wedstrijd. DSE werd ver teruggedrongen en kan niet veel meer doen dan tegenhouden. Dit lukte tot de 20e minuut. Een aantal maal kon de doelman of een verdediger redding brengen, net zo vaak was slordig afronden van Zundert de oorzaak. Ook vielen arbitrale beslissingen niet in het voordeel van de roodzwarten uit. Na 20 minuut ging Mike goed door op de rechtervleugel. Zijn voorzet werd door Olivier bij de eerste paal op doel gekopt, waarna deze enigszins fortuinlijk voor Zundert door een verdediger van DSE over de lijn werd gewerkt. Hiermee was de honger naar doelpunten nog niet gestild. Grote kansen werden echter niet verzilverd door Siemen en Mike. Ook bij andere kansen en uitbraken ontbrak het killersinstinct.

Op slag van rust was het Fabian die vrijstaand in de zestienmeter hard op goal schoot en zijn bal via de doelman zag binnenrollen. Zundert kon gaan rusten met een 0-2 voorsprong. Er leek geen vuiltje aan de lucht.

De tweede helft kende een heel ander verloop. Het eerste kwartier kwam Zundert zonder schade door. Het goede spel van de eerste helft was echter in de kleedkamer achtergebleven. Om onverklaarbare reden vergat Zundert rustig de vrije man te blijven zoeken zoals voor de rust. Er was nog niet veel aan de hand, maar het was duidelijk dat DSE nog opportunistischer ging spelen. Zundert had hier veel moeite mee. Een waarschuwingsschot op de lat was nog niet voldoende. Thomas kwam een paar keer attent en tijdig uit z’n goal om diepe ballen voortijdig te onderscheppen.

Toch viel de tegentreffer. Zundert leed slordig balverlies, waarna een middenvelder van DSE de bal in een keer diagonaal over de laatste lijn van Zundert gooide. De spits die vrij stond, tikte de bal koel langs Thomas. Vijf minuten later volgde een soortgelijke tegentreffer toen er een inschattingsfout in de defensie van Zundert werd gemaakt, na weer een omschakelmoment na balverlies op het middenveld.

In de slotfase drong DSE aan en kreeg het ook nog kansen op de overwinning. Wessel kwam voor Mike in de ploeg en Thomas voor Steven. Zij konden bijna juichen voor de overwinning. Helaas kon Siemen een voorzet van Fabian in de blessuretijd niet achter de doelman krijgen, waardoor het 2-2 bleef.

Zundert had voor rust verder afstand moeten nemen en nooit meer in de problemen hoeven komen. DSE was voetballend misschien niet zo sterk als Zundert, maar liet zien dat het met een portie werklust, strijd en daadkracht ver kon komen. Sterker nog het punt was op basis van de tweede helft terecht.

Zundert moet zich een snelle leerling tonen en lessen trekken uit de afgelopen twee wedstrijden waarin een zekere overwinning uiteindelijk resulteerde in twee remises. Vooral het zakelijk “killen” van een wedstrijd lijkt nodig om de supporters met een geruster hart naar de tweede helft te laten kijken. Te beginnen aanstaande zondag thuis tegen Hoeven dat na drie wedstrijden nog steeds op zoek is naar het eerste punt.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Frenk Zagers, Bas Englebert, Steven Braspenning [W: Thomas Kerstens], Roys Jacobs, Tjeu van der Heijden, Olivier van Hassel, Siemen Boomaerts, Mike Daemen [W: Wessel Delcroix] en Fabian Nelemans.

Wissels: Lars Vermeulen, Cas van Oijen, Thomas Kerstens, Wessel Delcroix en Maarten Arnouts.