Derbytime

vrijdag 22 november 2019, 12:30

VVR de naaste buur uit Rijsbergen is zondag te gast op sportpark De Wildert. De laatste derby tegen onze noorderburen dateert alweer van 23 februari 2014. In de 4e klasse D verloor Zundert toen met duidelijke cijfers. Het werd 0 - 3 op De Wildert. Aan het einde van het seizoen was de vreugde bij roodzwart echter groter. Zundert eindigde op de derde plaats en wist via de nacompetitie te promoveren naar de derde klasse.

Na elf jaren vierde klasse promoveerde VVR in 2018 ook weer terug naar de derde klasse. De Rijsbergenaren beleefden vorig jaar, als promovendus een prima seizoen. Lang werd gestreden om een ticket voor de nacompetitie met als inzet promotie naar de 2e klasse. VVR kwam uiteindelijk één puntje te kort.

Dit seizoen hebben de blauwwitten nog geen vervolg aan het prima debuutjaar kunnen geven. VVR grossiert in gelijke spelen. Van de acht wedstrijden werden er vijf met een puntendeling afgesloten. Daartegenover staat maar één overwinning. In speelronde drie werd thuis met 3-2 gewonnen van Steenbergen. Door deze uitslagen staat VVR momenteel op een twaalfde plaats. De voetbalkenners zijn het er over eens: VVR staat te laag!

Niet alleen VVR speelt vaak gelijk. Ook Zundert deelde dit seizoen al vier keer de punten. Door drie overwinningen vindt Zundert zich echter terug op de derde plaats. Vorige week werd een kans voor open doel gemist. Figuurlijk dan! De opdracht was simpel: Winnen van Hoeven om de koppositie, maar nog belangrijker, de periodetitel te pakken. Zundert probeerde, maar zoals al vaker dit seizoen heeft het teveel kansen nodig om een doelpuntje te maken. De wedstrijd eindigde, net als de week ervoor in Steenbergen, zoals deze begon 0 - 0. RBC werd de lachende derde en ging er met de periodetitel vandoor.

Officieus werd de burentwist echter ook vorig seizoen gespeeld. VVR bezocht op 12 maart het jarige VV Zundert. Toen, op een regenachtige dinsdagavond, maakten Zundert en VVR er vriendschappelijk een spannende pot van. Na een 1-0 achterstond trok VVR, net als in 2014, ook aan het langste eind en won met 2-4. Zondag revanche voor rood en zwart?