Drie jubilarissen

woensdag 8 maart 2023, 18:00

650 Wedstrijden v.v. Zundert

Hoezo geen ervaring? Zo maar een zondag in maart waarin we 3 spelers hebben gehuldigd. Samen trokken zij 650 maal het rood-zwarte shirt aan. Oké toegegeven af-en-toe het witte exemplaar, maar toch. Het rood-zwarte logo was altijd aanwezig.

Natuurlijk stonden ze vaak met z’n drietjes op het veld. Maar door blessures, vakanties, schorsingen stonden ze niet altijd samen in de opstelling. Het ging zelf onze clubarchivaris te ver om uit te zoeken hoeveel minuten ze samen schouder-aan-schouder streden voor een goed resultaat.

In 2010 gaven de wedstrijdformulieren al een Thomas van Nederkassel op de bank aan. Een later jaar maakte hij z’n debuut onder de lat. Thomas zag enkele jaren later Olivier en Frenk ook de stap naar Zundert maken.

Thomas van Nederkassel is met 250 wedstrijden al jaren een betrouwbare sluitpost. Ondanks interesse van andere clubs die amateursport verwarren met betaald voetbal, kiest Thomas er al jaren voor om gewoon contributie te betalen en bij v.v. Zundert het doel te verdedigen. Hoewel Thomas vanaf z’n debuut een sterke indruk maakte, blijkt wel dat keepen een ervaringsvak is. Als een goede wijn, wordt hij ieder jaar nog beter. De reflexen zijn uitstekend, het meevoetballen en passen gaat hem prima af en tegenwoordig heerst hij ook in z’n eigen zestien. Als keeperstrainer van de jeugd heeft hij deze kennis jaren doorgegeven.

Frenk Zagers is ondanks z’n 200 wedstrijden toch wel het boefje van de jubilarissen, maar ook hij heeft een transformatie doorgemaakt. Van branieschopper tot rots-in-de-branding. Een echte leider van de defensie. Frenk heeft naast z’n verdedigende kwaliteiten ook z’n bijdrage in de opbouw. Met crosspasses weet hij het spel te verplaatsen en te versnellen. In het verleden ging het verhaal de rondte dat spitsen na een wedstrijd tegen Frenk een zwangerschapstest deden, omdat ze nog nooit zo kort gedekt waren. Intussen is Frenk de vrije man die sturing geeft aan de andere, jeugdige verdedigers.

Tenslotte Olivier van Hassel. Ook hij heeft 200 officiële wedstrijden in Zundert 1 achter de rug. Olivier is enorm veelzijdig. Een echte teamspeler, die nog niet altijd lijkt te beseffen hoe goed hij wel niet is. Olivier draait kort en snel weg bij z’n tegenstanders, kan tegenstanders passeren en heeft ook overzicht om in de actie de juiste keuze te maken en een vrijstaande medespeler te vinden. Daarnaast heeft hij het vermogen om een pass nog even uit te stellen en dan pas op het juiste moment te geven. Maar ook zonder bal is Olivier sterk, door zich goed op te stellen verovert hij veel ballen. Dat hij zowel als aanvallende middenvelder, verdedigende middenvelder als laatste man goed uit de voeten kan, benadrukt z’n veelzijdigheid.

Wij willen Thomas, Frenk, Olivier en later ook Fabian, enorm bedanken voor al deze wedstrijden waarin zij de eer van v.v. Zundert hoog hielden en willen ze nog veel blessurevrije, winnende en sportieve wedstrijden toewensen.