DSE 1 - Zundert 1

donderdag 6 februari 2020, 12:00

Zundert op bezoek bij De Sportvrienden

De regen gooide de voorbije maanden regelmatig roet in het Zundertse eten. Waar op de meeste amateurvelden door vrijwel alle teams werd gevoetbald, moest Zundert noodgedwongen vier keer langs de lijn toekijken. Zondag mag Zundert, indien de weergoden het amateurvoetbal gunstig gezind zijn, weer in actie komen. De Zundertse velden kunnen dit keer geen spelbreker zijn, omdat in Etten-Leur voor de tweede keer dit seizoen de degens worden gekruist met DSE.

In speelronde vijf waren De Sportvrienden uit Etten-Leur te gast in Zundert. Met twee doelpunten uit een standaardsituatie en een velddoelpunt in de slotfase wist Zundert toen voor de eerste keer dit seizoen te winnen. DSE had vorige week, bij een overwinning op de andere blauwwitten uit Rijsbergen, een sprong in het klassement kunnen maken en Zundert kunnen verdringen naar de zesde plaats. Echter ook de velden in Rijsbergen werden afgekeurd.

DSE kwam hierdoor na de winterstop slechts één keer in actie. Op het sportcomplex aan de Olympiade werd HVV'24 op 1-1 gehouden. Volgens de Ettense oefenmeester "het maximaal haalbare". De promovendus uit Etten-Leur staat met 17 punten uit 13 wedstrijden op een elfde plaats. DSE wist thuis dit seizoen drie keer te winnen. MOC '17 (3-2), Terneuzen (2-1) en Hoeven (4-1) werden verslagen. Net Als HVV '24 moest ook VVR met één punt genoegen nemen. De overige twee thuiswedstrijden gingen verloren. RBC en Victoria '03 toonden zich met respectievelijk 1-2 en 1-4 tot de sterkste. Uit deze resultaten blijkt dat DSE in eigen huis niet gemakkelijk is te kloppen.

Zundert zal zondag dan ook goed voor de dag moeten komen om zich DSE van het lijf te houden en een nieuwe uitzege mee naar Zundert te nemen. Anders dan in de twee voorgaande wedstrijden na de winterstop zal een vroeg tegendoelpunt moeten worden voorkomen. Tegen MOC '17 werd de zwakke start met zeven goals nog meer dan ruimschoots rechtgezet. In Terneuzen kwam Zundert de slechte openingsfase niet te boven en leed het een grote pijnlijke nederlaag. Vorige week kreeg Zundert niet de mogelijkheid zich te revancheren. Hopelijk heeft de selectie de revanchegevoelens vast weten te houden en gaat het zondag op voor een nieuwe driepunter!

Voorafgaand aan de wedstrijd gaat Zundert JO08-1 het goede voorbeeld proberen te geven. De voorwedstrijd DSE JO08-1 tegen Zundert JO08-1 begint om 12:30 uur.

Rood en zwart succes!