Een oude bekende

donderdag 12 december 2019, 12:00

Afgelopen weekend verwisselden 11 clubs in de derde klasse A van positie. Alleen de nummers 4, 13 en 14, Schijf, Steenbergen en Steen bleven op hun positie staan. Het geeft nog maar eens aan hoe dicht de verhoudingen bij elkaar liggen. Zundert speelde zelf niet, maar duikelde toch twee plaatsen naar beneden. Met een wedstrijd minder bedraagt de achterstand op de nieuwe koploper SC Gastel vijf punten. De rode streep is echter korter bij. Slechts vier punten bedraagt de marge op de nacompetitie plekken om handhaving. Zondag is MOC '17 dat één punt boven deze streep staat de tegenstander.

De nieuwe club van onze oud-trainer Ger Musters behaalde tot nu toe dertien punten en heeft Zundert binnen handbereik. Enkele jaren geleden speelde de club uit Bergen op Zoom nog twee seizoenen in de 1e klasse. Na een 9e plaats in 2016 sneuvelde de ploeg in het seizoen 2016 - 2017 in de nacompetitie. Vervolgens kwam de ploeg één seizoen uit in de tweede klasse waarin het Zundert trof dat voor het tweede seizoen op dit niveau acteerde. De eerste ontmoeting in het najaar van 2017 leverde Zundert een 1-0 thuisoverwinning op. In de uitwedstrijd werden de punten, met twee goals voor beide ploegen, gedeeld. De gelijkmaker van MOC '17 viel toen in de extra tijd. MOC '17 eindigde dat seizoen op een dertiende plaats en moest zich, voor het tweede jaar op rij, in de nacompetitie gewonnen geven. De MEVO Olympia Combinatie is nu voor het tweede achtereenvolgende seizoen actief in de 3e klasse. Tot nu toe presteert de ploeg uit Bergen op Zoom wisselend. Zowel thuis als uit werd deze voetbaljaargang twee maal gewonnen en driemaal verloren. Gewonnen werd van Schijf (2-1), Steen (0-1), Hoeven (0-1) en Philippine (3-2). Alleen tegen het bezoekende Terneuzen werd een remise overeengekomen.

Zundert won net zo vaak als MOC '17, maar remiseerde drie keer meer. Hierdoor neemt de ploeg van hoofdtrainer Jac Sweres, met drie punten meer de vijfde plek op de ranglijst in. Met drie thuisoverwinningen doet Zundert het op de Wildert beduidend beter dan op vreemde bodem. Met nog twee thuiswedstrijden voor de winterstop op het programma moet het daarom mogelijk zijn om minimaal een derde plaats in het tussentijdse winterkampioenschap te behalen. Oud gediende Musters zal hier met zijn nieuwe club sportief een stokje voor proberen te steken. Heeft hij voordeel met zijn kennis over rood en zwart? We gaan het zien....... Rood en zwart succes!