Eerste nederlaag van het seizoen

maandag 25 oktober 2021, 11:00

Eerste nederlaag v.v. Zundert

Zundert verloor voor het eerst in 19 maanden weer een competitiewedstrijd. In een lange Zundertse traditie werd na overwinningen en gelijke spellen tegen de volledige top vier, verloren van het vooraf puntloze Hoeven.

Hoeven kan sowieso als een angstgegner bestempeld worden voor v.v. Zundert. Het zijn vaak vervelende wedstrijden waarbij Zundert aan het kortste eind trekt. Deze wedstrijd paste volledig in dit plaatje.

Zundert startte te slap aan het duel en kon eigenlijk nooit bijschakelen. Hoeven had dan ook vanaf het begin het beste van het spel. Of als we naar deze wedstrijd kijken het minst slechte van het spel.

Al vroeg in de wedstrijd kwam Zundert goed weg toen een aanvaller 1-op-1 Thomas omspeelde, maar onder druk overschoot. Verder kwam het gevaar van afstandsschoten of van richting veranderde pogingen. Ook was bijna iedere spelhervatting gevaarlijk door de kopkracht van Hoeven. Zundert stelde daar weinig tegenover, al waren Roy vanuit een vrije trap en Fabian met een stuiterend schot nog dichtbij de 1-0. De 0-0 ruststand was dan ook logisch.

Na rust hadden vooral de verzorgers erg druk met oplappen van gekwetste spelers. Steven kon niet verder en werd vervangen door Cas. Er gebeurde eigenlijk weinig voor beide doelen. Af en toe een speldenprikje over-en-weer, maar geen grote kansen. Karim kwam Mike aflossen in de zoektocht naar een doelpunt. Dat doelpunt kwam er, maar wel aan de andere kant. Een vrije trap werd knap binnengeschoten. Zundert stond voor het eerst in deze competitie op een achterstand.

Zundert leek binnen 3 minuten orde op zaken te stellen toen Fabian een vrije schietkans kreeg. Hij zag zijn poging gekeerd worden door de doelman. Voor de absolute slotfase werd Jacco nog binnen de lijnen gebracht voor Wessel. Maar ook dit had niet het gewenste resultaat. Sterker nog Zundert eindigde het duel met 10 man. Bas ontving z’n tweede gele kaart en Hoeven kreeg een penalty. Deze werd onberispelijk ingeschoten. En daarmee werd de wedstrijd definitief beslist, ondanks de ruime blessuretijd. Na afloop vierden de mannen uit Hoeven hartstochtelijk de terechte eerste punten, terwijl de roodzwarten teleurgesteld afdropen.

Na de goede start van de competitie werden de laatste drie wedstrijden niet gewonnen, waardoor de aansluiting met de koplopers enigszins verloren is. Volgende week volgt weer een gevaarlijke tegenstander. Steen heeft na vier duels nog geen enkel punt. Dit haalt meestal niet het beste in Zundert naar boven. Hopelijk zitten de mannen vol revanche gevoelens en willen ze de teleurstellende prestatie tegen Hoeven rechtzetten.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Wim Kas, Frenk Zagers, Bas Englebert, Steven Braspenning [W: Cas van Oijen], Roy Jacobs, Olivier van Hassel, Fabian Nelemans, Siemen Boomaerts, Wessel Delcroix [W: Jacco de Bil] en Mike Daemen[W: Karim Vriends]

Wissels: Joep Jacobs, Thomas Kerstens, Karim Vriends, Jacco de Bil, Cas van Oijen.