Einde van de reeks van zes tegen Zeeuwse tegenstanders

donderdag 3 november 2022, 18:00

Zundert - Terneuzen: einde van de reeks van zes tegen Zeeuwse tegenstanders

Er is veel te bedenken over deze wedstrijd. Een duel der Roodzwarten. Een treffen tussen teams met ambities. Een match die gaat over aanhaken of afhaken in de strijd om de eerste periode. Wie blijft in de slipstream van Groen Wit. En zo zijn er nog meer invalshoeken. Het blijft een vorm van scorebordjournalistiek deze voorbeschouwingen.

Kijk bijvoorbeeld naar het aantal gescoorde doelpunten. Dan komt Zundert met 9 treffers op de derde plaats en Terneuzen is met 14 treffers zelfs de op-één-na productiefste club van de competitie. Denken we de 8-0 van Terneuzen tegen Clinge en de 5-0 van Zundert tegen Philippine weg, dan ziet het beeld er heel anders uit. Beide ploegen spelen aanvallend en creëren volop kansen, maar scoren moeizaam. Tegenwoordig gaat het veel over “expected goals”. In die indexen zouden beide teams een lage score laten zien.

Voor Zundert had deze improductiviteit tweemaal een gelijkspel tot gevolg. Met dank aan het sterke verdedigen als team. Voor Terneuzen had dit tweemaal een pijnlijke thuisnederlaag tot gevolg. Hierdoor moeten beide teams nu in achtervolging op Groen Wit dat de ranglijst aanvoert.

Vorige week won Zundert na een veldslag in Clinge. Het kwam niet ongeschonden uit de strijd. De toch al overvolle ziekenboeg, puilt nu zo langzaam uit. Tjeu zien we tot de winterstop niet terug en voor Wim is het seizoen waarschijnlijk voorbij. Terneuzen verloor verrassend van DSE dat de weg naar boven gevonden lijkt te hebben. Het was sowieso een vervelende week voor de thuisspelende teams. In alle zes de wedstrijden in de derde klasse A stapten de bezoekers met een overwinning van het veld. Hopelijk geen trend. Terneuzen won alle uitwedstrijden tot op heden.

De competitieleiders hebben bepaald dat Zundert eerst tegen de zes Zeeuwse opponenten uit komt en vervolgens de vijf andere Brabantse ploegen treft. De eerste periode gaat over acht wedstrijden. Dus het rekenen kan al weer beginnen.

Zowel Terneuzen als Zundert worden in de favorietenrol gedwongen en treffen bijna wekelijks tegenstanders die zich terugtrekken voor de eigen zestienmeterlijn. Zij proberen vanuit daar de ruimtes klein houden en gokken op een standaardsituatie of snelle uitbraak. Aan Terneuzen en Zundert om deze muur kapot te spelen. Zundert heeft hier toch wel moeite mee.

Tegen Terneuzen hopen we op een wedstrijd die meer open is. Terneuzen stapt volgend jaar over naar het zaterdagvoetbal en wil dat doen met een promotie naar de tweede klasse. En twee thuisnederlagen doen zich dus voelen. Zundert zal een tegenstander treffen die iets goed wil maken. Het is dus aan  Zundert om hier verstandig mee om te gaan. HUP ZUNDERT!